بهترین فیلم های اما واتسون

6 June 2021 - 20:00

اِما شارلوت دوئر واتسون بازیگر بریتانیایی است که در ۱۵ آوریل ۱۹۹۰ در پاریس متولد شد. او یکی از خوش استایل‌ترین سلبریتی‌های هالیوود محسوب می‌شود. واتسون بیشتر با بازی در نقش هرمیون گرنجر در فرنچایز هری پاتر به شهرت دست یافت و توجه جهانیان را به خود جلب کرد. او در تمامی دوره ۷ ساله از ۱۴ سالگی تا ۲۱ سالگی‌اش در نقش هرمیون گرنجر (دختر جادوگر) در فرنچایز هری پاتر نقش آفرینی کرد.

اما واتسون بعد از حضور در پنجمین نسخه فرنچایز با عنوان Harry Potter and the Order of the Phoenix در سال ۲۰۰۷، فعالیت خود را گسترش داد و نقش‌های بیشتری را در تلویزیون و فیلم‌ها ایفا کرد. واتسون با این کار ثابت کرد که قابلیت‌های وی فراتر از بازی کردن در یک فرنچایز بزرگ نقش هستند. در مقاله امروز نگاهی می‌اندازیم به برترین فیلم‌هایی که اما واتسون ایفای نقش کرده است. پس با سینما فارس همراه باشید.

The Circle

درام هیجانی و علمی تخیلی The Circle (دایره) به کارگردانی جیمز پانسالت و با بازی تام هنکس, اما واتسون, جان بویگا و کارن گیلان از کتابی به همین نام ساخته شده است و در سال ۲۰۱۷ راهی سینماها شد. داستان فیلم به معضلات تکنولوژی و تاثیر مخرب آن بر زندگی اجتماعی و حریم خصوصی اشاره دارد. به عقیده برخی منتقدین فیلم داستانی قابل پیش بینی دارد و به طور ناگهانی به پایان می‌رسد. بازی قوی بازیگران از نقاط قوت آن به شمار می‌آید.

Bling Ring

یکی دیگر از فیلم‌های اما واتسون که در عنوان فیلم اسم کارگردانی مانند سوفیا کوپولا دیده می‎‌شود Bling Ring (حلقه بلینگ) نام دارد. این فیلم براساس ماجرای واقعی ساخته شده است و در تیم بازیگری آن افرادی مانند لزلی من، ارین دنیلز، تیسا فارمیگا و مایکا مونرو به چشم می‌خورد. حلقه بلینگ آخرین اثر با فیلمبرداری هریس سوایدز به شمار می‎‌رود که طی دوران بعد از تولید فیلم به علت بیماری سرطان مغز از دنیا رفت. ۱۹ میلیون دلار سهم فیلم از فروش در گیشه بود.

Regression

فیلم Regression (بازگشت) فیلمی به کارگردانی آلخاندرو آمنابار و بازیگری اما واتسون است. این فیلم روانشناسانه در ژانر هیجانی و معمایی ساخته شده است. ایتن هاک جزو بازیگران شاخص فیلم است که در نقش کارآگاهی ظاهر می‎‎‌شود که پرونده جان گری (با بازی دیوید دنسیک) را بررسی می‌‎کند که متهم به آزار و اذیت جنسی دختر ۱۷ ساله خود آنجلا (با بازی اما واتسون) است. فیلم از سوی منتقدان سایت متاکریتیک مورد استقبال قرار نگرفت و میانگین امتیاز ۱۲ منتقد به آن ۳۲ از ۱۰۰ است.

This Is The End

با بررسی فیلم‌های اما واتسون، او را کمتر در ژانر کمدی مشاهده کرده‌ایم ولی فیلم This Is The End (این پایان است) یکی از آن‎‌ها به شمار می‌‎رود. تیم کارگردانی و نویسندگی فیلم از ست روگن و اوان گلدبرگ تشکیل شده است و اعضای گروه موسیقی بک‎استریت بویز به صورت افتخاری در فیلم بازی کردند. فیلم با نگاه مثبت منتقدان همراه شد و توانست در گیشه با فروش ۱۲۶ میلیون دلار ۴ برابر بودجه خود درآمدزایی کند.

My Week With Marilyn

این درام بریتانیایی به کارگردانی سیمون کورتیس و نویسندگی آدریان هاجز ساخته شده است. فیلم یکی دیگر از آثاری است که حول زندگی مریلین مونرو افسانه‌‎ای ساخته شده است. اما واتسون در فیلم نقش کوچکی داشت و برنامه‎‌ریزی او به نحوی بود که تنها چند روز را سر صحنه فیلمبرداری حاضر شود تا بتواند در کلاس‌‎های درس خود در دانشگاه براون شرکت کند. فیلم توانسته است میانگین امتیاز ۷٫۰ از ۱۰ مردم را در سایت IMDB به دست آورد.

Colonia

بدون شک Colonia یکی از گمنام‌ترین فیلم‌های اما واتسون محسوب می‌شود. فیلمی در ژانر تاریخی، هیجانی و رومانتیک که کارگردانی آن‎ را فلوریان گالنبرگر برعهده داشته است. فضای داستان فیلم در سال ۱۹۷۳ و مربوط به کودتای شیلی است که لنا (با بازی اما واتسون) به دنبال نامزد ربوده‎‌شده خود به اسم دنیل (با بازی دانیل برول) می‌گردد. با آن که فیلم در چند جشنواره حضور موفقی داشت ولی به دلیل اکران محدود جزو آثار ناشناخته اما واتسون است.

Beauty and the Beast

اما واتسون در فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) نقش پررنگی را ایفا کرد. فیلمی به کارگردانی بیل کاندن که بازسازی فیلم پویانمایی به همین نام است که در سال ۱۹۹۱ اکران شد. از همان سکانس آغازین فیلم که موزیکال و با ترانه‎‎‌خوانی واتسون زیبا شروع می‎‌شود طبیعی است که انتظار یک فیلم متفاوت را داشته باشیم. فیلم توانست دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ و پانزدهمین فیلم پرفروش تاریخ شود. فیلم دیو و دلبر در دو رشته بهترین طراحی صحنه و بهترین طراحی لباس نامزد نودمین مراسم جوایز اسکار بود.

The Perks of Being a Wallflower

The Perks of Being a Wallflower (مزایای گوشه‌گیر بودن) را باید یکی از متفاوت‌ترین‌های اما واتسون بدانیم که در ژانر بلوغ و درام ساخته شده است. کارگردان این فیلم استیون شباسکی بود و داستان تلخ و بازی چشمگیر بازیگرانش تمجید فراوان منتقدان را به همراه داشت. راجر ایبرت به فیلم ۳٫۵ ستاره از ۴ داد و نوشت «تمامی خودهای قبلی من همچنان جایی درون من دارند و در حال تلاش برای بقا هستند و نوجوان پیشین من عاشق فیلم مزایای گوشه‌‎گیر بودن می‎‌شود.»

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.