نظر منتقدین در رابطه با سریال Loki چگونه است؟

11 June 2021 - 15:11
سریال Loki

سرانجام با به نمایش درآمدن اولین قسمت از سریال مورد انتظار «لوکی» در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

داستان این سریال در خط زمانی متفاوتی نسبت به خط زمانی اصلی دنیای سینمایی مارول روایت می‌شود.

در فیلم Avengers: Endgame، شاهد آن بودیم که کاراکتر لوکی موفق شده بود با استفاده از یکی از سنگ‌های ابدی با نام تسرکت (سنگ مکان)، خودش را از واقعه نیویورک در سال ۲۰۱۲ به مکانی دیگر منتقل کند. این کار او باعث به وجود آمدن اثر موجی و پیامدهای ادامه‌داری در طول تاریخ شده که داستان این سریال به این موضوع می‌پردازد.

در این سریال کاراکتر لوکی با در دست داشتن سنگ مکان، به نقاط دوردست و عجیب و غریب جهان فرار خواهد کرد. در این میان، او با سازمانی با عنوان واریانس زمان (TVA) برخورد کرده و این سازمان او را دستگیر می‌کند. در دنیای کمیک بوک‌های مارول، سازمان TVA تشکیلاتی می‌باشد که به حفاظت از ثبات و پایداری خط زمانی جهان می‌پردازد.

سریال Loki جدیدترین سریال ساخته شده توسط استودیو‌های مارول برای شبکه اینترنتی دیزنی پلاس است. فصل اول این سریال حاوی شش قسمت خواهد بود. وظیفه کارگردانی این شش قسمت را کارگردانی با نام کیت هرون (Kate Herron) بر عهده داشته است. مایکل والدرون (Michael Waldron) نیز خالق این سریال می‌باشد. او پیش از این، یکی از تولید‌کنندگان سیت‌کام انیمیشنی و علمی‌-تخیلی بسیار محبوب شبکه Adult Swim با عنوان Rick and Morty بوده است.

تولید‌کنندگان فصل اول این سریال را لویی دی‌اسپوزیتو (Louis D’Esposito)، ویکتوریا آلونسو (Victoria Alonso)، استفان بروسارد (Stephen Broussard)، تام هیدلستون (Tom Hiddleston)،‌ کیت هرون و مایکل والدرون تشکیل می‌دهند. رئیس استودیو‌های مارول با نام کوین فایگی (Kevin Feige) نیز تهیه‌کننده اجرایی فصل اول این سریال بوده است.

تام هیدلستون در نقش کاراکتر لوکی و اوون ویلسون (Owen Wilson) نیز در نقش مأموری از سازمان TVA با نام موربیس ام. موربیس در این سریال نقش‌آفرینی کرده‌اند. از دیگران بازیگران حاضر در فصل اول این سریال می‌توان به سوفیا دی مارتینو (Sophia Di Martino)، گوگو امبتا-را (Gugu Mbatha-Raw)، ساشا لین (Sasha Lane)، وونمی موساکو (Wunmi Mosaku)، ریچارد ای گرانت (Richard E. Grant)، کلی فلمینگ (Cailey Fleming)، یوجین کوردرو (Eugene Cordero) و تارا استرانگ (Tara Strong) اشاره کرد.

قسمت اول سریال Loki در تاریخ ۹ ژوئن (۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۰) در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس به نمایش درآمده است.

این سریال تا به حال نقد‌های خوبی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین از نحوه کارگردانی آن توسط کیت هرون و فیلم‌‌نامه نوشته شده برای این سریال تعریف کرده‌اند. با این وجود، برخی دیگر از منتقدین نیز از روان نبودن قسمت اول این سریال با توجه به زمینه‌سازی‌های متعددی که در این قسمت انجام شده، انتقاد کرده‌اند. در کل اکثر منتقدین، سریال Loki را سریالی سرگرم‌کننده و جذاب خوانده‌اند.

