نظر منتقدین درباره فیلم Fatherhood چیست؟

25 June 2021 - 13:53
Fatherhood

با به نمایش درآمدن جدیدترین فیلم کوین هارت با نام Fatherhood در شبکه اینترنتی نتفلیکس، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این فیلم انداخت.

داستان این فیلم بر روی پدر سخت‌کوشی با نام مت تمرکز دارد که در حال انجام دادن تمام تلاش خود است تا بتواند نیاز‌های دخترش را برآورده کند و مهم نیست که در این راه با چه چالش‌هایی روبه‌رو شود. مت کاراکتری است که از اعماق وجودش مصمم است تا عملکرد بهتری داشته باشد و از عهده وظایف پدری خود برآید.

نقش کاراکتر مت را در این فیلم کوین هارت (Kevin Hart) و نقش دخترش را نیز بازیگری با نام ملودی هرد (Melody Hurd) ایفا کرده‌اند. فیلم Fatherhood دومین پروژه سینمایی است که کوین هارت در آن، در نقشی دراماتیک و جدی به ایفای نقش پرداخته است. پیش از این نیز، او در فیلمی با عنوان The Upside در نقشی جدی در مقابل برایان کرانستون (Bryan Cranston) نقش‌آفرینی کرده بود که متأسفانه منتقدین از این فیلم استقبال خوبی نکردند.

این فیلم براساس داستان واقعی و رمان الهام‌بخشی با عنوان Two Kisses for Maddy: A Memoir of Loss & Love که توسط نویسنده‌ای با نام متیو لوگلین (Matthew Logelin) به قلم درآمده،‌ ساخته شده است.

وظیفه هدایت این فیلم را فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان آمریکایی با نام پال وایتز (Paul Weitz) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم کمدی Little Fockers با نقش‌آفرینی بازیگرانی از جمله بن استیلر (Ben Stiller) و رابرت دنیرو (Robert De Niro) و همچنین فیلم American Pie اشاره کرد.

پال وایتز علاوه بر کارگردانی این فیلم، فیلم‌نامه آن را نیز خودش با همکاری نویسنده دیگری با نام دانا استیونز (Dana Stevens) به قلم درآورده است. مارتی بوون (Marty Bowen)، کوین هارت، دیوید بوبیر (David Beaubaire) و پیتر کرنان (Peter Kiernan) نیز تولید‌کنندگان این فیلم را تشکیل داده‌اند.

از تهیه‌کنندگان اجرایی این فیلم می‌توان به بتسی دنبری (Betsy Danbury)، آرون ال. گیلبرت (Aaron L. Gilbert)، جیسون کلات (Jason Cloth)، برایان اسمایلی (Bryan Smiley)، ژاکلین هانتلینگ سوات (Jaclyn Huntling Swatt)، آیزاک کلاوسنر (Isaac Klausner)، چنینگ تیتوم (Channing Tatum) و رید کارولین (Reid Carolin) اشاره کرد.

به غیر از کوین هارت و ملودی هرد، از دیگر بازیگران حاضر در این فیلم نیز می‌توان به الفری وودارد (Alfre Woodard)، آنتونی کریگن (Anthony Carrigan)، کریستین لن (Christine Lan)، کریستوفر هیز (Christopher Hayes)، دبورا آئوریند (Deborah Ayorinde)، دی‌واندا وایز (DeWanda Wise)، فرانکی فیزن (Frankie Faison)، اینس فغولی بوزون (Ines Feghouli Bozon)، جان ایزیومون (John Iziomon)، جولیان کیسی (Julian Casey)، لتیتیا بروکس (Letitia Brookes)، لی‌رل هاوری (LilRel Howery)، پل الکساندر دزیر (Paul Alexander Désiré)، پل رایزر (Paul Reiser)، ردنی الکساندر (Rodney Alexandre)، رایان اس. هیل (Ryan S. Hill)، تنیشا کالینز (Teneisha Collins) و تدرا پورتر (Thedra Porter) اشاره کرد.

