باکس آفیس هفته: مرد آزاد و شکست غول مرحله آخر!

15 August 2021 - 22:10
باکس آفیس هفته: مرد آزاد و شکست غول مرحله آخر!

فیلم مرد آزاد توانست با عملکردی بسیار خوب، صدرنشین جدول باکس آفیس این هفته آمریکا شود. فیلم جوخه انتحار اما، یک رکورد تاریخی بسیار بد را به نام خود ثبت کرد.

مرد آزاد (Free Guy) که داستان یک شخصیت بازی‌های کامپیوتری را روایت می‌کند، این هفته اکران خود را در آمریکا آغاز کرد و توانست با وجود بازگشایی مدارس آن هم در دوران کرونا، عملکرد خوبی را ارائه داده و صدرنشین گیشه آمریکا شود.

این فیلم که در روز پیش نمایش خود به فروش ۲٫۲ میلیون دلاری دست یافته بود، در نخستین روز اکران خود در روز جمعه، به فروش ۸٫۳ میلیون دلاری دست پیدا کرد.

مرد آزاد در روز شنبه به فروش ۱۰٫۳ میلیون دلاری و در روز یکشنبه نیز به فروش ۷٫۶ میلیون دلاری دست یافت تا در نهایت با فروش ۲۸٫۴ میلیون دلاری، نخستین هفته اکران خود را تجربه کرده باشد.

این میزان فروش با توجه به آن که مدارس آمریکا چند روزی است که باز شده‌اند و این فیلم نیز یک فیلم جدید محسوب می‌شود و دنباله یک مجموعه مطرح نیست، آمار بسیار خوبی برای این ساخته کمپانی قرن بیستم محسوب می‌شود. کمپانی قرن بیستم، انتظار فروش و افتتاحیه کمتر از ۲۰ میلیون دلاری را از این ساخته خود داشت که این فیلم بسیار بهتر از آن عمل کرد.

فیلم هیجانی و ترسناک نفس نکش ۲ (Don’t Breathe 2)، دومین اثر جدید و موفق این هفته بود که توانست به فروش خوب ۱۰٫۶ میلیون دلاری دست پیدا کرده و بالاتر از سایر فیلم‌ها، در رده دوم جدول قرار گیرد.

فیلم نفس نکش ۲ (Don’t Breathe 2)

فیلم گشت‌وگذار در جنگل (Jungle Cruise)، این هفته نیز عملکرد خوبی در گیشه داشت و با فروش ۹ میلیون دلاری، سومین فیلم پرفروش هفته لقب گرفت.

سومین فیلم جدید این هفته، فیلم درام بزرگداشت (Respect) بود که این فیلم نیز با فروش ۸٫۸ میلیون دلاری، عملکرد خوبی داشت و رده چهارم جدول این هفته را از آن خود کرد.

اما فیلم جوخه انتحار (The Suicide Squad)، صدرنشین هفته گذشته نیز این هفته به فروش ۷٫۵ میلیون دلاری دست پیدا کرد تا با افت شدید و ۷۱ درصدی نسبت به هفته نخست، در رده پنجم جدول قرار گیرد. این میزان افت، بدترین میزان افت تاریخ سینما برای یک فیلم بزرگ که براساس کمیک بوک‌ها ساخته می‌شود، بود.

رتبهنام فیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱Free Guy۲۸٫۴ میلیون دلار۲۸٫۴ میلیون دلار
۲Don’t Breathe 2۱۰٫۶ میلیون دلار۱۰٫۶ میلیون دلار
۳Jungle Cruise۹ میلیون دلار۸۲ میلیون دلار
۴Respect۸٫۸ میلیون دلار۸٫۸ میلیون دلار
۵The Suicide Squad۷٫۵ میلیون دلار۴۲ میلیون دلار
۶Old۲٫۴ میلیون دلار۴۲ میلیون دلار
۷Black Widow۲ میلیون دلار۱۷۸ میلیون دلار
۸Stillwater۱٫۳ میلیون دلار۱۲ میلیون دلار
۹The Green Knight۱٫۱۶ میلیون دلار۱۴ میلیون دلار
۱۰Space Jam: A New Legacy۱٫۱۱ میلیون دلار۶۸ میلیون دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.