رسماً تائید شد: دنیس ویلنو کارگردان بازسازی فیلم Dune خواهد بود

3 February 2017 - 18:00

هالیوود چندین سال است که جهت ساخت بازسازی فیلم کلاسیک Dune «تل‌ماسه»، محصول سال ۱۹۸۴ میلادی تلاش می‌کند. در مقطعی استودیوی پارامونت تصمیم داشت این نسخه را به کارگردانی پیتر برگ (Peter Berg) به پرده‌ی سینماها بیاورد، اما بودجه‌ی بالا و ریسک‌پذیر بودن این پروژه، مانع از این کار شد. پس از دریافت حقوق این رمان علمی تخیلی که توسط فرانک هربرت (Frank Herbert) به نگارش درآمده، توسط استودیوی لجندری، ساخت بازسازی آن بار دیگر به جریان افتاد؛ حال، پس از حدس و گمان‌های فراوان بالاخره کارگردان این فیلم مشخص شده است. با سینما گیمفا همراه باشید.

اگرچه چندی پیش شایعاتی مبنی بر مذاکرات لجندری با سازنده‌ی Arrival «ورود»، یعنی دنیس ویلنو (Denis Villeneuve)، جهت ساخت این فیلم مطرح شده بود اما این فیلمساز برجسته در گذشته از تمایل خود جهت ساخت نسخه‌ای اقتباسی از کتاب «تل‌ماسه» خبر داده بود. در حال حاضر، برایان هربرت (Brian Herbert)، فرزند نویسنده‌ی کتاب، به صورت رسمی تائید کرد که ویلنو وظیفه‌ی کارگردانی این نسخه‌ی بازسازی را به عهده گرفته است. او در توییتر خود خبر داد:

این رسمی است. استودیوی لجندری پیکچرز با دنیس ویلنوی با استعداد، جهت کارگردانی سری فیلم‌های جدید «تل‌ماسه» قرارداد بسته است.

ویلنو با تجربه‌ی کارگردانی فیلم‌هایی نظیر Enemy «دشمن»، Prisoners «زندانیان»، Sicario «سیکاریو» و… یکی از کارگردانان مطرح این روزهای هالیوود است که به نظر گزینه‌ی مناسبی برای بازسازی فیلم «تل‌ماسه» خواهد بود. او فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» را برای اکران در ماه اکتبر میلادی در دست ساخت دارد که از جمله نقاط عطف کارنامه‌اش به شمار می‌آید.

اما نکته‌ی جالب توجه دیگر، اشاره‌ی هربرت به «سری فیلم‌های تل‌ماسه» است و به نظر می‌رسد که استودیوی لجندری تصمیم به ساخت چندین نسخه فیلم بر مبنای این کتاب دارد. تا بدین لحظه اما هنوز مشخص نشده که ویلنو تنها کارگردانی نسخه‌ی نخست این سری را برعهده دارد یا سکان دار دیگر قسمت‌ها نیز خواهد بود.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.