تحقیقات جدید: افراد باهوش از فیلم‌های بد لذت می‌برند!

6 August 2016 - 18:03

تحقیقات جدید موسسه ایندپندنت (Independent) تحت عنوان «لذت بردن از فیلم‌های مزخرف: ویژگی‌های اساسی،مشاهده مواضع و ابعاد تجربه‌ای» به نکات جالبی درباره‌ی فیلم‌های بد اشاره کرده است. نویسنده این مطلب که ازقضا ایرانی هم هست یعنی کیوان سرخوش اقدام به شناسایی دلایلی کرده که چرا مردم از فیلم‌های مزخرف استقبال می‌کنند. درواقع بهتر است بگوییم اصلاً فیلم مزخرف در درجه‌ی اول چیست که مردم از آن استقبال می‌کنند (بی‌ارزش به نظر نزدیک‌ترین کلمه است.)

بر طبق مشاهده نظرات مردم درباره‌ی چنین فیلم‌های مزخرفی کیوان سرخوش گفته است:

برای این بینندگان فیلم‌های بد همانند یک انحراف خوش‌آیند و دلخواه از مسیر و جریان اصلی فیلم‌های سینمایی است و این به آن‌ها حس متفاوت بودن می‌دهد. ما در اینجا با بینندگان با تحصیلات سطح بالا طرف هستیم که می‌شود آن‌ها را سینماروهای فرهنگی خطاب کرد. این‌گونه افراد به فیلم‌های بدی که برخلاف جریان اصلی سنتی و همیشگی باشند علاقه نشان می‌دهند.

وی در ادامه توضیح داد که تمایل آن‌ها به دیدن فیلم به پرس‌وجو در انجمن‌ها و سایت‌ها خلاصه می‌شود. این‌گونه افراد فیلم‌های بد را به دلیل عجیب‌وغریب بودن و نداشتن هیچ‌گونه مرزبندی و محدودیتی دوست دارند. هرچقدر که فیلم‌های خوب بیشتری تماشا می‌کنند فیلم‌های بد به نظرشان جذاب‌تر می‌رسند. به همین دلیل تمایل و علاقه زیادی به تماشای فیلم‌های به‌اصطلاح بد دارند.

منبع: Screencrush

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Hanna says:

    فکر کنم تینجا منظور نظر B-Movie بوده نه فیلم مزخرف. این جور فیلم ها همیشه به دلیل خارج بودن از جریان اصلى و امکانات فیلمساز براى گفتن حرف هاى نامعمول جذابن. علاوه بر اون یکجور دیوانگى و شیدایى توى کار بعضى سازنده ها هست که این فیلم ها رو ارزشمند مى کنه. من به شخصه عاشق آبل فرارا هستم با اینکه حیلى ها فیلمهاشو دوست ندارن.