نظر منتقدین در مورد انیمیشن The Boss Baby: Family Business چیست؟

6 July 2021 - 13:49
The Boss Baby: Family Business

سرانجام با پخش شدن قسمت دوم فیلم انیمیشنی «بچه رئیس» در سینماها و شبکه اینترنتی Peacock، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

داستان فیلم انیمیشنی The Boss Baby: Family Business، چهل سال پس از وقایع رخ داده در قسمت اول آن، تعریف می‌شود.

کاراکتر تیم تمپلتون اکنون تبدیل به مردی بالغ شده و در کنار همسر خود با نام کارول و دو دختر کوچکش با نام‌های تابیتا و تینا زندگی می‌کند. برادر کوچک‌تر او با نام تد نیز، اکنون تبدیل به مدیر عاملی بسیار موفق شده ولی به علت برنامه‌های کاری شلوغش، تا به حال نتوانسته در کنار برادرش حاضر شود. با این حال او مرتب هدایای سخاوتمندی را برای آن‌ها فرستاده است.

دختر کوچک‌تر تیم تمپلتون که اکنون تبدیل به بچه رئیس شده، با آشکار کردن هویت خود نزد پدر و عمویش،‌ آن‌ها را جهت شکست دادن نقشه بچه شیطانی و بسیار باهوشی با نام دکتر اروین آرمسترانگ استخدام کرده است. او به آن‌ها شیر خشک جادویی را می‌دهد تا سنشان کاهش پیدا کند و بتوانند به صورت مخفیانه وارد مدرسه دکتر اروین آرمسترانگ شوند.

وظیفه صداپیشگی نسخه جوان کاراکتر تیم تمپلتون را در این انیمیشن، بازیگر سریال بسیار محبوب Westworld با نام جیمز مارسدن (James Marsden) بر عهده داشته و نقش برادر این کاراکتر را نیز مانند قسمت اولش، الک بالدوین (Alec Baldwin) صداپیشگی کرده است.

اوا لونگوریا (Eva Longoria) در نقش همسر تیم تمپلتون، ایمی سداریس (Amy Sedaris) در نقش دختر بچه کوچک آن‌ها با نام تینا و آریانا گرینبلات (Ariana Greenblatt) نیز در نقش دختر بزرگ‌تر آن‌ها با نام تابیتا، در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند.

قسمت اول این فیلم انیمیشنی، یکی از محبوب‌ترین انیمیشن‌های سینمایی به نمایش درآمده در سال ۲۰۱۷ بوده است.

قسمت دوم این انیمیشن را نیز مانند قسمت اولش، کارگردان و صداپیشه آمریکایی با نام تام مک‌گراث (Tom McGrath) کارگردانی کرده است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم‌های انیمیشنی از جمله قسمت اول، دوم و سوم از سری انیمیشن‌های بسیار محبوب Madagascar و انیمیشن ابرقهرمانی Megamind اشاره کرد.

فیلم‌نامه انیمیشن The Boss Baby: Family Business را نیز نویسنده‌‌ای با نام مایکل مک کالرس (Michael McCullers) به قلم‌ درآورده است. ایده داستانی قسمت دوم این فیلم را، او به همراه تام مک‌گراث مطرح کرده‌اند. از کارهای قبلی این نویسنده می‌توان به انیمیشن Mr. Peabody & Sherman در سال ۲۰۱۴ و قسمت سوم از سری انیمیشن‌های بسیار محبوب Hotel Transylvania در سال ۲۰۱۸ با عنوان Hotel Transylvania 3: Summer Vacation اشاره کرد.

این انیمیشن توسط جف هرمان (Jeff Hermann) تولید شده است. تام مک‌گراث علاوه بر کارگردانی این انیمیشن، وظیفه تهیه‌کنندگی اجرایی آن را نیز بر عهده داشته است.

فیلم انیمیشنی The Boss Baby: Family Business، جدیدترین کار پخش شده از استودیو انیمیشن‌سازی DreamWorks Animation می‌باشد.

به غیر از جیمز مارسدن، الک بالدوین، اوا لونگوریا، ایمی سداریس و آریانا گرینبلات، از دیگر بازیگرانی که در این انیمیشن صداپیشگی کرده‌اند، می‌توان به جف گلدبلوم (Jeff Goldblum) در نقش شخصیت منفی این انیمیشن با نام دکتر اروین آرمسترانگ، لیسا کودرو (Lisa Kudrow) در نقش مادر کاراکتر‌های تیم و تد و جیمی کیمل (Jimmy Kimmel) نیز در نقش پدر آن‌ها اشاره کرد.

