نظر منتقدین درباره فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard چیست؟

18 June 2021 - 10:40
Hitman’s Wife’s Bodyguard

سرانجام با منتشر شدن قسمت دوم فیلم اکشن کمدی «محافظ همسر هیتمن» در سینماها، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard بار دیگر دو نفر از کشنده‌ترین مزدور‌های جهان با نام‌های مایکل برایس و داریوش کینکاید را برای انجام مأموریتی بسیار خطرناک در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. مایکل برایس که همچنان در این فیلم نیز بدون مجوز کار کرده و تحت نظارت است، بار دیگر مجبور می‌شود که به وسیله همسر بسیار خشن داریوش کینکاید و یکی از مشهورترین هنرمندان حقه‌باز بین‌المللی با نام سونیا کینکاید وارد ماجراهای بسیار خطرناکی شود. به‌زودی آن‌ها خود را درگیر توطئه‌ای جهانی پیدا می‌کنند که در رأس آن مردی بسیار قدرتمند، دیوانه و انتقام‌جو درصدد نابود کردن اروپا قرار دارد.

نقش کاراکتر مایکل برایس را در این فیلم رایان رینولدز (Ryan Reynolds) و نقش داریوش کینکاید را نیز ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) ایفا کرده‌اند. وظیفه نقش‌آفرینی همسر کاراکتر داریوش کینکاید را نیز بار دیگر مانند قسمت اول آن، سلما هایک (Salma Hayek) بر عهده داشته است. آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) نیز در نقش شخصیت منفی اصلی این فیلم، در آن به ایفای نقش پرداخته است.

قسمت اول این فیلم با عنوان The Hitman’s Bodyguard که در سال ۲۰۱۷ در سینماها به نمایش درآمده بود، توانسته بود موفقیت قابل توجه‌ای را از آن کمپانی سازنده‌اش کند. این فیلم موفق شده بود با بودجه ساخت ۳۰ میلیون دلاری، مبلغی بالغ‌بر ۱۷۷ میلیون دلار را در باکس آفیس جهانی به دست آورد.

وظیفه کارگردانی این فیلم را مانند قسمت اولش، کارگردان استرالیایی با نام پاتریک هیوز (Patrick Hughes) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان نیز می‌توان به فیلم پرهزینه کمپانی Lionsgate با نام The Expendables 3 و فیلم استرالیایی Red Hill در سال ۲۰۱۰ اشاره کرد.

وظیفه به قلم درآوردن فیلم‌نامه قسمت دوم این فیلم نیز، بر عهده نویسندگانی با نام‌های تام اوکانر (Tom O’Connor)، برندون مورفی (Brandon Murphy) و فیلیپ مورفی (Phillip Murphy) بوده است. گروه تولید‌کنندگی این فیلم را مت اوتول (Matt O’Toole)، لس ولدون (Les Weldon) و یاریو لرنر (Yariv Lerner) تشکیل داده‌اند. از تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم نیز می‌توان به آوی لرنر (Avi Lerner)، ترور شورت (Trevor Short)، بواز دیویدسون (Boaz Davidson)، جفری گرینشتاین (Jeffrey Greenstein) و جاناتان یونگر (Jonathan Yunger) اشاره کرد.

به غیر از رایان رینولدز، ساموئل ال. جکسون، سلما هایک و آنتونیو باندراس، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند می‌توان به کارولین گودال (Caroline Goodall)، فرانک گریلو (Frank Grillo)، گابریلا رایت (Gabriella Wright)، گری اولدمن (Gary Oldman)، جولیو بروتی (Giulio Berruti)، مورگان فریمن (Morgan Freeman)، ریچارد ای گرانت (Richard E. Grant) و تام هاپر (Tom Hopper) اشاره کرد.

فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard تا به حال نقد‌های بسیار ضعیفی را از طرف منتقدین دریافت کرده و به نظر می‌رسد که اکثر منتقدین این فیلم را به باد انتقاد گرفته‌اند. بسیاری از آن‌ها گفته‌اند که این فیلم بسیار ضعیف‌تر از قسمت اولش می‌باشد و به داستان آن نیز به خوبی پرداخته نشده است. با این حال، برخی از منتقدین نیز این فیلم را فیلمی سرگرم‌کننده و خنده‌دار نامیده‌اند.

این فیلم در ابتدا قرار بوده در تاریخ ۲۸ اوت سال گذشته (۷ شهریور ماه ۱۳۹۹) در سینماها به نمایش گذاشته شود ولی به علت آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی اکثر سینماها، تاریخ پخش آن به ۲۰ اوت امسال (۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۰) موکول شده است. سپس کمپانی‌های Lionsgate و Millennium نیز بار دیگر با تغییر دادن تاریخ اکران این فیلم، تاریخ پخش نهایی آن را ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۰) اعلام کردند.

فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard از ۳۲ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره بسیار ضعیف ۳۴ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۳۲ نقد، ۱۶ نقد آن منفی بوده و ۱۴ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های مثبت آن نیز تنها به عدد ۲ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز به مراتب بدتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۱۰۹ نقد منتشر شده، امتیاز بسیار ضعیف ۲۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد ولی با این حال، به نظر می‌رسد که مخاطبین از این فیلم خوششان آماده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان عدد بالای ۸۲ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۷۵/۱۰۰  RogerEbert  |   منتقد: کارلا رناتا»

این فیلم کمیک‌ بوکی (مانند)، ماجراجویی و پرانرژی کارگردانی شده توسط پاتریک هیوز، به شکل بسیار زیبایی توسط تری استیسی (Terry Stacey) فیلم‌برداری و به تصویر کشیده شده و تام اوکانر، برندون مورفی و فیلیپ مورفی نیز فیلم‌نامه بسیار هوشمندانه‌ای را برای آن به قلم ‌درآورده‌اند که به خون و خون‌ریزی، صحنه‌های اکشن و ستاره‌‌هایش تکیه بسیاری کرده است.

«۶۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: جیمز ماترام»

چیزی که برخی از مخاطبین را به این فیلم جذب خواهد کرد، خشونت شدید به نمایش گذاشته شده در آن است که تعداد این‌جور صحنه‌ها نیز در آن کم نیست ولی با این حال اگر شما تحمل این‌جور صحنه‌ها را داشته باشید،‌ این فیلم برایتان تبدیل به فیلم تابستانی احمقانه و خنده‌داری خواهد شد.

«۶۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: مولی فریمن»

رایان رینولدز بیشتر شهرت خود را با نقش‌آفرینی در فیلم‌های اکشن و خنده‌دار به دست آورده و با وجود این‌که قسمت اول این فیلم، جزء قوی‌ترین و موفق‌ترین فرنچایز‌هایی که او تا به حال در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده نیست ولی قسمت دوم آن، علی‌رغم این‌که کاراکتر مایکل برایس در واقع همان کاراکتر همیشگی است که این بازیگر آن را به دفعات متعدد در گذشته بازی کرده، تجربه هیجان‌انگیز و خنده‌داری را تحویل (مخاطبان خود) داده است. حتی با وجود بی‌معنی بودن Hitman’s Wife’s Bodyguard،‌ این فیلم موفق شده تجربه سینمایی بزرگ، سرگرم‌کننده و خنده‌داری را خلق کند که مناسب فیلم‌های (به نمایش گذاشته شده در) فصل تابستان باشد.

«۵۰/۱۰۰  We Got This Covered  |   منتقد: اسکات کمپبل»

(با وجود این‌که) فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard، ادامه‌ کاملاً قابل قبولی (برای قسمت قبلی‌اش) می‌باشد ولی (این فیلم) بسیار بی‌روح، عاری از تازگی و فاقد اصالت است.

«۴۰/۱۰۰  The Guardian  |   منتقد: پیتر بردشاو»

چند صحنه تقریباً خنده‌دار در برخی از قسمت‌های این فیلم دیده می‌شود ولی خواهش می‌کنم به من بگویید که قسمت دیگری از این فیلم مثلاً با عنوان The Hitman’s Mother-In-Law’s Agent’s Bodyguard در آینده تولید نخواهد شد.

«۳۸/۱۰۰  Reelviews  |   منتقد: جیمز براردینلی»

شاید بزرگ‌ترین (و قابل‌توجه‌ترین) نقطه ضعف این فیلم نسبت به قسمت قبلی‌اش، عدم وجود جاذبه‌ای متقابل بین رایان رینولدز و ساموئل ال. جکسون می‌باشد. این دو نفر هرگز نتوانسته‌اند ارتباط خوبی را با یکدیگر در این فیلم برقرار کنند. به‌ندرت دیده‌ام که ساموئل ال. جکسون پرانرژی (در فیلمی) بدین شکل، بی‌تفاوت و خونسرد به نظر برسد.

«۳۳/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: جیسون بیلی»

فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard، از فیلم Hitman’s Bodyguard اندکی بهتر می‌باشد ولی مثل این است که بگوییم چاقو خوردن در شکم اندکی بهتر از چاقو خوردن در گردن است.

«۲۵/۱۰۰  Slant  |   منتقد: درک اسمیت»

فیلم Hitman’s Wife’s Bodyguard نسبت به قسمت قبلی‌اش در سال ۲۰۱۷، فیلمی بهبود یافته است، فقط این بهبود را می‌توان در کاهش مدت زمان پخشش به ۹۹ دقیقه (۲۰ دقیقه کمتر نسبت به قسمت اولش) دید.

«۰/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: کری دارلینگ»

این فیلم پر از صحنه‌های اکشن بدون هیجان، پر از نمایش‌های کمدی بدون خنده، پر از دیالوگ‌ها و سر و صداهای بدون معنی و پر از صحنه‌های خشن بدون دلیل است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.