بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ میشل ویلیامز

24 May 2021 - 19:00

میشل ویلیامز بازیگر آمریکایی است که در فیلم‌هایی چون جزیره شاتر، ونوم و کوهستان بروکبک بازی کرده و تاکنون نامزد ۴ جایزه اسکار شده است.

میشل اینگرید ویلیامز (Michelle Ingrid Williams) در ۹ سپتامبر ۱۹۸۰ (۱۸ شهریور ۱۳۵۹) در آمریکا به دنیا آمد. ویلیامز که از کودکی به بازیگری علاقه‌مند شده بود، در سال ۱۹۹۳ و با بازی در یک سریال، اولین تجربه بازیگری خود را به دست آورد و یک سال بعد نیز در اولین فیلم سینمایی خود بازی کرد.

ویلیامز در ادامه در چند فیلم و سریال بازی کرد تا آن که در سال ۲۰۰۵ در فیلم موفق کوهستان بروکبک (Brokeback Mountain) به بازی پرداخت و توانست به شهرت برسد.

این فیلم در گیشه به فروش ۱۷۶ میلیون دلاری دست یافت و نامزد ۸ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد. ویلیامز نیز برای بازی در این فیلم، برای نخستین بار نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب شد.

میشل ویلیامز در کنار نامزد آن زمان خود؛ هیث لجر فقید در فیلم کوهستان بروکبک.

ویلیامز در ادامه در فیلم‌های نه چندان موفقی چون من آنجا نیستم (I’m Not There) بخش‌گویی، نیویورک (Synecdoche, New York) و فریب (Deception) به بازی پرداخت.

فیلم ولنتاین غمگین (Blue Valentine) در سال ۲۰۱۰ از ویلیامز اکران شد که گرچه در گیشه موفق نبود اما باعث کسب دومین نامزدی اسکار و گلدن گلوب برای ویلیامز شد.

در آن سال همچنین فیلم موفق جزیره شاتر (Shutter Island) نیز از ویلیامز اکران شد که در گیشه به فروش ۲۹۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد تا یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سال در گیشه لقب گیرد.

ویلیامز در کنار لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم جزیره شاتر.

میشل ویلیامز در سال ۲۰۱۱، در فیلم هفته‌ای که با مریلین گذراندم (My Week with Marilyn) بازی کرد که این فیلم سومین نامزدی گلدن گلوب و اسکار را برای وی به ارمغان آورد و وی در نهایت و برای نخستین بار، برنده جایزه گلدن گلوب شد.

در سال ۲۰۱۳، ویلیامز در فیلم از بزرگ و قدرتمند (Oz the Great and Powerful) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم به فروش ۴۹۰ میلیونی دست یافت تا دومین فیلم موفق ویلیامز در گیشه لقب گیرد.

منچستر بای د سی (Manchester by the Sea) در سال ۲۰۱۶ از میشل ویلیامز اکران شد و علاوه بر فروش ۷۷ میلیون دلاری، نامزد ۶ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد. ویلیامز نیز برای بازی در این فیلم، چهارمین نامزدی اسکار و گلدن گلوب خود را کسب کرد.

ویلیامز در کنار کیسی افلک در فیلم منچستر بای د سی. هر دو بازیگر نامزد اسکار شدند و افلک موفق به بردن این جایزه شد …

در سال ۲۰۱۷، ویلیامز در فیلم برترین شومن (The Greatest Showman) بازی کرد که این فیلم در گیشه به فروش موفق ۴۳۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

فیلم پر حاشیه تمام پول‌های جهان (All the Money in the World) نیز دیگر فیلم ویلیامز در این سال بود که در گیشه ۵۶ میلیون دلار فروش کرد. ویلیامز برای این فیلم، پنجمین نامزدی گلدن گلوب خود را به دست آورد.

میشل ویلیامز در سال ۲۰۱۸، به بازی در فیلم ابرقهرمانی و بسیار موفق ونوم (Venom) پرداخت. این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و به فروش ۸۵۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد تا هفتمین فیلم پرفروش سال باشد.

میشل ویلیامز در کنار تام هاردی در فیلم ونوم. این فیلم، موفق‌ترین فیلم ویلیامز در گیشه محسوب می‌شود …

در سال ۲۰۱۹، ویلیامز در سریال کوتاه فاسی/وردون (Fosse/Verdon) به نقش آفرینی پرداخت تا ششمین نامزدی گلدن گلوب خود را به دست آورده و در نهایت نیز موفق به کسب دومین گلدن گلوب خود شود.

قسمت دوم فیلم ونوم، آخرین فیلم ویلیامز است که از چند ماه دیگر، اکران خود را آغاز خواهد کرد.

در زندگی شخصی خود، میشل ویلیامز از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ با هیث لجر (Heath Ledger) نامزد بود که این دو در سال ۲۰۰۵، صاحب یک فرزند دختر نیز شده بودند. لجر تنها چند ماه پس از جدایی از ویلیامز و به علت مصرف بیش از حد و اتفاقی قرص خواب‌آور، درگذشت.

ویلیامز در سال ۲۰۱۸ با فیل الوروم (Phil Elverum‎)؛ موسیقی دان آمریکایی ازدواج کرد و کمتر از یک سال بعد، از وی طلاق گرفت. ویلیامز در سال ۲۰۲۰ با توماس کایل (Thomas Kail)؛ کارگردان تئاتر ازدواج کرد و در همان سال نیز صاحب دومین فرزند خود شد.

میشل ویلیامز در کنار همسر خود. کایل سازنده سریال فاسی/وردون بود و این دو در زمان ساخت آن سریال، با یکدیگر آشنا شدند …

پدر میشل، یک نویسنده و سیاستمدار است که دو بار تلاش کرد تا وارد مجلس سنا آمریکا شود اما موفق به انجام این کار نشد. میشل یک خواهر کوچکتر و ۳ خواهر و برادر ناتنی نیز دارد.

ویلیامز تاکنون در سه فیلم به کارگردانی کلی رایکارد (Kelly Reichardt‎) بازی کرده و دوستی نزدیکی با وی دارد. این دو به زودی در چهارمین پروژه مشترک خود نیز همکاری خواهند کرد. وی همچنین دوستی نزدیکی با جسیکا چستین (Jessica Chastain) دارد. این دو مدتی هم‌خانه یکدیگر بودند.

ویلیامز که در بین بازیگران متولد دهه ۸۰ میلادی، با ۴ نامزدی اسکار رکورد دار است، از کاترین هپبورن (Katharine Hepburn) به عنوان بازیگر محبوب خود نام برده است.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • علی نظارات says:

    یادی کنیم از هیث لجر افسانه‌ای؛ تفاوت نقش‌آفرینی اون در The Dark Knight و Brokeback Mountain معجزه‌ای تکون‌دهندست.