نظر منتقدین در مورد سریال انیمیشنی What If چیست؟

17 August 2021 - 20:00
What If

آیا سریال جدید مارول و شبکه اینترنتی دیزنی پلاس با عنوان «چه می‌شود اگر…؟»، توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

سریال آنتولوژی (به برنامه تلویزیونی‌ای گفته می‌شود که در هر قسمت یا فصل آن، از بازیگران و داستان متفاوتی استفاده ‌شود) What If، تا به حال توانسته نقد‌های خوبی را از طرف منتقدین دریافت کند.

با وجود این‌که تاکنون تنها یک قسمت از این سریال منتشر شده ولی منتقدین این عنوان را، براساس سه قسمت ابتدایی که کمپانی دیزنی در دسترس آن‌ها قرار داده، نقد کرده‌اند.

بسیاری از منتقدین این انیمیشن را یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی به نمایش درآمده در سال جاری خوانده‌اند و حتی برخی از آن‌ها نیز، این عنوان را بهترین سریال تولیدی استودیوهای مارول تا‌کنون، نامیده‌اند.

با وجود این‌که منتقدین از کار بسیار خوب هایلی اتول (Hayley Atwell) و چادویک بوزمن (Chadwick Boseman) در صداپیشگی شخصیت‌هایشان در این انیمیشن تعریف بسیاری کرده‌اند ولی آن‌ها کار دیگر صداپیشگان حاضر در این انیمیشن را مورد انتقاد قرار داده‌اند و گفته‌اند که در کل کیفیت صداگذاری این انیمیشن، غیر یکسان است.

علاوه بر این، از دیگر نکات مثبت حاضر در سریال انیمیشنی What If که منتقدین نیز به آن‌ها در نقد‌هایشان اشاره کرده‌اند می‌توان به استایل خاصی که در ساخت این انیمیشن به کار رفته و همچنین پیچش‌های داستانی جذاب آن اشاره کرد.

علی‌رغم نمرات بسیار خوب منتقدین به این عنوان، انتقاد‌اتی نیز از این سریال صورت گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت بصری این انیمیشن اشاره کرد.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که برخی از مخاطبین نیز با وجود این‌که از این سریال خوششان آمده ولی از تکنیک خاصی که استودیو‌های مارول در ساخت این انیمیشن استفاده کرده، راضی نیستند.

آن‌ها تکنیک به کار رفته در ساخت این انیمیشن را خشک و غیر روان خوانده‌اند. به غیر از این مورد، طرفداران دنیای سینمایی مارول نیز از ظاهر کاراکتر کاپیتان بریتانیا (Captain Britain) انتقاد بسیاری کرده‌اند چرا که از نگاه آن‌ها، ظاهر این کاراکتر بیشتر شبیه به پسر بوده تا دختر.

سریال انیمیشنی What If تا به حال از ۱۴ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره خوب ۶۹ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۱۴ نقد، ۱۰ نقد آن مثبت بوده و ۴ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تا به حال هیچ نقد منفی‌ای نیز برای آن منتشر نشده است.

وضعیت نمرات این سریال در سایت راتن تومیتوز بسیار بهتر از سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این عنوان از ۶۱ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز بالای ۸۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

علاوه بر این، با توجه به میانگین بسیار بالای نمرات منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، این انیمیشن توانسته عنوان Certified Fresh را نیز در این سایت از آن خود کند.

درست مانند نظرات مثبت منتقدین درباره این سریال و همچنین نمرات خوب آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان نیز از سریال انیمیشنی What If خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۸۲ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این سریال را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۳/۱۰۰  IndieWire  |   منتقد: تایلر هرسکو»

با وجود این‌که سریال انیمیشنی What If قادر به جذب مخالفان پروژه‌های ابرقهرمانی نخواهد بود ولی برای آن دسته از افرادی که اخیراً از فرنچایز‌های بزرگ کمپانی دیزنی خسته شده‌اند، مانند پادزهری عمل خواهد کرد.

