فراستی: فیلم سینمایی «دعوتنامه» یک فیلم فارسی دهه ۳۰ است

31 January 2017 - 13:30

مسعود فراستی درباره فیلم «دعوتنامه» گفت: اصلا نمی‌فهمم فیلمساز کِی زندگی می‌کند، کجا زندگی می‌کند، چرا زندگی می‌کند؟ فیلم خیلی خیلی بدی شبیه به فیلم فارسی‌های دهه ۳۰ است.

برنامه سینمایی «هفت» شب گذشته ۱۱ بهمن ماه در دومین شب از برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به طور زنده از برج میلاد، کاخ جشنواره با اجرای بهروز افخمی روی آنتن زنده شبکه سه سیما رفت.
در بخش نقد این برنامه در ارتباط با فیلم سینمایی دعوتنامه که با حضور مسعود فراستی و سعید قطبی‌زاده برگزار شد، نقدهای جالبی نسبت به این اثر مطرح شد که در ادامه می‌خوانید.
سعید قطبی‎زاده در نقد فیلم سینمایی «دعوتنامه» ساخته مهرداد فرید گفت:
این فیلم برایم مفرح بود و تا آخر نشستم و خوشحال که این فیلم را دیدم برای اینکه خیلی ابتدایی بود و هیچ چیز از قصه، کارگردانی، بازی و … نداشت و همین فضای کمدی ناخواسته‌ای ایجاد کرده بود که بسیار بخندم. یک ایده با روایت بد فیلم فارسی!
مسعود فراستی نیز در خصوص این فیلم گفت:
شخصیت مرد فیلم مقوا است. جامعه فقیر مفلوک بدبخت و… . اصلا نمی فهمم فیلمساز کِی زندگی می‌کند، کجا زندگی می‌کند، چرا زندگی می‌کند؟ فیلم خیلی خیلی بدی شبیه به فیلم فارسی‌های دهه ۳۰ است. مهرداد فرید جسارت فیلمسازی ندارد و فکر می‌کند یک موضوع یا قصه جنوب شهر می تواند فیلم را نجات دهد! مشخص است از فیلم اول تا این فیلم هیچ فیلمی ندیده است و کارگردانی یاد نگرفته است. فیلم اساسا قصه ندارد و دارد هیچ چی را می‌پیچاند. این حس به مخاطب دست می‌دهد که پایان فیلم از ابتدا معلوم است!
قطبی زاده نیز خاطرنشان کرد:
فیلم به شدت شعار می‌دهد. از آن شعارهایی که قرار است شعارهای سیاسی و اقتصادی باشد و اساسا فیلم خیلی بدی است. اما چون کارگردان، زبان قصه و سینما را بلد نیست و مرز اغراق در بازی‌ها و هدایت بازیگر را نمی‌داند، فیلم این چنین می‌شود. بنظرم اشکال از کارگردان است، همین قصه را می‌توان بهتر تولید کرد. فیلم بیش از پایان معلوم، معلول بود.
منبع: افکارنیوز

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.