نظر منتقدین در مورد فیلم Space Jam: A New Legacy چیست؟

18 July 2021 - 13:30
Space Jam: A New Legacy

سرانجام با به نمایش درآمدن فیلم مورد انتظار «هرج‌ و مرج فضایی ۲» در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

متأسفانه این فیلم نمرات بسیار ضعیفی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین این فیلم را، فیلمی ناامیدکننده خوانده‌اند. آن‌ها از نبودن شوخی‌های سرگرم‌کننده و خنده‌دار، مدت زمان بسیار طولانی و نقش‌ ناامیدکننده سلبریتی‌ها و بازیکنان NBA در این فیلم، انتقادات فراوانی کرده‌اند. اکثر منتقدین این فیلم را مانند تبلیغی دو ساعته و ۱۵۰ میلیون دلاری (بودجه ساخت این فیلم) برای دارایی‌های کمپانی برادران وارنر و شبکه اینترنتی HBO Max دانسته‌اند.

در کل به نظر می‌رسد که فیلم مورد انتظار Space Jam: A New Legacy نتوانسته انتظارات را برآورده کند و از نگاه منتقدین، فیلمی بسیار ضعیف ظاهر شده است.

فیلم لایو اکشن و انیمیشنی Space Jam: A New Legacy، از ۳۵ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره بسیار ضعیف ۳۶ از ۱۰۰ را به دست آورد. از این ۳۵ نقد، ۱۵ نقد آن منفی بوده و ۱۶ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها ۴ نقد مثبت برای آن منتشر شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، تا حدودی مشابه سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۱۳۱ نقد منتشر شده در این سایت، تنها توانسته امتیاز بسیار ضعیف ۳۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال برخلاف نمرات بسیار ضعیف منتقدین، به نظر می‌رسد که بینندگان از این فیلم راضی هستند چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۸۱ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۳/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: وارن کانترل»

قسمت دوم فیلم Space Jam، فیلمی سرگرم‌کننده و بااحساس است. نقش‌ لبران جیمز در این فیلم، بر پایه‌ی رابطه باورپذیر پدر و پسری بنا شده و توانسته مدت زمان ۱۱۵ دقیقه‌ای آن را تبدیل به نسیمی لذت‌بخش کند. درست است که فعلاً لبران جیمز به مسابقات نهایی (NBA) راه پیدا نکرده ولی او قطعاً توانسته این فیلم را، فیلمی برنده نشان دهد.

«۷۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: فرانچسکا ریورا»

فیلم Space Jam: A New Legacy با همراهی لبران جیمز، جلوه‌های بصری چشمگیر، داستانی شخصی و شخصیت منفی بسیار عالی با نقش‌آفرینی دان چیدل، وارد قرن بیست و یکم شده است. متأسفانه این فیلم تمرکز خود را بیشتر بر روی به نمایش گذاشتن فرنچایز‌های بزرگ کمپانی برادران وارنر قرار داده و (به همین دلیل) کاراکتر‌هایی مانند باگز بانی و دوستانش در فیلمی که متعلق به آن‌ها است، به حاشیه رانده شده‌اند.

«۶۰/۱۰۰  Variety  |   منتقد: امی نیکلسون»

فیلم Space Jam: A New Legacy، فیلمی پرهرج  و مرج، آشفته و رنگین‌کمانی از مزخرفات است که برخلاف قسمت قبلی‌اش، توانسته خود را به عنوان فیلمی یکپارچه و متمرکز نشان دهد.

«۵۰/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: جی آلن جانسون»

قسمت قبلی این فیلم، عنوانی غیرمنتظره و بسیار دوست‌داشتنی بود که در آن، مایکل جردن (Michael Jordan) فضای لازم را در اختیار هم‌بازی‌هایش از جمله بیل مری (Bill Murray)، لری برد (Larry Bird) و وین نایت (Wayne Knight) قرار داده بود. همچنین فیلم Space Jam، فیلمی با مدت زمان (بسیار) مناسب و کوتاه ۸۷ دقیقه‌ای بود، در حالی که قسمت دوم آن (با مدت زمان ۱۱۵ دقیقه‌ای)، فیلمی بیش از حد طولانی می‌باشد که هرج و مرج و دیوانگی حاضر در آن، به مرور زمان کمتر و کمتر شده است.

«۳۸/۱۰۰  Chicago Sun-Times  |   منتقد: ریچارد روپر»

در طول بازی، در حین سکانس‌های اکشن و مخصوصاً در حین (رفتن بازیکنان به) رختکن، سلبریتی‌های حاضر در این فیلم، باعث به وجود آمدن حواس‌پرتی بسیار بزرگی شده‌اند و حتی توانسته‌اند این فیلم را تبدیل به فیلمی عجیب‌تر کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کاراکتر پنی وایز در سری فیلم‌های ترسناک It و گروه خشن فیلم A Clockwork Orange اشاره کرد. چه کسی فکر کرده که این ایده خوبی است؟

«۳۰/۱۰۰  Vox  |   منتقد: آلیسا ویلکینسون»

انصافاً این فیلم، فیلمی کاملاً زننده و تنفرآور نیست. رفتن به دنیای فرنچایز‌های کمپانی برادران وارنر برخلاف تریلر به نمایش گذاشته شده از آن، تجربه‌ای بسیار خسته‌کننده و ناخوشایند از آب درنیامده ولی این موضوع را تنها در مقایسه با انتظاراتم از این فیلم، می‌توان به عنوان یک نکته مثبت تلقی کرد.

«۳۰/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: جوشوا ریورا»

فیلم Space Jam: A New Legacy، به طرز بیش از حد و طاقت‌فرسایی پر از پروپاگاندای شرکتی (به اقدام شرکت یا شرکت‌هایی گفته می‌شود که در راستای شستشوی مغزی افراد جامعه اقدام به جوسازی و انتشار اخبار جهت‌دار برای منافع خود می‌کنند) می‌باشد و به نظر می‌رسد که فیلم‌سازان این فیلم دقیقاً دنبال چیز‌هایی مانند داستان بی‌ارزش، تجربه سینمایی غیرقابل قبول، عدم وجود لحظاتی سرگرم‌کننده ولی محصولی خوب، در آن بوده‌اند.

«۳۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: فرانک چک»

تکنیک انیمیشن‌سازی این فیلم که ترکیبی از انیمیشن‌های دو بعدی و CGI می‌باشد، بسیار چشمگیر از آب درآمده و قطعاً می‌توان مقدار زیادی از آن را در این فیلم مشاهده کرد ولی با این وجود، هرگز حس لذت‌بخش بودنی که از این فیلم انتظار می‌رفته را نمی‌توان در آن احساس کرد و (این فیلم) بیشتر مانند محصول ماشینی ظاهر شده تا محصولی الهام گرفته از قدرت تخیل.

«۲۵/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی اولکسینسکی»

در طول مدت زمان حدوداً دوساعته و تمام نشدنی‌اش، فیلم Space Jam: A New Legacy، بارها و بارها وجود خود را به تمسخر گرفته است.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.