انصراف سومین نامزد از جشنواره فجر| سقوط سیمرغ در آستانه اختتامیه

7 February 2017 - 23:30

منیره قیدی کارگردان فیلم «ویلایی‌ها» که برای فیلم‌نامه‌ی این اثر به‌طور مشترک با ارسلان امیری نامزد دریافت سیمرغ شده بود، از این نامزدی کناره‌گیری کرد.

پیش از این مدیر فیلمبرداری و طراح صحنه فیلم «خفه‌گی» که به ترتیب برای فیلم‌های «گشت ۲ » و «بدون تاریخ،بدون امضاء» نامزد دریافت سیمرغ بودند نیز اخیرا از ادامه داوری انصراف دادند.

این هنرمند در متنی که نسخه‌ای از آن را در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت:

حضور در هر رقابتی و تن دادن به قواعد داوری بخشی مهم از روحیه کمال طلبی و حتی جاه طلبی هر هنرمندی است. اما این حضور هنگامی ارزش دارد که در مواجهه با حسادت، جهالت و بلاهت و حذف، قربانی نشود.

فیلمنامه‌ی «ویلایی‌ها» روایتی است که به قدر بضاعت خود و به گواه آراء و نظرها و بازخوردهای متنوع، فروتنانه و بی ادعا بر دلِ مخاطبانِ أصلیِ ان نشسته است و سهمِ هنرمندانِ این فیلم را در ادایِ دِین به مقطعِ مهمی از تاریخ این سرزمین و به دست آوردن دلِ خانواده‌های شهدا و جانبازان ِ دریا دل براورد کرده است.

من این دستاوردِ آسمانی را با جدال‌های حقیرانه و کوربینانه‌ی رقابت‌های زمینی‌های در گِل مانده، تاخت نمی‌زنم و به یاد و خاطره‌ی همان ” یارانی که غریبانه رفتند از این خانه” ارزش و حرمتِ غریبانگی‌هایی از این دست را در تنهایی خود با زیبایی بیشتری احساس می‌کنم و این حال را به نامزدی‌ها و مرتبه‌های دیگری که در دستِ ادمیانِ ریاکار ، حقیر شده است نمی‌دهم؛ و از سعید ملکانِ عزیز تمنا و استدعا دارم با همان نگاهِ مؤلفانه و حسنِ نیتی که به سینمای ایران دارد ، همچنان به خطر کردن در آزمودن عرصه‌ها و استعدادهای جدید بپردازد و دل قوی داشته و راهش را ادامه دهد که؛”خداوند عزت دهد”_ ارادتمند منیر قیدی.

در حالی منیزه قیدی از نامزدی انصراف داده است که فیلم‌نامه‌ی «ویلایی‌ها» را ارسلان امیری و منیره قیدی بطور مشترک نوشته‌اند.

منبع: ایسنا

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.