بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ امیلی بلانت

10 May 2021 - 19:00

امیلی بلانت، بازیگر انگلیسی است که در فیلم‌هایی چون مری پاپینز، یک مکان ساکت و لبه فردا بازی کرده و نامزد ۶ جایزه گلدن گلوب شده و ۱ بار نیز برنده آن شده است.

امیلی اولیویا لیا بلانت (Emily Olivia Leah Blunt) که با نام امیلی بلانت مطرح شده است، در ۲۳ فوریه ۱۹۸۳ (۴ اسفند ۱۳۶۱) و به عنوان فرزند دوم خانواده‌ای شش نفره، به دنیا آمد.

بلانت که در دوران تحصیل به بازی در تئاتر می‌پرداخت، بازیگری را به صورت رسمی در ۱۸ سالگی و با یک تئاتر آغاز کرد و دو سال بعد و در سال ۲۰۰۳، در اولین فیلم سینمایی خود بازی کرد.

بلانت که در سال ۲۰۰۴ و با بازی در فیلم تابستان عشقی من (My Summer of Love)، توانسته بود برای اولین بار هنر خود را نشان دهد، در سال ۲۰۰۶ و با بازی در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد (The Devil Wears Prada)، به شهرت رسید.

امیلی بلانت برای بازی در این فیلم، برای اولین بار نامزد جوایز گلدن گلوب و بفتا شد. این فیلم نیز در گیشه به فروش موفق ۳۲۶ میلیون دلاری دست یافت.

امیلی بلانت در کنار ان هتوی در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد. این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بلانت در گیشه است …

بلانت در آن سال و برای بازی در فیلم تلویزیونی دختر گیدئون (Gideon’s Daughter)، دومین نامزدی گلدن گلوب خود را نیز به دست آورد و در نهایت موفق به بردن این جایزه نیز شد.

در سال ۲۰۰۷، بلانت در ۴ فیلم بازی کرد که فیلم جنگ چارلی ویلسون (Charlie Wilson’s War) با فروش ۱۱۹ میلیون دلاری در گیشه، موفق‌ترین فیلم وی در این سال بود.

بلانت در سال ۲۰۰۸، برای دومین بار پیاپی با ایمی آدامز (Amy Adams) همبازی شد و در فیلم آفتاب تمیز کردن (Sunshine Cleaning) به بازی در کنار وی پرداخت.

امیلی بلانت در کنار آدامز در فیلم آفتاب تمیز کردن. این دو، دوستان بسیار نزدیکی هستند و در چند فیلم با یکدیگر همبازی بوده‌اند …

در سال ۲۰۰۹، امیلی بلانت در فیلم ویکتوریای جوان (The Young Victoria) به هنرنمایی پرداخت و توانست برای سومین بار، نامزد گلدن گلوب شود. این فیلم در گیشه به فروش ۳۱ میلیون دلاری دست یافته بود.

بلانت در سال ۲۰۱۰ در دو فیلم موفق در گیشه بازی کرد. فیلم مرد گرگ‌نما (The Wolfman) و فیلم سفرهای گالیور (Gulliver’s Travels) که به ترتیب به فروش‌های ۱۴۲ و ۲۳۲ میلیون دلاری دست یافتند.

در سال ۲۰۱۱، بلانت در ابتدا برای اولین بار تجربه صداپیشگی را با حضور در انیمیشن نومئو و ژولیت (Gnomeo and Juliet) به دست آورد که این انیمیشن در گیشه به فروش ۱۹۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

سپس نیز فیلم اداره تعدیل (The Adjustment Bureau) از بلانت اکران شد که این فیلم نیز در گیشه موفق بود و به فروش ۱۲۶ میلیون دلاری دست یافت. در ادامه نیز وی در فیلم صید ماهی آزاد در یمن (Salmon Fishing in the Yemen) بازی کرد تا برای چهارمین بار، نامزد گلدن گلوب شود.

امیلی بلانت در کنار مت دیمون در فیلم اداره تعدیل.

بلانت در سال ۲۰۱۲، در ابتدا در فیلم پنج سال نامزدی (The Five-Year Engagement) بازی کرد که در گیشه به موفقیت نسبی و فروش ۶۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد. در ادامه نیز وی در فیلم موفق لوپر (Looper) بازی کرد که در گیشه، ۱۷۰ میلیون دلار فروش کرد.

