چرا کارول مارکوس در فیلم Star Trek Beyond حضور نداشت

5 August 2016 - 21:00

در فیلم Star Trek Beyond «فراتر از پیشتازان فضا» تمامی خدمه‌ی انترپرایز حضور داشتند اما این بدین معنا نیست که تمامی شخصیت‌های مهمی که تا به حال در این مجموعه معرفی شده اند در این فیلم نقشی داشته اند. یکی از غایبانی که در فیلم فراتر از پیشتازان فضا غیابش جلب توجه می‌کرد شخصیت کارول مارکوس با بازی آلیس ایو (Alice Eve) بود. علی رغم پیوستن وی به خدمه در انتهای فیلم Star Trek Into Darkness «پیشتازان فضا: به سوی تاریکی»، کارول در طی درگیری‌های سفینه انترپرایز با کرال هیچ جا دیده نمی‌شود. با سینماگیمفا همراه باشید.

طبق گفته‌های سایمون پگ (Simon Pegg) علت عدم حضور کارول مارکوس این بوده که آنها داستان مناسبی برای او نداشتند. پگ در طی حضورش در Engage: The Official Star Trek Podcast توضیح می‌دهد  به جای آوردن این شخصیت در فیلم و بی اثر و خنثی بودن او، پگ ترجیح داده که او در فراتر از پیشتازان فضا حضور نداشته باشد تا بتوانند درآینده برنامه و داستانی منطقی و معنادار برای این شخصیت در نظر بگیرند.

ما فکر کردیم به جای داشتن کارول مارکوس و استفاده نکردن از شخصیت او در حد توانش، اون رو کلاً در فیلم نیاریم ولی از نظر داستانی زنده و آماده‌ی بازگشت در هرزمانی باشد.

کارول مارکوس با بازی آلیس ایو در ابتدا با نام کارول والاس در پیشتازان فضا به سوی تاریکی معرفی می‌شود، وی به کاپیتان کرک و اسپاک می‌گوید که فرمانده الکساندر مارکوس او را به استخدام انترپرایز درآورده است. هرچند در انتها هویت واقعی او مشخص می‌شود و توضیح می‌دهد که برای بررسی اژدرهای پروتونی که به دستور پدرش وارد انترپرایز شده‌اند وارد سفینه شده است. خدمه در مدت کوتاهی متوجه می‌شوند که اژدرها در اصل حجره‌هایی حاوی افراد خان نونیِن هستند. کارول بعداً در سفینه USS Vengeance دچار آسیب دیدگی می‌شود و همچنین شاهد مرگ پدرش به دست خان است. یک سال پس رفع خطر خان، وی رسماً به خدمه سفینه انترپرایز می‌پیوندد.

حال که علت عدم حضور کارول مارکوس در فراتر از پیشتازان فضا را متوجه شدیم و این که او زنده است، سؤال دیگری پیش می‌آید: کارول مارکوس دقیقاً در طی وقایع اخیر کجا بوده است؟ در فیلم اشاره‌ای به این موضوع نمی‌شود. اما سایمون پگ اظهار داشته که دیالوگی در یکی از پیش نویس های فیلمنامه وجود داشته که در آن اشاره می‌شود که او خط داستانی شخصیت اصلی خود که توسط بی بی بش (Bibi Besch) در فیلم Star Trek II: The Wrath of Khan «پیشتازان فضا ۲: خشم خان» را دنبال می‌کند. پگ در ادامه افزود:

من فکر کنم چند خطی درباره عدم حضور او در یکی از پیش نویس های اصلی بود که توضیح می‌داد کارول مارکوس به سراغ کار بر روی پروژه‌ی جنسیس رفته و بر روی آن تحقیقات اولیه‌ای انجام داده است. اما این بخش در فیلمنامه اصلی قرار نگرفت.

برای کسانی که پیشتازان فضا ۲: خشم خان را ندیده‌اند، هدف پروژه‌ی جنسیس تبدیل سیاره‌های غیرقابل سکونت به قابل سکونت برای زندگی انسانی است. نه تنها دستگاه جنسیس یک عنصر کلیدی در خشم خان بود بلکه به طرز چشمگیری بر داستان فیلم Star Trek III: The Search for Spock «پیشتازان فضا ۳: جستجو برای اسپاک» نیز اثر داشت. اگر در نظر بگیریم که داستان مذکور در فراتر از پیشتازان فضا رسمی باشد به نظر می‌رسد که زندگی در سفینه با کارول سازگار نبوده و او در زمانی پیش از شروع فیلم سوم از خدمه‌ی انترپرایز جدا شده تا در این نسخه از خط زمانی آن آزمایش کار کند.

Save

Save

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.