بیوگرافی: از زندگی تا آثارِ جسیکا چستین

7 August 2021 - 20:00
زندگینامه جسیکا چستین

جسیکا چستین بازیگر آمریکایی است که در فیلم‌هایی چون خدمتکاران، میان‌ستاره‌ای، مریخی و سی دقیقه بامداد بازی کرده و تاکنون ۲ بار نامزد اسکار شده است.

جسیکا میشل چَستِین (Jessica Michelle Chastain) در تاریخ ۲۴ مارس ۱۹۷۷ (۴ فروردین ۱۳۵۶) در آمریکا به دنیا آمد. والدین وی در سنین جوانی صاحب وی شده بودند و پس از جدایی، جسیکا در کنار مادر خود بزرگ شد.

جسیکا که در خانواده‌ای فقیر زندگی می‌کرد، در ۷ سالگی و پس از دیدن یک نمایش، به بازیگری علاقه‌مند شد و در کنار دوستان خود به ساخت و بازی در نمایش‌های آماتور می‌پرداخت.

جسیکا که دوران تحصیل خوبی را سپری نمی‌کرد، در دوران نوجوانی نتوانست مدرک دیپلم خود را دریافت کند و در دوران بزرگسالی خود، مجددا اقدام به تحصیل کرد و مدرک دیپلم خود را دریافت کرد.

چستین در سال ۱۹۹۸، در نمایشی از رومئو و جولیت (Romeo and Juliet) بازی کرد که باعث شد بتواند یک بورسیه تحصیلی را برای مدرسه هنر دریافت کند. رابین ویلیامز (Robin Williams)؛ اسطوره فقید سینما، این بورسیه را به وی اهدا کرده بود. جسیکا سرانجام در سال ۲۰۰۳، موفق شد مدرک کارشناسی خود را در رشته هنرهای زیبا به دست آورد.

اما جسیکا چستین بازیگری را به صورت رسمی از سال ۲۰۰۴ و با بازی در یک قسمت از سریال بخش فوریت‌های پزشکی (ER) آغاز کرد و در ادامه نیز در چند سریال دیگر به عنوان بازیگر مهمان، نقش آفرینی کرد تا آن که در سال ۲۰۰۸ و با فیلم جولین (Jolene)، نخستین تجربه بازیگری خود در یک فیلم سینمایی را کسب کرد.

چستین در ادامه در چند فیلم و سریال دیگر به بازی پرداخت اما از سال ۲۰۱۱ بود که حرفه بازیگری وی دگرگون شد. وی در آن سال در ۵ فیلم به بازی پرداخت که ۳ فیلم تبدیل به فیلم‌های موفقی شدند.

وی در ابتدا در فیلم درخت زندگی (The Tree of Life) به بازی پرداخت که این فیلم نامزد ۳ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد. در ادامه نیز نوبت به فیلم مستقل پناه بگیر (Take Shelter) رسید که با بازی وی، منتشر شود.

اما اوج کار چستین در آن سال، در فیلم خدمتکاران (The Help) رقم خورد جایی که وی توانست هنر بازیگری خود را نشان داده و در نهایت نیز به شهرت برسد.

خدمتکاران در گیشه و با فروش ۲۱۳ میلیون دلاری، عملکرد بسیار موفقی داشت و نامزد اسکار بهترین فیلم سال نیز شد. چستین نیز برای بازی در این فیلم، برای نخستین بار نامزد جوایز اسکار و گلدن گلوب شد، هرچند در نهایت موفق به بردن هیچکدام نشد.

جسیکا چستین در کنار اکتاویا اسپنسر در فیلم خدمتکاران. هر دو بازیگر نامزد اسکار شدند که در نهایت اسپنسر موفق به بردن آن شد ...