«۸۰/۱۰۰  Decider  |   منتقد: جوئل کلر»

سریال What If، طرح جالبی جهت بررسی نسخه‌های مختلف از اتفاقات رخ داده در دنیای سینمایی مارول می‌باشد که استفاده از انیمیشن در ساخت آن، توانسته (حس) اکشنی که در قلب دنیای سینمایی مارول یافت می‌شود را به خوبی به بینندگان خود منتقل کند.

«۸۰/۱۰۰  Salon  |   منتقد: ملانی مک‌فارلند»

سه قسمت نیم ساعته‌ای که برای نقد این انیمیشن در دسترس منتقدین قرار گرفته توانسته منتقدی مانند من را با فیلم‌نامه تازه، انرژی‌ای که در تعریف داستانش دیده می‌شود و استایل انیمیشنی خیره‌کننده‌ و تقریباً واقع‌گرایانه‌اش جذب خود کند.

«۸۰/۱۰۰  CNN  |   منتقد: برایان لوری»

سریال What If که یکی از کمیک بوکی‌ترین پروژه‌‌های تولیدی استودیو‌های مارول تا‌کنون می‌باشد، توانسته طرح «چه می‌شد اگر فلان اتفاق می‌افتاد» را با تمام جذابیتش، به خوبی از کمیک بوک‌ها به صفحه تلویزیون بیاورد. سبک انیمیشنی (خاص) این سریال و دسترسی به بازیگران کلیدی حاضر در دنیای سینمایی مارول، جذابیت این انیمیشن را بالا برده و توانسته پروژه‌ی بسیار عاقلانه‌ای را به لیست برنامه‌های مختلف دنیای سینمایی مارول در شبکه اینترنتی دیزنی پلاس اضافه کند.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: باب استراوس»

سه قسمت در دسترس قرار گرفته برای (تماشای) منتقدین توانسته ایده‌های بسیار جالب، رویدادهای هیجان‌انگیز، حس شوخ‌طبعی و سکانس‌های اکشن خیره‌کننده‌ای را در قالب قسمت‌هایی موزون و نیم ساعته جای دهد.

«۷۰/۱۰۰  Rolling Stone  |   منتقد: آلن سپین‌وال»

سریال What If، سریالی بسیار سرگرم‌کننده و جالب ‌می‌باشد چرا که علاوه بر بالا بودن سطح کیفی پروژه‌های تولیدی دنیای سینمایی مارول در این روز‌ها، ایده‌های بسیار جذابی نیز در ساخت آن به کار رفته و همچنین (این پروژه) مواردی که درباره فیلم‌های دنیای سینمایی مارول می‌دانیم را به صورت بسیار هوشمندانه‌‌ای تغییر داده است. با این حال، تمام قسمت‌های این سریال از لحاظ کیفیت و پتانسیل به‌ظاهر نامحدود این پروژه، در سطحی مشابه قرار ندارند.

«۶۷/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: رودریگو پرز»

(با وجود این‌که) این سریال به اندازه کافی لذت‌بخش است ولی احتمالاً قادر نخواهد بود که شما را تحت تأثیر قرار دهد یا این‌که به هر طریقی دنیای سینمایی مارول را یک پله بالاتر ببرد.

«۵۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: آنجی هان»

چیزی که در رابطه با این سریال خود‌نمایی می‌کند، جاه‌طلبی و پتانسیلش نیست بلکه محدودیت‌هایش است. علی‌رغم این‌که سریال What If وعده داده که فضایی را در اختیار سریالی عجیب و غریب، چالش‌برانگیز و ایده‌هایی که هرگز پروژه‌های لایو اکشن (دنیای سینمایی مارول) به آن‌ها دست نخواهند زد، قرار دهد ولی (در نهایت) این سریال به سختی توانسته که حس کنجکاوی را در مخاطبین خود به وجود آورد.

«۴۲/۱۰۰  Consequence  |   منتقد: کلینت وورتینگتون»

با وجود این‌که سریال What If خودش را به عنوان The Twilight Zone‌ دنیای سینمایی مارول معرفی کرده ولی در کل احساس می‌شود که این سریال، دارای همان ضرب‌آهنگ پروژه‌های قبلی دنیای سینمایی مارول است با این تفاوت که به جای کاراکترهای همیشگی، کاراکترهای دیگری در آن کپی پیست شده‌‌اند.

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.