تلاش یوان مک گرگور، سم هیوین و مارک استرانگ برای فتح اورست

17 June 2021 - 15:29

یوان مک‌گرگور در کنار مارک استرانگ و سم هیوین، در فیلمِ براساس واقعیت اورست، تلاش خواهند کرد تا تبدیل به نخستین افرادی شوند که قله اورست را فتح می‌کنند.

فیلم اورست (Everest) که براساس واقعیت ساخته خواهد شد، داستان تلاش دو بریتانیایی و یک استرالیایی برای فتح بلندترین قله زمین را نشان خواهد داد. این اتفاق در سال ۱۹۲۱ رقم خورد.

داگ لیمان (Doug Liman)؛ کارگردان مطرح آمریکایی که سابقه ساخت فیلم‌های اکشن و مطرحی چون مجموعه بورن (Bourne)، آقا و خانم اسمیت (Mr. & Mrs. Smith) و لبه فردا (Edge of Tomorrow) را در کارنامه دارد، این فیلم را براساس فیلم‌نامه‌ای از شلدن ترنر (Sheldon Turner) کارگردانی خواهد کرد.

ترنر پیش از این برای نوشتن فیلم‌نامه فیلم بالا در آسمان (Up in the Air)، نامزد جایزه اسکار شده بود. وی فیلم‌نامه این اثر را براساس کتاب راه‌های افتخار (Paths of Glory) نوشته جفری آرچر (Jeffrey Archer) خواهد نوشت. این کتاب موفق در سال ۲۰۰۹ منتشر شده بود.

یوان مک‌گرگور (Ewan McGregor) در این فیلم در نقش جرج مالوری (George Mallory)؛ کوهنورد بریتانیایی بازی خواهد کرد. مالوری توسط آرتور هینکس (Arthur Hinks) که عضو انجمن سلطنتی جغرافیا بود و قصد داشت تا برای نخستین بار اورست را اندازه گیری کند، استخدام شد. مارک استرانگ (Mark Strong) در این فیلم در نقش هینکس بازی خواهد کرد.

پس از جنگ جهانی اول، بریتانیا برای بالا آوردن روحیه مردم، نیاز به یک پیروزی بزرگ داشت و صعود و فتح اورست، می‌توانست این پیروزی باشد. هرچند فتح اورست برای مالوری و یا رقیبش؛ جرج فینچ (George Finch) استرالیایی، ربطی به وطن پرستی نداشت و این دو تنها قصد داشتند تا خود را به چالش بکشند. سم هیوین (Sam Heughan) در این فیلم در نقش فینچ بازی خواهد کرد.

از چپ به راست: جرج فینچ، جرج مالوری و آرتور هینکس.

فیلم‌برداری این فیلم قرار است از اوایل سال آینده میلادی در کشورهای انگلیس و ایتالیا آغاز شود. هنوز زمان اکران این فیلم، مشخص نشده است.

توجه: در ادامه متن به سرنوشت جرج مالوری اشاره شده است و ممکن است پایان این فیلم را لو دهد!

مالوری در سال ۱۹۲۴ در کنار اندرو ایروین (Andrew Irvine) و برای سومین بار، اقدام به فتح قله اورست کرد. این دو آخرین بار در فاصله حدود ۳۰۰ متری از نوک قله دیده شدند و برای چندین دهه، کسی خبری از سرنوشت آنها نداشت.

پس از ۷۵ سال و در سال ۱۹۹۹، سرانجام جسد این دو در حوالی نوک قله کشف شد، هرچند تاکنون مشخص نشده است که آیا این دو سرانجام موفق به فتح قله شدند یا آن که قبل از انجام این عمل، جان خود را از دست دادند.

منبع: deadline

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.