جسیکا چستین در کنار اکتاویا اسپنسر در فیلم خدمتکاران. هر دو بازیگر نامزد اسکار شدند که در نهایت اسپنسر موفق به بردن آن شد …

چستین در سال ۲۰۱۲ نیز در سه فیلم موفق دیگر بازی کرد. وی در ابتدا نخستین تجربه صداپیشگی خود را با بازی در قسمت سوم مجموعه انیمیشن‌های محبوب ماداگاسکار (Madagascar) که با نام تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا (Europe’s Most Wanted) منتشر شده بود، کسب کرد.

این انیمیشن در گیشه به فروش موفق ۷۴۵ میلیون دلاری دست یافت تا تبدیل به هشتمین فیلم پرفروش سال و پرفروش‌ترین اثر دوران کاری چستین شود. دیگر فیلم چستین در آن سال نیز، فیلم بی‌قانون (Lawless) بود.

اما مهم‌ترین فیلم چستین در سال ۲۰۱۲، فیلم سی دقیقه بامداد (Zero Dark Thirty) بود. این فیلم که در گیشه به فروش ۱۳۴ میلیون دلاری رسیده بود، نامزد ۵ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال شد.

جسیکا چستین در کنار کایل چندلر در فیلم سی دقیقه بامداد.

جسیکا چستین در کنار کایل چندلر در فیلم سی دقیقه بامداد.

چستین نیز دومین نامزدی اسکار و گلدن گلوب خود را برای بازی در این فیلم کسب کرد و در نهایت موفق به کسب نخستین جایزه گلدن گلوب خود شد.

چستین در سال ۲۰۱۳ به بازی در فیلم ماما (Mama) پرداخت که در گیشه به فروش موفق ۱۴۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

در سال ۲۰۱۴، ۴ فیلم از جسیکا چستین منتشر شد که دو فیلم به موفقیت رسیدند. وی در ابتدا به بازی در فیلم میان‌ستاره‌ای (Interstellar)؛ ساخته کریستوفر نولان (Christopher Nolan) پرداخت که این فیلم با فروش ۶۵۱ میلیون دلاری در گیشه، سومین اثر موفق پرونده کاری چستین در گیشه محسوب می‌شود.

در ادامه نیز نوبت به فیلم یک سال بسیار خشن (A Most Violent Year) رسید که از وی منتشر شود. چستین برای هنرنمایی خود در این فیلم، موفق شد سومین نامزدی گلدن گلوب خود را کسب کند.

چستین در سال ۲۰۱۵، به بازی در دو فیلم دیگر پرداخت. در ابتدا فیلم قله‌ای به رنگ خون (Crimson Peak) که در گیشه نتوانست به موفقیتی دست پیدا کند و با بودجه ۵۵ میلیون دلاری، فروش ۷۴ میلیون دلاری را تجربه کرد.

در ادامه نیز نوبت به فیلم مریخی (The Martian) رسید که این فیلم در گیشه بسیار موفق بود و با فروش ۶۵۵ میلیون دلاری، دومین فیلم موفق کارنامه چستین شد. این فیلم همچنین نامزد ۷ جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم سال نیز شد.

جسیکا چستین در کنار مت دیمون در فیلم مریخی.

جسیکا چستین در کنار مت دیمون در فیلم مریخی.

در سال ۲۰۱۶، چستین در دو فیلم شکارچی: جنگ زمستان (The Huntsman: Winter’s War) و دوشیزه اسلون (Miss Sloane‎) بازی کرد که این دو فیلم به ترتیب ۱۶۵ و ۷ میلیون دلار فروش داشتند. چستین چهارمین نامزدی گلدن گلوب خود را برای بازی در فیلم دوشیزه اسلون کسب کرد.

همسر نگهبان باغ وحش (The Zookeeper’s Wife) و بازی مالی (Molly’s Game)،  دو فیلم جسیکا چستین در سال ۲۰۱۷ بودند که فیلم دوم با فروش ۵۳ میلیون دلاری، عملکرد بهتری در گیشه داشت. چستین نیز پنجمین نامزدی گلدن گلوب خود را برای بازی در فیلم بازی مالی کسب کرد.

