کارگردان The Great Wall به انتقادات این فیلم پاسخ داد

5 August 2016 - 16:04

فیلم بعدی مت دیمون یعنی The Great Wall «دیوار بزرگ چین»، در هفته گذشته اولین تریلر رسمی خود را به نمایش گذاشت. پس از آن، فیلم تحت‌ الشعاع جنجال‌ها و انتقادات زیادی قرار گرفت. تقریباً تمامی انتقادات حول این بود که چگونه یک مرد سفیدپوست شخصیت اصلی فیلم است. به‌تازگی کارگردان فیلم در خصوص این جنجال‌های ایجاد شده، واکنش نشان داده است. با سینماگیمفا در ادامه مطلب همراه باشید.  مدتی پس از انتشار نخستین تریلر فیلم The Great Wall «دیوار بزرگ چین»، عوامل سازنده با انتقاداتی همراه شدند. با وجودی که ماجرای فیلم در چین باستان رخ می‌دهد، افراد زیادی به سفیدپوست بودن شخصیت اصلی آن اعتراض کردند. بلاخره پس از چند روز، کارگردان فیلم در برابر این اعتراضات از فیلم دفاع کرد.

به‌تازگی ژانگ ییمو (Zhang Yimou) یک بیانیه رسمی برای سایت EW ارسال کرده و اذعان داشته است که ریشه فیلم همچنان بر پایه فرهنگ چین خواهد بود:

فیلم ما در خصوص ساخت و ساز دیوار چین نیست و همچنین مت دیمون در فیلم در نقش یک فرد چینی ایفای نقش نمی‌کند. ورود شخصیت او در فیلم یکی از نکات مهم طرح و داستان فیلم است. پنج قهرما بزرگ در داستان وجود دارند که او یکی از آن‌هاست؛ هر چهار قهرمان دیگر، چینی هستند. مبارزه جمعی و فداکاری این قهرمانان، قلب صحنه‌های احساسی فیلم است.

ژانگ ییمو در ادامه اذعان داشت که به عنوان یک کارگردان که بیش‌از ۲۰ فیلم چینی خلق کرده، هرگز بازیگران فیلم‌ها را جوری انتخاب نکرده که چشم‌انداز هنری فیلم لطمه ببیند. جای خوشحالی دارد که کارگردان فیلم این توضیحات را جهت شفاف سازی نسبت به این اعتراضات داده است و متوجه شدیم که مت دیمون می‌تواند انتخاب مناسبی برای فیلم باشد. با این وجود، به نظر می‌رسد پاسخ کارگردان هم چندان باعث کاهش این جو جنجالی به‌وجود آمده نباشد.

با وجودی که ابتدا تصور می‌کردیم که فیلم The Great Wall «دیوار بزرگ چین» یک عنوان تاریخی و در مورد نشان دادن ساخت دیوار چین است، اولین تریلر این فیلم مشخص کرد که این فیلم یک فیلم فانتزی حماسی و علمی است که ماجرای آن حول مبارزه با هیولاها و دفاع در برابر بشریت در برابر آن‌ها است.

وظیفه نویسندگی فیلم‌نامه این اثر بر عهده تونی گیلروی، کارلو برنارد و داگ میرو خواهد بود. رامین جوادی که در گذشته در سریال‌های پرطرفدار و مشهوری همچون فراز از زندان و بازی تاج و تخت خوش درخشیده است، وظیفه آهنگسازی این فیلم را بر عهده دارد. علاوه بر مت دیمون، می‌توان به حضور بازیگرانی همچون ویلیام دافو (Willem Dafoe)، پدرو پاسکال (Pedro Pascal)، اندی لاو (Andy Lau)، جینگ تیان (Jing Tan)، مکنزی فوی (Mackenzie Foy) و بسیاری دیگر اشاره کرد.

The Great Wall در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۱۷ (۲۹ بهمن ۹۵) اکران خواهد شد. لازم به ذکر است که تاریخ اکران فیلم در چین، اواخر دسامبر است.

منبع: Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.