باکس آفیس هفته: شروع عالی و پایانی متوسط برای بیوه سیاه!

11 July 2021 - 22:18

مطابق انتظار، فیلم بیوه سیاه؛ جدیدترین ساخته مارول توانست با شکست چندین رکورد دوران کرونا، در صدر جدول باکس آفیس این هفته قرار گیرد.

پس از ۱۴ ماه انتظار، فیلم بیوه سیاه (Black Widow)؛ جدیدترین فیلم ابرقهرمانی کمپانی مارول با بازی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson)، اکران خود را از این هفته طوفانی آغاز کرد هرچند با وجود شکستن چندین رکورد دوران کرونا، پایانش آنطور که انتظار می‌رفت، نشد.

رکورد شکنی این فیلم، از پیش از آغاز نخستین آخر هفته آن آغاز شد. این فیلم در روز پیش نمایش خود (عصر پنجشنبه)، توانست به فروش فوق‌العاده ۱۳٫۲ میلیون دلاری دست یابد تا رکورد ۷٫۱ میلیون دلاری که توسط F9 به ثبت رسیده بود را حدوداً ۲ برابر ارتقا دهد.

این رقم نه تنها در دوران کرونا یک رکورد بود که از فروش بسیاری از فیلم‌های ابرقهرمانی که قبل از کرونا اکران شده بودند نیز بهتر بود. برای مثال، فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک (Ant-Man and the Wasp) در سال ۲۰۱۸ در روز پیش نمایش خود، به فروش ۱۱٫۵ میلیون دلاری رسیده بود و فیلم زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) نیز در پیش نمایش خود در سال ۲۰۱۷، ۱۱ میلیون دلار فروش کرده بود.

فیلم بیوه سیاه

در روز جمعه، بیوه سیاه به فروش فوق‌العاده ۲۶٫۳ میلیون دلاری رسید تا در کنار فروش پیش نمایش خود، مجموع فروش خود را به عدد ۳۹٫۵ میلیون دلاری برساند تا ۹ میلیون دلار از رکورد فیلم F9، بیشتر فروش کرده باشد. آمار این دو روز باعث ایجاد انتظارات زیادی از این فیلم شده بود.

اما فروش این فیلم در ۲ روز شنبه و یکشنبه، گرچه یک رکورد دیگر در دوران کرونا را به نام خود ثبت کرد، اما از آنچه که انتظار می‌رفت کمتر بود. این فیلم در روز شنبه در حالی به فروش ۲۳٫۳ میلیون دلاری رسید که انتظار فروش حدود ۳۰ میلیون دلاری را برای آن داشتیم. با این حال، این رقم حدود ۱ میلیون دلار از رکورد F9 بهتر بود و رکورد دار شد.

این افت فروش، برای روز یکشنبه نیز رخ داد و فیلم بیوه سیاه با فروش ۱۷٫۲ میلیون دلاری، حتی نتوانست رکورد فیلم F9 که در نخستین یکشنبه خود به فروش ۱۷٫۷ میلیون دلاری رسیده بود، دست یابد.

بدین ترتیب فیلم بیوه سیاه با ثبت رکورد ۸۰ میلیون دلاری در گیشه آمریکا، نخستین آخر هفته خود را تجربه کرد. رقمی که گرچه یک رکورد در این دوران است اما با توجه به شروع فوق‌العاده این فیلم در روز جمعه، انتظارات را برآورده نکرد. عملکرد بیوه سیاه در روز جمعه باعث شده بود تا انتظار فروش بیش از ۹۰ و حتی نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلاری را از این فیلم در گیشه آمریکا داشته باشیم.

اما در گیشه بین‌الملل، بیوه سیاه توانست به فروش موفق ۷۸ میلیون دلاری دست یابد. گرچه این رقم، به رکورد ۱۶۳ میلیون دلاری F9 نتوانست حتی نزدیک شود اما باید به این نکته نیز توجه داشت که بیوه سیاه در کشور چین که بخش اعظم فروش F9 در آن به دست آمد، هنوز اکران نشده است.

فیلم سریع و خشمگین 9

کمپانی دیزنی همچنین اعلام کرد که فیلم بیوه سیاه از طریق سرویس استریم این کمپانی نیز به درآمد ۶۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است تا در مجموع این فیلم با فروش موفق ۲۱۸٫۸ میلیون دلاری، کار خود را در گیشه آغاز کرده باشد.

در رده دوم جدول باکس آفیس هفته، سریع و خشمگین ۹ یا همان F9 قرار گرفت. این فیلم با فروش ۱۰٫۸۸ میلیون دلاری در این آخر هفته، مجموع فروش خود در آمریکا را به عدد ۱۴۱٫۳ میلیون دلار رساند.

رتبه سوم جدول نیز به انیمیشن بچه رئیس: کسب‌وکار خانوادگی (The Boss Baby: Family Business) رسید که توانست ۸٫۷ میلیون دلار فروش کند تا مجموع فروش خود در طی ۲ هفته را به عدد ۳۴٫۷ میلیون دلار برساند.

انیمیشن بچه رئیس: کسب‌وکار خانوادگی

اما جدای از موفقیت‌های فیلم بیوه سیاه، یک اتفاق مهم دیگر در باکس آفیس این هفته رخ داد. این هفته و برای نخستین بار پس از شیوع کرونا، مجموع فروش تمام فیلم‌های هفته نیز از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد. آخرین بار در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ (بهمن ۱۳۹۸)، شاهد رخ دادن چنین اتفاقی بودیم.

رتبهفیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱Black Widow۸۰ میلیون دلار۸۰ میلیون دلار
۲F9۱۰٫۸ میلیون دلار۱۴۱٫۳ میلیون دلار
۳The Boss Baby: Family Business۸٫۷ میلیون دلار۳۴٫۷ میلیون دلار
۴Forever Purge۶٫۷ میلیون دلار۲۷٫۴ میلیون دلار
۵A Quiet Place Part II۳ میلیون دلار۱۵۰٫۷ میلیون دلار
۶Cruella۲٫۲ میلیون دلار۸۰٫۷ میلیون دلار
۷Hitman’s Wife’s Bodyguard۱٫۶ میلیون دلار۳۵ میلیون دلار
۸Peter Rabbit 2: The Runaway۱٫۲ میلیون دلار۳۷٫۷ میلیون دلار
۹In the Heights۶۳۰ هزار دلار۲۸٫۳ میلیون دلار
۱۰Zola۶۲۰ هزار دلار۳٫۵ میلیون دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.