سال ۲۰۱۴، یکی از بهترین سال‌های بلانت بود و وی در دو فیلم موفق در گیشه بازی کرد. در این سال وی در فیلم به‌سوی جنگل (Into the Woods) بازی کرد که این فیلم علاوه بر فروش ۲۱۲ میلیون دلاری، باعث شد تا بلانت برای پنجمین بار، نامزد گلدن گلوب شود.

در ادامه اما فیلم لبه فردا (Edge of Tomorrow) از امیلی بلانت اکران شد که در گیشه بسیار موفق عمل کرد و به فروش ۳۶۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

امیلی بلانت در کنار تام کروز در فیلم لبه فردا. این فیلم، موفق‌ترین فیلم بلانت در گیشه است.

بلانت در سال ۲۰۱۵، در فیلم موفق سیکاریو (Sicario) بازی کرد که در گیشه ۸۴ میلیون دلار فروش داشت.

امیلی بلانت در سال ۲۰۱۶، در ابتدا در فیلم شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter’s War) به ایفای نقش پرداخت که در گیشه به فروش ۱۶۵ میلیون دلاری دست یافت.

وی سپس نیز به بازی در فیلم دختری در قطار (The Girl on the Train) بازی کرد که فروش ۱۷۴ میلیون دلاری را در گیشه تجربه کرد. بلانت برای بازی در این فیلم، برای سومین بار، نامزد جایزه بفتا شد.

امیلی بلانت در سال ۲۰۱۸ در سه فیلم بازی کرد. ابتدا فیلم بسیار موفق یک مکان ساکت (A Quiet Place) که در گیشه به فروش ۳۳۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

امیلی بلانت در کنار جان کرازینسکی در فیلم یک مکان ساکت. کرازینسکی که همسر بلانت است، کارگردان این فیلم نیز بود …

سپس نیز انیمیشن شرلوک گنومز (Sherlock Gnomes) از وی اکران شد که در گیشه به فروش ۸۷ میلیون دلاری دست یافت.

در نهایت نیز نوبت به فیلم موفق بازگشت مری پاپینز (Mary Poppins Returns) رسید که در گیشه به فروش ۳۴۸ میلیون دلاری دست یافت و ششمین نامزدی گلدن گلوب را برای بلانت به همراه داشت.

قسمت دوم فیلم یک مکان ساکت و فیلم گشت‌وگذار در جنگل (Jungle Cruise)، دو فیلم مهم بلانت هستند که در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهند شد.

بلانت در کنار دوئین جانسون در فیلم گشت‌وگذار در جنگل.

در زندگی شخصی خود، امیلی بلانت در سال ۲۰۰۸ با جان کرازینسکی (John Krasinski) آشنا شد. این دو در سال ۲۰۱۰ با یکدیگر ازدواج کردند و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶، صاحب دو فرزند دختر شدند.

امیلی بلانت، دارای ۲ خواهر و ۱ برادر است. مادر وی بازیگر و معلم سابق است و پدرش یکی از وکلای مطرح انگلیس است. پدربزرگ وی یکی از افسران سابق و مطرح نیروی دریایی بریتانیا بود و عموی بلانت نیز چند سال عضو پارلمان بریتانیا بوده است.

همچنین استنلی توچی (Stanley Tucci)، همسر خواهر امیلی بلانت است. امیلی و توچی در فیلم شیطان پرادا می‌پوشد با یکدیگر همبازی بودند. توچی در مراسم ازدواج امیلی بلانت، با خواهر وی آشنا شد.

بلانت از بازیگرانی چون مریل استریپ (Meryl Streep)، نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، کیت بلانشت (Cate Blanchett) و اما تامپسون (Emma Thompson) به عنوان بازیگران محبوب خود نام برده است. فیلم آرواره‌ها (Jaws) نیز، فیلم محبوب وی است.

بلانت با ان هتوی (Anne Hathaway) دوستی بسیار نزدیکی دارد. این دو در زمان ساخت فیلم شیطان پرادا می‌پوشد با یکدیگر آشنا شدند. بلانت از طریق هتوی، با کرازینسکی آشنا شد.

امیلی بلانت که از اسب سواری لذت می‌برد، توانایی زدن ساز ویولنسل را دارد. وی به گربه‌ها نیز حساسیت دارد.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.