کمپانی یونیورسال در ابتدا قصد داشته تا این انیمیشن را در تاریخ ۲۶ مارس امسال (۶ فروردین ماه ۱۴۰۰) در سینماها منتشر کند ولی به علت همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، آن‌ها تاریخ پخش آن را به ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰) منتقل کردند. سپس با بهتر شدن وضعیت سینماها، تاریخ پخش نهایی این انیمیشن نیز به ۲ ژوئیه سال جاری (۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰) موکول شد.

فیلم انیمیشنی و خانوادگی The Boss Baby: Family Business علاوه بر منتشر شدن در سینماها، به صورت کاملاً رایگان در دسترس مشترکان Premium شبکه اینترنتی Peacock نیز قرار گرفته است.

قسمت دوم انیمیشن The Boss Baby تا به حال نقد‌های متوسط و ضعیفی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین این انیمیشن را فیلمی بهبود یافته نسبت به قسمت اولش خوانده‌اند و از کاراکترهای جدیدش نیز تعریف بسیاری کرده‌اند. با این حال، اکثر منتقدین این انیمیشن را مانند قسمت اولش، انیمیشنی معمولی و ضعیف نامیده‌اند.

فیلم انیمیشنی The Boss Baby: Family Business، از ۱۶ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۴۰ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۱۶ نقد، ۶ نقد آن منفی بوده و ۱۰ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها یک نقد مثبت برای آن منتشر شده است.

وضعیت نمرات این انیمیشن در سایت راتن تومیتوز کمی بهتر می‌باشد چرا که این انیمیشن توانسته از ۶۷ نقد منتشر شده، امتیاز متوسط ۴۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. با این حال برخلاف منتقدین،‌ به نظر می‌رسد که بینندگان از این انیمیشن بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بسیار بالای ۹۰ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این انیمیشن را می‌توان در ادامه خواند:

«۶۳/۱۰۰  The Washington Post  |   منتقد: توماس فلوید»

باارزش‌ترین حرف این فیلم (انیمیشنی)، جهان تکنولوژی و اجتناب‌ناپذیری از این موضوع می‌باشد که تلفن‌های (هوشمندمان)، ما را در نهایت تبدیل به زامبی خواهد کرد. آیا این مورد می‌تواند فرنچایز The Boss Baby را تبدیل به انیمیشن سینمایی برجسته و درخشانی کند؟ نه دقیقاً ولی ایراد گرفتن از آن را سخت می‌کند.

«۶۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: مت فاولر»

فیلم The Boss Baby: Family Business فیلمی پر از شادی، پر از اکشن و پر از شوخی‌های تقریباً هوشمندانه است و (در عین حال) صداپیشگان جدید و جالبی از جمله جیمز مارسدن، ایمی سداریس و جف گلدبلوم نیز در آن حضور دارند.

«۶۰/۱۰۰  Screen Rant  |   منتقد: سارا بی میلنر»

در کل فیلم The Boss Baby: Family Business، تجربه‌ای سرگرم‌کننده برای وقت گذراندن بزرگسالان با بچه‌هایشان می‌باشد و از این لحاظ، این انیمیشن کاملاً به هدف خود دست پیدا‌ کرده است.

«۶۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: مایکل اردونا»

(این انیمیشن)‌ چه خوب و چه بد، تقریباً (مانند) قسمت قبلی‌اش است ولی احتمالاً زرق و برق کافی (مخصوصاً کاراکترهای جدیدش) را در اختیار دارد تا بتواند طرفداران جوانش را راضی نگه دارد.

«۵۸/۱۰۰  AV Club  |   منتقد: کیتی رایف»

فیلم انیمیشنی The Boss Baby: Family Business مانند خوردن غذا در اتاقی پر از کودکان جیغ جیغو می‌باشد که مدام در حال انداختن ساندویچ از دستانتان هستند.

«۴۰/۱۰۰  The Austin Chronicle  |   منتقد: استیو دیویس»

(این فیلم)، انیمیشنی طاقت‌فرسا است ولی (با این حال) جزئیات خوبی در آن وجود دارد که در آشوب (این انیمیشن) گم نشده باشند.

«۳۰/۱۰۰  Slash Film  |   منتقد: جاش اشپیگل»

(استودیو انیمیشن‌‌سازی) DreamWorks Animation می‌تواند فیلم‌های انیمیشنی خانوادگی بسیار سرگرم‌کننده‌ای را تولید کند ولی این بار آن‌ها موفق به انجام این کار نشده‌اند.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.