مجموعه South Park از ماجراهای سیاسی آمریکا کنارکشید

4 February 2017 - 09:00

تا‌کنون تقریبا ۲۱ فصل از مجموعه کمدی-انیمیشن South Park «پارک جنوبی» منتشر‌ شده‌است.  این مجموعه تلویزیونی از ابتدای تولید به طنزپردازی و مسخره‌کردن اشخاص‌مشهور دنیا، حتی چهره‌های سیاسی مشهور‌بود. در فصل‌های گذشته شاهد حضور Al Gore (سیاست‌مدار آمریکایی)،  George Clooney «جرج کلونی» و حتی المان‌هایی مثل The Church of Scientology (کلیسای ساینتولوژی) در این مجموعه بوده‌ایم. در زمینه سیاست، ساوت پارک اغلب میان دو حزب لیبرال و محافظه کار تعادل را رعایت می‌کند و این مسئله را از افتخارات خود می‌شمارد. در ادامه با سینما‌گیمفا همراه‌ باشید.

اما این‌بار تری پارکر و مت استون (تهیه‌کنندگان اصلی مجموعه) پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا و انتخاب‌شدن دونالد ترامپ اعلام کردند تصمیم به متوقف‌کردن جنبه‌ی سیاسی در مجموعه‌شان و طنزپردازی در این زمینه گرفته‌اند.  این اعلامیه توسط شبکه‌ خبری ABC  پس از مصاحبه‌ای با تهیه‌کنندگان مجموعه منتشر‌شد. در طی مصاحبه از تری پارکر و مت استون درباره‌ی ایده‌هایشان نسبت به مجموعه و مسائل سیاسی امروز آمریکا پرسیده‌ شده‌بود که در پاسخ این‌چنین گفتند:

سیاست امروز خود‌ به تنهایی به کمدی تبدیل‌‌شده، و این چیزی نیست که بتوان از آن کمدی ساخت! این مسائل به‌شدت نیرنگ آمیز و کلیشه‌ای شده که طنز به واقعیت تبدیل‌شده. ما تلاش‌کردیم در فصل قبل وارد مسائل سیاسی بشویم، اما ادامه دادن ‌ممکن‌نبود. وقایع حال به تنهایی، خنده دار‌تر از طنزی است که ما‌ قرار است درباره‌شان بسازیم. به‌ همین خاطر تصمیم به کناره‌گیری گرفتیم.

علیرغم شوکه‌شدن سازندگان ساوت‌پارک از وقایع سیاسی اخیر مانند بسیاری دیگر، این مجموعه را از ابتدا به‌گونه‌ای آغازکردند که بی‌پروا نسبت به اتفاقات روز دنیا  انتقاد‌کنند و طنزپردازی کلید موفقیت این مجموعه تلقی‌می‌شود. با این وجود در فصل قبلی این مجموعه و تمرکز بر روی انتخابات آمریکا، دونالد ترامپ را به صورت یک کاراکتر مستقل ندیدیم. با در نظر‌گرفتن پیش‌بینی های سازندگان مبنی بر انتخاب‌شدن ترامپ، کاراکتر معلمی با نام آقای گریسون “Mr. Garrison” در مجموعه گنجانده‌ شده‌بود که به عنوان رییس‌جمهور آمریکا انتخاب شد، آقای گریسون در واقع اشاره‌ای غیر مستقیم به دونالد‌ ترامپ بود. با این‌وجود در ادامه‌ی ساوت‌پارک شوخی‌های سیاسی، مخصوصا درباره‌ی ریاست‌جمهوری ترامپ را نخواهیم‌دید.

ادامه‌ی این مجموعه امسال از شبکه‌ی Comedy Centeral ارائه خواهد‌شد.

منبع: Screenrant.com

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hold the Door says:

    اه south park تو دیگه چرا :(
    از بهترین ویژگی های انمیشین همین انتقاد هاش بود !
    ولی خب دیکتاتوری که ترامپ با مخالفش ها راه انداخته هم از اون طرف هست !
    مثل تهدیدی که نیویورک تایمز رو کرد !
    خلاصه میشه گفت اون آزادی بیان امریکا با اودن ترامپ داره از بین میره متاشفانه :((((