دلیل لغو فیلم اقتباسی Last of Us از دید نیل دراکمن

30 April 2021 - 18:27
فیلم Last of Us

در حالی که فرنچایز اقتباسی The Last of Us در دست ساخت می‌باشد، طرح اولیه آن به صورت یک فیلم بود. نیل دراکمن پیرامون لغو این پروژه به تازگی مصاحبه‌ای کرده است.

نیل دراکمن (Neil Druckmann)، مدیر عامل مشترک کمپانی Naughty Dog در پادکست Script Apart پیرامون بحث درباره اقتباس The Last of Us، در حالی که اولویت درام را بر بافت اکشن آن قرار می‌دهد، خودش را از زمینه‌ای که باعث شکست پروژه فیلم اقتباسی شد جدا می‌کند.

زمانی که کمپانی سونی تاثیر عظیم این بازی را بعد از انتشار روی مخاطبان مشاهده کرد، اقدام به ساخت فیلمی اقتباسی به نویسندگی دراکمن و تهیه‌کنندگی سم ریمی (Sam Raimi) کرد. مدت کوتاهی بعد از آن، این پروژه اصطلاحا به “برزخ ساخت” رسید و سال‌ها تعطیل ماند تا این که کمپانی HBO این پروژه را برای ساخت یک سریال انتخاب کرد. جزئیات مربوط به لغو پروژه فیلم اقتباسی بسیار کم بود، ولی دراکمن اکنون دلیل اصلی تعطیلی این اقتباس را روشن کرده است:

هنگامی که روی نسخه فیلمی این پروژه کار می‌کردم، بسیاری از تفکرات و یادداشت‌ها پیرامون این موضوع بود که “چگونه این پروژه را بزرگ تر کنیم؟ چطور است که آن را به مجموعه‌ای بزرگ‌تر تبدیل کنیم؟”. من فکر می‌کنم این‌ها دلیل ساخته نشدن این فیلم بود.

برخلاف لغو پروژه فیلم اقتباسی، دراکمن به بحث ادامه می‌دهد و می‌گوید که قالب تلویزیونی به آن‌ها امکان می‌دهد که داستان را به روشی صمیمی‌تر به تصویر بکشند. او به طور خاص در مورد سبک سریال‌های HBO می‌گوید که آن‌ها بیشتر به کاراکتر‌های درام تمرکز دارند تا بافت اکشن سریال.

او گفت:

رویکرد ما برای پروژه The Last of Us این‌گونه بود “بیاید آن را به صورت یک فیلم مستقل بسازیم. بیاید آن را با نحوه فیلم‌برداری و اندازه و صمیمیت آن به فیلم مستقل نزدیک‌تر کنیم. حالا با این برنامه ما باید بیشتر به این موضوع بپردازیم؛ زیرا مجبور نیستیم به اندازه بازی ویدیویی آن سکانس‌های اکشن داشته باشیم.”

تمرکز کمتر روی صحنه‌های اکشن در سریال‌ها برای پروژه‌ای مثل The Last of Us چیز خوبی است. فراتر از خون و خونریزی، آن‌چه برای بازیکنان مدت‌ها پس از دستیابی به موفقیت باقی می‌ماند، روابط عمیقی است که آن‌ها با کاراکترها ایجاد می‌کردند و این روابط تنها پس از رشد داستان با سرعتی که شایسته آن است به وجود می‌آمد. براساس نظرات دراکمن، به نظر می‌رسد که او و کمپانی مذکور این بار اولویت‌های خود را بی‌پرده تعیین کرده‌اند.

مدیر عامل مشترک کمپانی The Naughty Dog در حال ساخت این سریال در کنار مجری پروژه یعنی کریگ مازن (Craig Mazin)، سازنده مینی سریال Chernobyl از HBO، می‌باشد. مازن ثابت کرده است که کاملا در یافتن انسانیت درون فاجعه‌ها مهارت دارد. فیلم‌سازانی مثل جاسمیلا زبانیچ (Jasmila Žbanić) و علی عباسی (Ali Abbasi) برای کارگردانی قسمت‌هایی از این سریال به پروژه پیوسته‌اند. کانتمیر بالاگوف (Kantemir Balagov) کارگردانی طرح کلی سریال را بر عهده دارد.

کمپانی HBO تلاش دارد تا اقتباسی از این داستان نمادین به صورت سریال و با بازی پدرو پاسکال (Pedro Pascal) و بلا رمزی (Bella Ramsey) بسازد. ستاره فیلم Terminator: Dark Fate یعنی گابریل لونا (Gabriel Luna) نیز به تازگی به گروه بازیگران فعلی این سریال پیوست.

هنوز هیچ تاریخی برای انتشار سریال The Last of Us مشخص نشده است.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.