مستندنگاری پیشرفت‌های کشور را نمایان می‌ کند

1 May 2021 - 14:41

کارگردان مستند «ما زنده به آبیم» معتقد است نهادهای صنفی باید دولت را در اجرای مصوبه اخیر درباره مستندنگاری همراهی کنند.

سعید محصصی درباره مصوبه تازه هیات دولت درباره لزوم مستندنگاری سازمان‌ها گفت:

به عنوان فردی که سابقه‌ای طولانی در ساخت مستند صنعتی دارم، باید بگویم این مصوبه یک اقدام خوب و ارزشمند برای فضای مستند است. این مصوبه، بهانه را از دست افراد و مدیرانی که به مستندنگاری فعالیت‌هایشان اهمیت نمی‌دهند، می گیرد.

وی ادامه داد:

بخشی از مشکلات دولتمردان در هر دو جناح این است که معمولا نسبت به انعکاس اخبار فعالیت‌هایشان انتقاد دارند. آنها اغلب عملکردشان را در سخنرانی‌ها و جلسه‌هایشان توضیح می‌دهند که برای مردم جذاب نیست. اطلاع‌رسانی دقیق و باکیفیت باید از طریق درست انجام شود، مستندنگاری پروژه‌ها، اقدامی موثر برای رفع این معضل است.

کارگردان مستند «بم: ۱۰ سال بعد» در بخش دیگری از سخنانش گفت:

در حوزه مستند، انجمن‌های صنفی فعالیت می‌کنند که کاملا تخصصی عملکرد مستندسازان را رصد می‌کنند. دولت در اجرای این طرح باید با این نهادها همکاری و تعامل داشته باشد. مستندسازان متخصصی که با این انجمن‌ها در ارتباط هستند، مهارت، رزومه و شناسنامه قابل توجه دارند و می‌توانند در مستندنگاری، نقشی موثر ایفا کنند.

محصصی ادامه داد:

در بعضی نهادها و ارگان‌ها، روابط عمومی‌ها مستندنگاری و مستندسازی را کاری صرفا تبلیغاتی می‌دانند. در حالی که این موضوع، قانونمندی، ویژگی‌ها و مهارت خاصی می‌طلبد که یک مستندساز حرفه‌ای دارد. هر کس که می تواند فیلم بسازد، مستندساز نیست و تخصص مستندنگاری ندارد. بر اساس تجربه سال‌های فعالیت در فولاد مبارکه باید بگویم، کشور ما در این زمینه پیشرفت و رشد بسیاری داشته و جزو ۱۲ کشور اول در تولید فولاد است. در شاخه‌ها و حوزه‌های دیگر علمی و صنعتی هم پیشرفت بسیاری داشته ایم که اگر مستندنگاری شوند، دیده شده و جایگاه ما را در جهان نشان می‌دهند.

سعید محصصی در پایان گفت:

می‌دانم که در حوزه واکسن کرونا، جامعه علمی و دانشمندان ایرانی تلاش بسیار کرده و موفقیت بالایی به دست آورده‌اند. مستندنگاری در این زمینه ضروری است و امیدوارم مصوبه هیات دولت به زودی اجرایی شود تا هم این پیروزی‌ها، هم دیگر دستاوردهای علمی و صنعتی کشور نمایان و علنی شوند.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.