بررسی فیلم Tomorrow War؛ برد و باخت در نجات

16 August 2021 - 20:00
فیلم Tomorrow War

فیلم Tomorrow War منتشر شد تا کریس پرت و مقداری صحنه اکشن را در یک داستان سفر در زمان غیرالهام‌بخش قرار دهد.

فیلم Tomorrow War جدیدترین فیلم علمی-تخیلی کمپانی پارامونت می‌باشد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا از سینماها به استریمر هدایت شد. این فیلم در حالی که جایگاه بالاتری نسبت به فیلم Infinite دارد، ولی هنوز هم خیلی خوب نیست. تماشای کریس پرت (Chris Pratt) در حالی که برای آینده زمین در حال جنگیدن است یک جذابیت خاص دارد، اما اگر کمی در زمان حال و اینجا دقت کنیم می‌بینیم که او حتی نتوانست فیلم خود را نجات دهد.

پرت نقش مردی معمولی را بازی می‌کند که در فیلمی با بافت Jurassic World و با گروهی مشابه گروه او در دنیای سینمایی مارول MCU، به یک‌باره در مسائل مربوط به قهرمانی آینده قرار گرفته می‌شود. دن فارستر با بازی پرت، یک کهنه‌سرباز است که به عنوان یک معلم علوم مشغول به کار می‌باشد و زمانی که سربازانی از سال ۲۰۵۱ به زمان او آمده و اعلام می‌کنند که جمعیت کره زمین در زمان آن‌ها توسط مهاجمان بیگانه در حال نابودی است، غافلگیر می‌شود.

فیلم Tomorrow War

این مهاجمان بیگانه که به زمین حمله کرده‌اند، سریع، بی‌امان و زشت هستند و برای ۵۰۰۰۰۰ نفر باقی‌مانده در زمان آینده، بشریت به جنگجویانی از زمان حال نیاز دارد تا در کنار آن‌ها بجنگند و آن‌ها را نجات دهند. این طرح داستان منجر به اجرای یک طرح جهانی می‌شود؛ به گونه‌ای که نظم جهانی را متزلزل کرده، ساکنان زمین را غربال می‌کند تا در میان مدافعان مضطرب آن افرادی چون دن را غربال کند.

دن در این فیلم به عنوان پدر و شوهری معرفی می‌شود که رویای تبدیل شدن به چیزی فراتر از این را دارد و همان‌طور که به دختر خود می‌گوید: “من قصد دارم که کار خاصی در زندگی‌ام انجام دهم.” با این موضوع دن به همراهی بازیگر سریال The Handmaid’s Tale یعنی ایوان استراهاوسکی (Yvonne Strahovski) یک راه طولانی را برای ریشه‌کن کردن بیگانگان از زمین، قبل از این که خیلی دیر شود، شروع می‌کنند.

کریس پرت، ادوین هاج (Edwin Hodge) و سم ریچاردسون (Sam Richardson) در فیلم The Tomorrow War با همکاری هم علیه مهاجمان می‌جنگند.

فیلم Tomorrow War

این فیلم به کارگردانی کریس مک‌کی (Chris McKay) که کارگردان فیلم The Lego Batman نیز بود و Tomorrow War نامیدن فیلم‌نامه‌ای که توسط زک دین (Zach Dean) نوشته شده است، شاید درست نباشد؛ چرا که ویژگی‌های آن به علاوه قدرت‌های جنگی بیگانگان که در بین آن‌ها برجسته می‌باشد، از میان بسیاری از فیلم‌های پیشین استخراج شده است.

می‌توان گفت این فیلم به مقدار کمی احساسات مخاطبان خود را برمی‌انگیزد؛ چرا که دن با انگیزه این که آینده را برای فرزند خود نجات دهد، بالاخره به کمک پدر غریبش با بازی جی کی سیمونز (J.K. Simmons) نیاز پیدا می‌کند.

فیلم Tomorrow War

در میان گروه بازیگران این فیلم شاید سرشناس‌ترین آن‌ها بازیگر سریال Veep یعنی سم ریچاردسون در نقش یکی دیگر از تازه‌سربازان مضطرب باشد، اما همکاری او با گروه مقاومت دوام چندانی ندارد. در مقابل، صحنه‌های اکشن در فیلم زیاد و چشمگیر و البته گاهی وحشتناک است که جنبه آشنای آن را مختل می‌کند.

بدون ارائه هیچ چیز خاصی، یک روایت مشخص و غیرساده در ۳۰ دقیقه آخر فیلم خلاصه می‌شود و حتی با وجود استاندارد‌های سفر در زمان که معمولا باید در یک منحنی درجه‌بندی شوند، بسیار جلوه مسخره‌ای پیدا می‌کند.

فیلم Tomorrow War

گفته می‌شود که کمپانی آمازون مبلغ هنگفتی را برای حق پخش فیلم Tomorrow War پرداخت کرده است؛ همان‌طور که برای فیلم Coming 2 America از کمپانی پارامونت پرداخت کرد. در این مورد، این موضوع نشان‌دهنده چشم‌اندازهای سینمایی (نه چندان خوب) و رقابت افزایش‌یافته برای جلب توجه به سمت فیلم‌های علمی-تخیلی است که این فیلم به خوبی گویای این قضیه می‌باشد.

بخش تبلیغات فیلم با یک فیلم موفق در سینما رقابت می‌کند و خود فیلم به عنوان مهماتی برای فیلم‌های جنگی کنونی عمل می‌کند. اگر بخواهیم همین موضوع را در مورد خود فیلم هم بگوییم، طرح داستان ستاره خود را در یک زمان و مکان کاملا غیرالهام‌بخش قرار می‌دهد.

فیلم The Tomorrow War در تاریخ ۲ ژوئیه در استریمر آمازون منتشر شد.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.