مایکل بی. جردن سریال سوپرمن سیاه پوست را می سازد

24 July 2021 - 19:00
مایکل بی. جردن سریال سوپرمن سیاه پوست را می سازد

مراحل ساخت سریال نسخه سیاه‌پوست شخصیت سوپرمن توسط مایکل بی. جردن آغاز شده است.

سوپرمن (Superman)؛ مطرح‌ترین ابرقهرمان دنیای کمیک‌هاست که تاکنون فیلم‌ها و سریال‌های زیادی درباره وی ساخته شده است و اکنون مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan) قصد دارد برای نخستین بار، یک سریال با محوریت سوپرمن سیاه‌پوست بسازد.

یکی از انتقاداتی که جامعه رنگین پوستان به فیلم‌های ابرقهرمانی می‌کنند، عدم حضور شخصیت‌های ابرقهرمانی رنگین پوست در آنهاست.

از این رو، جی.جی آبرامز (J.J. Abrams)؛ کارگردان و تهیه‌کننده مطرح سینما، در حال حاضر و در کنار کمپانی برادران وارنر، در حال تولید یک فیلم سینمایی براساس شخصیت سوپرمن است و قصد دارد با تغییر رنگ پوست وی، جواب این انتقادات را دهد.

با این حال بسیاری از منتقدین معتقدند که این کار جواب خواسته‌های آنها نیست و کمپانی‌های فیلم‌سازی به جای انجام کارهایی چون تغییر ظاهر، رنگ پوست و یا تغییر جنسیت شخصیت‌های مطرح، باید از شخصیت‌های رنگین پوستی که در کتاب‌های مصور وجود دارند، در فیلم‌های خود استفاده کنند.

اکنون بی. جردن که خود جزو منتقدین است، قصد دارد سریال شخصیت سوپرمن سیاه‌پوست را بدون تغییر رنگ پوست وی، بسازد و راه حل وی، استفاده از شخصیت سوپرمن در زمین شماره ۲ است که این شخصیت از اول در دنیای کمیک‌ها، سیاه‌پوست بوده است.

در دنیای کمیک‌ها، شاهد دنیاهای موازی و چندین زمین هستیم که در زمین دوم، شخصیت سوپرمن که وال-زاد (Val-Zod) نام دارد، یک سیاه‌پوست است و تبدیل به نخستین ابرقهرمان زمین ۲ می‌شود. بی. جردن قصد دارد سریال را براساس این شخصیت بسازد.

در حال حاضر، مایکل بی. جردن تنها به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور خواهد داشت گرچه وی در حال بررسی شرایط است تا شاید در نهایت خود در نقش نخستین سوپرمن سیاه‌پوست تلویزیون، به هنرنمایی بپردازد.

یک تیم در حال حاضر نامشخص از نویسندگان، در حال کار بر روی نوشتن فیلم‌نامه این سریال که یک سریال کوتاه خواهد بود، هستند و این سریال قرار است از طریق شبکه استریم کمپانی برادران وارنر؛ یعنی HBO Max منتشر شود.

بی. جردن اخیرا در مصاحبه‌ای با مجله هالیوودریپورتر، درباره اهمیت حضور شخصیت‌های متفاوتی چون رنگین پوستان در فیلم‌ها و سریال‌هایی چون سوپرمن، گفته بود:

این که بیننده خودش رو در یک نقش ببینه و بتونه باهاش هم‌ذات‌پنداری کنه، اونم در شرایطی که قبلا نمی‌تونسته با این شخصیت ارتباط برقرار کنه، اهمیت زیادی داره.

اهمیت این موضوع به اینه که نسل بعدی، اون بچه‌ای که در حال تماشا هست و پیش از این فکر نمی‌کرده که بتونه به موفقیت اون شخصیت برسه، الان (بعد از هم‌ذات‌پنداری با شخصیت) به این باور می‌رسه که اون هم می‌تونه موفق بشه و درباره موفقیتش، رویاپردازی می‌کنه و برای رسیدن به موفقیت، تلاش می‌کنه.

لازم به ذکر است که شخصیت سوپرمن زمین ۲، نخستین بار در کمیکی در سال ۱۹۶۹، معرفی شد. وی دارای اکثر قدرت‌های سوپرمن است و دومین شخصیت دنیای کمیک‌هاست که از لباس سوپرمن استفاده کرده است.

منبع: collider

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.