احتمالات ساخت مجموعه تلویزیونی جان‌ویک

2 February 2017 - 09:00

اولین نسخه‌ی عنوان جان‌ویک «John Wick» پس از منتشر شدن در سال ۲۰۱۴ از غافلگیر کننده‌ترین عناوین همان سال به شمار می‌رفت و مدت کمی پس از انتشار محبوبیت قابل توجهی کسب‌کرد. کاراکتری که در یک عنوان به سرعت خود را در دل تماشاگران جا کرد و این اکشن-هیجان‌انگیز را به موفقیتی عظیم رساند. پس تز انشار اولین نسخه، خبر ساخته‌شدن نسخه‌ی دوم دور از واقعیت نبود و پس از موفقیت نسخه‌ی اول، عنوانی به شدت پیشبینی شده‌ به شمار می‌آمد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

علی‌رغم وضوح و اختصار در داستان نسخه‌ی اول جان‌ویک، فقدان بک‌استوری و پیش‌زمینه‌ی داستانی در فیلم ملموس است. اگرچه طرح کلی فیلم به لحاظ ساختار موضوعی بی‌نقص به حساب می‌آید اما پتانسیل پرداختن به جزییات در این عنوان در مقایسه با عناوین مشابه مثل فیلم Taken  «ربوده‌شده» بسیار بیشتر است. از این رو حتی شاهد انتشار خبر‌های نسخه‌ی سوم جان‌ویک همچنان قبل از منتشر‌شدن نسخه‌ی دوم هستیم.

اخیرا کارگردان عنوان جان‌ویک،  Chad Stahelski «چاد استاهلسکی» در یک مصاحبه خبری از ساخت مجموعه‌ی تلویزیونی جان‌ویک که به بک‌استوری کاراکتر جان و ماجراهای ما‌قبل فیلم جان‌ویک پرداخته‌است خبر‌ داده‌است.

اگرچه طرفداران این عنوان به‌شدت مشتاق انتشار نسخه‌ی دوم فیلم هستند، استاهلسکی احتمالاتی در‌خصوص به تاخیر انداختن انتشار نسخه‌ی دوم فیلم و حتی انحلال آن و تمرکز بر مجموعه‌ی تلویزیونی جان‌ویک داده‌است. مجموعه‌ای که به شکل‌گیری جان در گروه‌قاتلان حرفه‌ای و ماجراهای گذشته‌ی این کاراکتر می‌پردازد.

از طرفی انتشار نسخه‌ی دوم و سوم جان‌ویک احتمال مواجه‌شدن این اثر با یکنواختی‌ و کم‌ارزش شدن در دنیای سینما را بالا می‌برد. احتمالاتی که در اثر مشابه (Taken) به واقعیت بدل شدند. با این وجود ساختن این مجموعه نسبت به‌ تبدیل این عنوان به یک اثر چندگانه، احتمال موفقیت بیشتری دارد. از طرفی عنوان جان‌ویک در مقایسه با فیلم‌ Taken پتانسیل بیشتری برای گسترش داستانی دارد. با وجود کاراکتر‌ها و اتمسفر موجود در فیلم امکان گسترش و ایده‌پردازی، دست سازندگان این عنوان برای ادامه‌دادن و حتی ساختن مجموعه‌ی تلویزیونی به هرحال باز است. نسخه‌ی دوم جان‌ویک در دهم فوریه امسال در صورت عدم ‌لغزش منتشر خواهد‌شد.

منبع: Screenrant.com

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.