فیلم درام Fatherhood در ابتدا قرار بوده توسط کمپانی سونی در تاریخ ۳ آوریل ۲۰۲۰ (۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۹) در سینماها به نمایش گذاشته شود ولی با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، این کمپانی چندین بار تاریخ پخش آن را جا به جا کرده است.

سرانجام کمپانی نتفلیکس با خریداری کردن حق پخش آن از کمپانی سونی، این فیلم را در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰) در شبکه اینترنتی خود به نمایش گذاشته است.

فیلم Fatherhood کوین هارت تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. اکثر منتقدین از بازی قوی بازیگران این فیلم مخصوصاً کوین هارت تعریف کرده‌اند. برخی از آن‌ها نیز گفته‌اند که بازیگران این فیلم توانسته‌اند به داستان واقعی آن، احساسات واقعی تزریق کنند و سورپرایزهای جالبی را در آن به وجود آورند.

این فیلم از ۱۸ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۵۳ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۱۸ نقد، ۶ نقد آن مثبت بوده و ۱۲ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و هیچ نقد‌ منفی نیز تا به حال به آن داده نشده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز کمی بهتر می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۵۸ نقد منتشر شده، امتیاز متوسط ۶۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. به نظر می‌رسد که بینندگان نیز تا حدودی با نمرات منتقدین هم‌نظر هستند چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان عدد ۷۳ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۷۵/۱۰۰  Chicago Sun-Times  |   منتقد: ریچارد روپر»

بسیار جالب و خوب است تا کوین هارت را در نقشی تقریباً غیر کمدی (البته تعداد کمی شوخی‌های فیزیکی خنده‌دار در آن وجود دارد) و بیشتر گفتگو محور ببینیم.

«۷۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: لوویا گیارکی»

(فیلم Fatherhood) هم فیلم تأثیرگذار ستاره محور و هم فیلمی اشک‌آور و دل‌نشین است.

«۶۳/۱۰۰  Associated Press News  |   منتقد: لیندزی بهر»

این فیلم موفق شده توازن بسیار خوبی را بین صحنه‌های دراماتیک و کمدی‌اش برقرار کند و بازی قوی بازیگران مکمل آن از جمله لی‌رل هاوری و آنتونی کریگن (در نقش بهترین دوست مت) نیز توانسته کمک بسیاری را به این فیلم کند.

«۵۰/۱۰۰  RogerEbert.com  |   منتقد: ادی هندرسون»

فیلم Fatherhood زمانی در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد که فقط کوین هارت و ملودی هرد در صحنه آن حضور داشته باشند. عشق متقابل و غیرقابل انکاری که بین مت و دخترش یعنی مدی وجود دارد، از بازیگران این کاراکترها نشأت گرفته است.

«۵۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: ای. او. اسکات»

علی‌رغم (نحوه) کارگردانی پراحساس پال وایتز و گروه بازیگری عالی این فیلم از جمله فرانکی فیزن در نقش همسر صبور (کاراکتر) ماریان، دی‌واندا وایز در نقش معشوق صبور مت و پل رایزر نیز در نقش مدیر (کاری) صبور او، فیلم Fatherhood نتوانسته در کل فیلمی موفق ظاهر شود.

«۵۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: مارک اولسن»

علی‌رغم این‌که داستان غم و اندوه و ایستادگی (نوشته شده توسط) متیو لوگلین، داستانی گیرا و تأثیرگذار است ولی چیز عمیق و متقاعدکننده‌ای درباره غم و اندوه و بچه‌داری به تصویر کشیده شده در فیلم Fatherhood وجود ندارد و (بدین ترتیب) این داستان جذاب (در این فیلم) تبدیل به چیزی متوسط و بعضاً ناامیدکننده شده است.

«۴۲/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: اعضای این سایت»

فیلم Fatherhood می‌توانست تبدیل به فیلم کلیدی بسیار مهمی در حرفه کاری‌ کوین هارت شود ولی فیلم‌نامه معمولی و بدون ابتکار آن، نتوانسته باعث الهام بخشیدن به این بازیگر جهت به تصویر کشیدن نقش دراماتیک عالی شود.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.