بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ جان کرازینسکی

10 July 2021 - 19:00

جان کرازینسکی، بازیگر آمریکایی است که در آثاری چون اداره، جک رایان و مجموعه فیلم‌های یک مکان ساکت بازی کرده و تاکنون نامزد ۴ جایزه اِمی شده است.

جان بورک کرازینسکی (John Burke Krasinski) در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۹ (۲۸ مهر ۱۳۵۸) در آمریکا به دنیا آمد. وی که در نوجوانی اولین تجربه بازیگری خود را با بازی در تئاتر مدرسه به دست آورده بود، در سال ۲۰۰۱، مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات انگلیسی، دریافت کرد.

کرازینسکی بازیگری را به صورت رسمی از سال ۲۰۰۰ آغاز کرد و پس از بازی در چندین فیلم و سریال مختلف، در سال ۲۰۰۵ و با بازی در بازسازی آمریکایی سریال اداره (The Office)، به شهرت رسید.

جان کرازینسکی در کنار استیو کرل، جینا فیشر و رین ویلسون در سریال اداره.

جان کرازینسکی در کنار استیو کرل، جینا فیشر و رین ویلسون در سریال اداره.

در سال ۲۰۰۷، کرازینسکی در فیلم کمدی جواز ازدواج (License to Wed) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم با فروش ۷۰ میلیون دلاری در گیشه، عملکرد نسبتا موفقی داشت.

کرازینسکی در ادامه به بازی در نقش‌های کوتاهی در فیلم‌هایی چون تعطیلات (The Holiday)، شرک ۳ (Shrek the Third)، پیچیده‌است (It’s Complicated)، ماپت‌ها (The Muppets) و دانشگاه هیولاها (Monsters University) پرداخت.

در سال ۲۰۱۶، کرازینسکی به بازی در فیلم ۱۳ ساعت (۱۳Hours) پرداخت که این فیلم در گیشه به فروش ۶۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

سال ۲۰۱۸، بهترین سال دوران کاری کرازینسکی بود. وی در این سال در ابتدا به بازی در سریال موفق جک رایان (Jack Ryan) که براساس مجموعه کتاب و بازی ویدئویی محبوبی با همین نام ساخته شد، پرداخت.

در ادامه نیز، فیلم یک مکان ساکت (A Quiet Place) از وی اکران شد. این فیلم که وظیفه کارگردانی و نویسندگی آن نیز بر عهده کرازینسکی بود، در گیشه بسیار موفق بود و به فروش ۳۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

جان کرازینسکی در کنار امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ در فیلم یک مکان ساکت.

جان کرازینسکی در کنار امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ در فیلم یک مکان ساکت.

کرازینسکی در سال ۲۰۲۰، مجموعه ۸ قسمتی را با نام اخبار خوب (Some Good News) ساخت تا در دوران کرونا با گفتن اخبار خوب، باعث افزایش روحیه مردم شود.

در این مجموعه که از طریق یوتیوب منتشر شده بود، افراد مطرحی چون برد پیت (Brad Pitt)، ساموئل ال. جکسون (Samuel L. Jackson) و استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) حضور پیدا کردند. ۸ قسمت این مجموعه، در مجموع بیش از ۷۲ میلیون بار دیده شدند.

در ادامه و با توجه به موفقیت فیلم یک مکان ساکت، کرازینسکی در سال ۲۰۲۰، قسمت دوم این فیلم را نیز ساخت و آن را در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد. این نسخه نیز در گیشه عملکرد موفقی داشته و تاکنون به فروش ۲۶۲ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

کرازینسکی در حال حاضر، در حال صداپیشگی در انیمیشن ابرقهرمانی لیگ ابر حیوانات خانگی دی‌سی (DC League of Super-Pets) می‌باشد که این انیمیشن قرار است در سال ۲۰۲۲ منتشر شود.

در زندگی شخصی خود، جان کرازینسکی در سال ۲۰۰۸ با امیلی بلانت (Emily Blunt) آشنا شد و در سال ۲۰۱۰، با وی ازدواج کرد. نخستین دختر این دو در سال ۲۰۱۴ و دومین فرزند دختر آنها نیز در سال ۲۰۱۶ متولد شدند.

جان کرازینسکی در کنار همسر خود؛ امیلی بلانت.

جان کرازینسکی در کنار همسر خود؛ امیلی بلانت.

پدر جان کرازینسکی یک دکتر است و مادرش نیز سابقاً پرستار بوده است. جان همچنین دارای دو برادر بزرگ‌تر از خود نیز می‌باشد. بزرگ‌ترین برادر وی، به مانند پدرشان، دکتر است.

کرازینسکی علاقه بسیار زیادی به فیلم شیطان پرادا می‌پوشد (The Devil Wears Prada) با بازی همسر خود دارد و این فیلم را بارها تماشا کرده است. وی بعد از دیدن این فیلم، به بلانت علاقه‌مند شد!

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.