این سریال از ۲۷ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره خوب ۷۳ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۲۷ نقد، ۲۱ نقد آن مثبت بوده و ۶ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و هیچ نقد‌ منفی نیز تا به حال به آن داده نشده است. وضعیت نمرات این سریال در سایت راتن تومیتوز به مراتب بهتر می‌باشد چرا که این سریال توانسته امتیاز عالی ۹۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و میانگین نمرات مخاطبین به این عنوان نیز عدد بالای ۸۳ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این سریال را می‌توان در ادامه خواند:

«۱۰۰/۱۰۰  Decider  |   منتقد: برت وایت»

Loki، سریالی سوررئالیسم (به معنی گرایش به ماورای واقعیت یا واقعیت برتر)، ترکیبی پیچیده و کابوس مانند از دو سریال True Detective و The Office و سریالی بسیار دیدنی می‌باشد که در اصل نباید (ترکیب این چیز‌ها با هم در یک سریال) کار کند ولی کار می‌کند. (داستان) این سریال از همان ابتدا با هدفی عظیم و باشکوه آغاز می‌شود و برخلاف کاراکتر لوکی،‌ شما می‌توانید این هدف را تحقق‌یافته در نظر بگیرید.

«۱۰۰/۱۰۰  The Gazette  |   منتقد: تری ترونز»

سریال Loki، سریالی باهوش، جسورانه و بسیار جذاب و خیره‌کننده می‌باشد که استاندارد‌های جدیدی را برای سریال‌های شبکه اینترنتی دیزنی پلاس تعیین کرده است.

«۸۸/۱۰۰  Newsday  |   منتقد: ورن گی»

موردی که سریال Loki را تبدیل به سریالی جذاب کرده دقیقاً همان چیزی است که باعث شده اسپین‌آف‌های ساخته شده از فیلم Avengers: Endgame برای شبکه اینترنتی دیزنی پلاس (مانند سریال‌های WandaVision و The Falcon and the Winter Soldier) تبدیل به سریال‌هایی جذاب شوند و (برای فهمیدن آن) لزومی ندارد که شما متخصص مارول باشید یا کوین فایگی را به خوبی بشناسید. طرفداران لوکی از این سریال بسیار خوششان خواهد آمد.

«۸۴/۱۰۰  Paste  |   منتقد: آلیسون کین»

(این سریال) مانند سریال WandaVision، سریالی ساختارشکن نیست ولی با این حال به اندازه سریال The Falcon and the Winter Soldier نیز، سریالی مغرور و سرسخت نمی‌باشد.

«۸۰/۱۰۰  Vox  |   منتقد: الکس آباد-سانتوس»

براساس چیز‌هایی که تا به حال از سریال Loki دیده‌ام، (این سریال) شروع بسیار خوبی را داشته است. حتی می‌توانیم بگوییم که این سریال در آغازش، نسبت به سریال WandaVision، سریالی امیدوارکننده‌تر به نظر می‌رسد.

«۷۵/۱۰۰  USA TODAY  |   منتقد: کلی لولر»

تا به این لحظه سریال Loki، سریالی سرگرم‌کننده و تازه می‌باشد که بیشتر شبیه به فیلم‌های خودمانی و ‌خنده‌دار مارول مانند Thor: Ragnarok و Ant-Man است.

«۶۰/۱۰۰  The Guardian  |   منتقد: لوسی مانگان»

دو قسمت ابتدایی سریال Loki (که از بین ۶ قسمت فصل اولش فقط همین دو قسمت در دسترس منتقدین قرار گرفته) احساس سطحی بودن را (به مخاطب خود) منتقل کرده است. قسمت اولش، طولانی‌تر و بسیار سنگین می‌باشد که باعث شده احساس بسیار ساکنی را (به مخاطب خود) منتقل کند و نیمه ابتدایی قسمت دومش نیز دقیقاً همین کار را انجام داده است. با این حال، در بخش انتهایی قسمت دومش، داستان با انرژی‌تر و سرحال‌تر می‌شود.

«۴۰/۱۰۰  The Telegraph  |   منتقد: تیم روبی»

سریال لوکی که اکنون امیدواریم به کار دشوار و طاقت‌فرسای آموزش دادن در رابطه با مولتی‌ورس (چند جهانی) پایان داده باشد، می‌تواند تبدیل به سریالی بهتر شود. امیدواریم که (شرایط) این‌گونه رقم بخورد (چرا که) این کاراکتر، استحقاق آن را دارد که به آن فضای بیشتری جهت بازیگوشی‌ داده شود.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.