نظر منتقدین در مورد فیلم Army of the Dead چیست؟

18 May 2021 - 17:13
فیلم Army of the Dead

با به نمایش درآمدن جدیدترین فیلم زک اسنایدر با عنوان «ارتش مردگان» در شبکه اینترنتی نتفلیکس، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

داستان این فیلم در دنیایی خیالی جریان دارد که در آن، شهر لاس وگاس آمریکا تبدیل به نقطه مرکزی برای ظهور زامبی‌ها شده و کاراکترهای این فیلم با رهبری دیوید باتیستا (Dave Bautista) قصد دارند که با ورود به این شهر ممنوعه، بزرگ‌ترین سرقت زندگی‌شان را انجام دهند.

این فیلم اکشن و با موضوع سرقت، جدیدترین فیلم کارگردانی شده توسط زک اسنایدر (Zack Snyder) می‌باشد. او علاوه بر کارگردانی این فیلم برای شبکه اینترنتی نتفلیکس، وظیفه به قلم درآوردن فیلم‌نامه آن را نیز خودش با همکاری دو نویسنده دیگر با نام‌های شای هاتن (Shay Hatten) و جابی هارولد (Joby Harold) بر عهده داشته است.

ایده داستانی این پروژه را نیز خود زک اسنایدر مطرح کرده است. فیلم Army of the Dead این کارگردان قرار است آغازگر فرنچایز کاملاً جدیدی برای کمپانی نتفلیکس باشد چرا که اخیراً، اسپین‌آفی از این فرنچایز در قالب سریال انیمیشنی با عنوان Army of the Dead: Lost Vegas برای این شبکه در دست تولید قرار گرفته است.

تولید‌کنندگان این فیلم را وسلی کولر (Wesley Coller)، زک اسنایدر و همسرش با نام دبورا اسنایدر (Deborah Snyder‎) تشکیل می‌دهند.

به غیر از دیوید باتیستا، از دیگر بازیگرانی که در فیلم جدید زک اسنایدر به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به الا پورنل (Ella Purnell)، ماتیاس شوایگهوفر (Matthias Schweighöfer)، عمری هاردویک (Omari Hardwick)، آنا د لا رگه‌را (Ana de la Reguera)، تئو روسی (Theo Rossi)، تیگ نوتارو (Tig Notaro)، نورا آرنزدر (Nora Arnezeder)، هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada)، گرت دیلاهانت (Garret Dillahunt)، لیون بکویت (Lyon Beckwith)، مایکل کسیدی (Michael Cassidy) و سامانتا جو (Samantha Jo) اشاره کرد.

فیلم Army of the Dead زک اسنایدر و شبکه اینترنتی نتفلیکس تا به حال نمرات متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. تعدادی از منتقدین از تکراری بودن این فیلم انتقاد کرده‌اند و نحوه‌ی داستان‌سرایی آن را نیز نامنظم خوانده‌اند. برخی از منتقدین نیز با انتقاد از صحنه‌های اکشن این فیلم گفته‌اند که به بسیاری از کاراکترهای حاضر در این فیلم به درستی پرداخته نشده است. با این حال بسیاری از منتقدین از تماشای این فیلم لذت برده‌اند و آن را فیلمی جذاب خوانده‌اند.

فیلم Army of the Dead در ابتدا در تاریخ ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در تعدادی از سینماهای منتخب به نمایش درآمده و سپس در تاریخ ۲۱ مه (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) نیز در شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش گذاشته شده است.

این فیلم از ۲۸ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۷ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۲۶ نقد، ۱۱ نقد آن مثبت بوده و ۱۶ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز تنها به عدد ۱ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز به مراتب بهتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۹۲ نقد منتشر شده، امتیاز خوب ۷۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و میانگین نمرات مخاطبین به این عنوان نیز عدد ۸۰ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: دیوید رونی»

این فیلم هیچ‌گونه کمبودی را در (زمینه‌های) هیجان‌انگیز و نفس‌گیر بودن، صحنه‌های خنده‌دار، صحنه‌های غم‌انگیز، مجازات‌ رضایت‌بخش و پیچ و تاب‌های داستانی که بخش زیادی از مدت زمان طولانی این فیلم را به خود اختصاص داده‌اند، ندارد و همچنین تنوع‌ بسیاری نیز در برخوردهای خونین این فیلم وجود دارد.

«۸۰/۱۰۰  The Telegraph  |   منتقد: رابی کالین»

فیلم Army of the Dead به جای این‌که ادامه‌ای مستقیم برای فیلم (بازسازی شده) قبلی این کارگردان (Dawn of the Dead) باشد، دنباله معنوی است که همچنان با استفاده از کاراکترهای بی‌ثبات و اصلی که به عنوان قهرمان‌ به حساب نمی‌آیند و (حس) وحشت آخرالزمانی که (در این فیلم) وجود دارد، به الگوی (ایجاد شده) توسط جرج رومرو (او فیلم اصلی Dawn of the Dead را در سال ۱۹۷۸ کارگردانی کرده است) وفادار بوده است.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: باب اشتراوس»

اسنایدر که برای اولین بار (در این فیلم) مدیر فیلم‌برداری بوده، توانسته با استفاده از  افکت‌های فوق‌العاده و طراحی کردن دیجیتالی صحنه‌های این فیلم، شهر لاس وگاس قبرستان مانندی را خلق کند که بسیار پر جزئیات و عالی می‌باشد.

«۶۵/۱۰۰  The Wrap  |   منتقد: آلونسو دورالده»

در فیلم (Army of the Dead) به اندازه کافی خون و خون‌ریزی، هرج و مرج، فساد و تباهی وجود دارد که (بتواند) آن را تبدیل به فیلمی زامبی محور با تجربه‌ای رضایت‌بخش کند و در حالی که این فیلم بهترین فیلم او از زمان کارگردانی فیلم Dawn of the Dead می‌باشد ولی در این فیلم مدام به این اشاره‌ می‌شود که (این کار او) می‌توانست فیلم بسیار بهتری باشد.

«۶۰/۱۰۰  Slash Film  |   منتقد: کریس اوانجلیستا»

قطعاً از تماشای فیلم Army of the Dead می‌توان لذت خاصی برد ولی حس سرگرم‌کننده‌ی ساده و تکراری این فیلم باعث می‌شود که فردای پس از تماشای آن احساس پشیمانی به شما دست بدهد. این فیلم مانند سفری به لاس وگاس می‌باشد (که بعداً پشیمانی می‌آورد).

«۴۰/۱۰۰  The Austin Chronicle  |   منتقد: ریچارد ویتاکر»

حتی اگر شما از فیلم‌های ابرقهرمانی زک اسنایدر نیز خوشتان بیاید، احساس می‌شود که فیلم Army of the Dead قدم بزرگی رو به عقب (برای این کارگردان) است.

«۴۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: مولی فریمن»

فیلم Army of the Dead به هیچ عنوان فیلمی نیست که تماشای آن برای علاقه‌مندان به فیلم‌های زامبی‌ محور یا فیلم‌هایی با موضوع سرقت واجب باشد و کسانی که به این فیلم علاقه ندارند با خیال راحت می‌توانند آن را تماشا نکنند.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.