در سال ۲۰۱۹، چستین برای نخستین بار در یک فیلم ابرقهرمانی باز کرد. فیلم دارک فینکس (Dark Phoenix) که البته با وجود بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری، به فروش ۲۵۰ میلیون دلاری دست یافت و در گیشه شکست خورد.

جسیکا چستین در کنار سوفی ترنر در فیلم دارک فینکس.

جسیکا چستین در کنار سوفی ترنر در فیلم دارک فینکس.

در ادامه نیز نوبت به قسمت دوم فیلم موفق آن (It) رسید که در گیشه عملکرد موفقی داشت و به فروش ۴۶۹ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

فیلم ایوا (Ava) نیز که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، آخرین فیلمی بوده است که با بازی جسیکا چستین، منتشر شده است. فیلم چشم‌های تامی فی (The Eyes of Tammy Faye) نیز به زودی از وی اکران خواهد شد. همچنین فیلم ۳۵۵ (The 355) نیز قرار است در سال ۲۰۲۲ با بازی چستین منتشر شود.

چستین بازی در فیلم‌هایی چون پرستار خوب (The Good Nurse) را به تازگی به پایان برده است و قرار است به زودی در نسخه سینمایی مجموعه بازی‌های د دیویژن (The Division) نیز به ایفای نقش بپردازد.

در زندگی شخصی خود، جسیکا چستین در سال ۲۰۱۲ با جیان لوکا پاسی د پره‌پوسولو (Gian Luca Passi de Preposulo)؛ که یک نجیب‌زاده ایتالیایی است، آشنا شد و در سال ۲۰۱۷، با وی ازدواج کرد. در سال ۲۰۱۸، این دو صاحب فرزند نخست خود شدند و در سال ۲۰۲۰ نیز، دومین فرزند آنها به دنیا آمد.

جسیکا چستین در کنار همسر خود؛ جیان لوکا پاسی.

جسیکا چستین در کنار همسر خود؛ جیان لوکا پاسی.

جسیکا رابطه نزدیکی با پدر خود که یک موزیسین ناموفق بود و در سال ۲۰۱۳ فوت شد، نداشت و پدر ناتنی خود که یک آتش نشان است را به عنوان پدر انتخاب کرده است. نام خانوادگی چستین نیز، نام خانوادگی مادرش پیش از ازدواج است.

جسیکا همچنین دارای ۲ خواهر و ۲ برادر است که البته یکی از خواهران وی که سال‌ها به مواد روان گردان اعتیاد داشت، در سال ۲۰۰۳ خودکشی کرد و درگذشت.

چستین که یک گیاهخوار است، رابطه دوستانه نزدیکی با میشل ویلیامز (Michelle Williams) دارد. این دو برای مدتی، همخانه بوده‌اند.

جسیکا چستین شباهت ظاهری بسیار زیادی به برایس دالاس هاوارد (Bryce Dallas Howard)؛ دختر ران هاوارد (Ron Howard) دارد. این دو در فیلم خدمتکاران، همبازی بودند.

جسیکا چستین در کنار برایس دالاس هاوارد.

جسیکا چستین در کنار برایس دالاس هاوارد.

جسیکا چستین از ایزابل هوپر (Isabelle Huppert) به عنوان الگوی خود نام برده است. وی همچنین از بازیگرانی چون تیلدا سوینتن (Tilda Swinton)، کیت بلانشت (Cate Blanchett) و جولیان مور (Julianne Moore)، به عنوان بازیگران محبوب خود نام برده است.

در میان بازیگران مرد نیز، از ریف فاینز (Ralph Fiennes) به عنوان بازیگر محبوب خود نام برده است. همچنین فیلم بیمار انگلیسی (The English Patient) با بازی فاینز، یکی از فیلم‌های محبوب چستین است. سریال سوپرانوز (The Sopranos) نیز، سریال محبوب وی است.

چستین در ابتدای حضور خود در هالیوود گفته بود که در سال ۱۹۸۱ به دنیا آمده است. اما در سال ۲۰۱۲، مطبوعات متوجه شدند که وی در اینباره دروغ گفته و متولد سال ۱۹۷۷ است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.