بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ امیلیا کلارک

16 June 2021 - 19:00

امیلیا کلارک، بازیگر انگلیسی است که در آثاری چون بازی تاج‌وتخت، جنگ ستارگان و ترمیناتور بازی کرده است و تاکنون نامزد ۴ جایزه اِمی شده است.

امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک (Emilia Isobel Euphemia Rose Clarke) در تاریخ ۲۳ اکتبر ۱۹۸۶ (۱ آبان ۱۳۶۵) در انگلیس به دنیا آمد. ایزابل که از کودکی به بازیگری علاقه‌مند شده بود، به تحصیل در رشته هنر پرداخت و در سال ۲۰۰۹ و پس از پایان تحصیل، در اولین سریال خود بازی کرد.

در سال ۲۰۱۰ و به عنوان سومین اثر دوران بازیگری خود، امیلیا کلارک برای بازی در سریال بازی تاج‌وتخت (Game of Thrones) انتخاب شد. این سریال در ادامه تبدیل به یکی از موفق‌ترین سریال‌های تاریخ صنعت سرگرمی شد و کلارک را به شهرت جهانی رساند.

امیلیا کلارک در فصل نخست سریال بازی تاج‌وتخت.

کلارک که مشغول بازی در سریال بازی تاج‌وتخت بود، در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵، دو بار نامزد جایزه اِمی شد. وی در سال ۲۰۱۵، همچنین به بازی در فیلمی از مجموعه ترمیناتور (Terminator) با نام پیدایش (Genisys) پرداخت.

این فیلم گرچه با استقبال منتقدین رو به رو نشد اما در گیشه عملکرد موفقی داشت و توانست به فروش ۴۳۲ میلیون دلاری دست یابد تا تبدیل به موفق‌ترین فیلم کلارک در گیشه شود.

امیلیا کلارک در کنار آرنولد شوارتزنگر در فیلم نابودگر: پیدایش.

کلارک در سال ۲۰۱۶، در فیلم من پیش از تو (Me Before You) بازی کرد که این فیلم نیز در گیشه عملکرد موفقی داشت و به فروش ۲۰۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. وی در این سال همچنین سومین نامزدی اِمی خود را به دست آورد.

امیلیا کلارک در سال ۲۰۱۷ در فیلم صدایی از سنگ‌ها (Voice From the Stone) بازی کرد که به موفقیتی دست پیدا نکرد. پس از این فیلم اما، وی به بازی در اسپین‌آف مجموعه جنگ ستارگان (Star Wars) پرداخت.

این فیلم که در سال ۲۰۱۸ و با نام سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story) منتشر شد، در گیشه به فروش ۳۹۳ میلیون دلاری دست یافت که با توجه به بودجه حدود ۳۰۰ میلیون دلاری، نتوانست انتظارات را برآورده کند.

کلارک در کنار آلدن ارنرایک در فیلم سولو.

در سال ۲۰۱۹، کلارک در دو فیلم بالاتر از سوءظن (Above Suspicion) و آخرین کریسمس (Last Christmas) بازی کرد که فیلم دوم با فروش ۱۲۳ میلیون دلاری، عملکرد موفقی در گیشه داشت.

در نهایت اما، فصل آخر و پر حاشیه مجموعه بازی تاج‌وتخت منتشر شد و کلارک برای هنرنمایی خود در این فصل، توانست برای چهارمین بار، نامزد جایزه اِمی شود.

امیلیا کلارک در کنار کیت هرینگتون در فصل پایانی سریال بازی تاج‌وتخت.

کلارک در حال حاضر در حال بازی در سریال ابرقهرمانی Secret Invasion است. وی همچنین به صداپیشگی در انیمیشن The Amazing Maurice پرداخته است. زمان انتشار هیچکدام از این دو اثر هنوز مشخص نشده است.

پدرش در تئاتر کار می‌کرد و مادرش نیز بازرگان بود. پدر وی در سال ۲۰۱۶ و بر اثر ابتلا به سرطان، درگذشت. وی دارای یک برادر بزرگ‌تر از خود نیز می‌باشد که در سریال بازی تاج‌وتخت، در تیم فیلم‌برداری این سریال حضور داشت.

امیلیا که تا حدی توانایی نواختن سازهایی چون پیانو و گیتار را دارد، به ورزش‌هایی چون تنیس، اسب سواری و شنا، علاقه دارد.

کلارک از فیلم بی‌سرنخ (Clueless) به عنوان یکی از فیلم‌های محبوب خود نام برده است. همچنین سریال دوستان (Friends) را به عنوان سریال محبوب خود معرفی کرده است. کلارک گفته است که از کودکی به مجموعه سیمپسون‌ها (The Simpsons) علاقه زیادی داشته است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.