مورد انتظارترین فیلم‌ های بخش پایانی سال ۲۰۲۱ | قسمت اول

27 August 2021 - 20:00
مورد انتظارترین فیلم‌ های بخش پایانی سال ۲۰۲۱ | قسمت اول

در این مقاله، به مورد انتظارترین فیلم‌هایی که قرار است در بخش پایانی سال ۲۰۲۱ اکران شوند، خواهیم پرداخت.

برخی از این فیلم‌ها برای پخش به صورت انحصاری در سینماها و برخی دیگر نیز مانند فیلم علمی-تخیلی و بزرگ Dune، برای پخش به صورت هم‌زمان در شبکه‌های اینترنتی و سینماها برنامه‌ریزی شده‌اند.

در حال حاضر بیشتر سینماها در کشور آمریکا بازگشایی شده‌اند و مخاطبان قادر هستند که برای تماشای فیلم مورد علاقه‌شان، به سینمای محله‌شان مراجعه کنند.

با این حال، به علت شیوع نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا با نام دلتا، بسیاری از کمپانی‌ها تصمیم گرفته‌اند که علاوه بر پخش فیلم‌های خود در سینماها، آن‌ها را به صورت هم‌زمان در شبکه‌های اینترنتی نیز منتشر کنند.

به عنوان مثال می‌توان به فیلم‌هایی مانند فیلم وسترنی Cry Macho با نقش‌آفرینی کلینت ایستوود (Clint Eastwood) و فیلم علمی تخیلی Dune با نقش‌آفرینی تیموتی شالامی (Timothée Chalamet) اشاره کرد که قرار است در فصل پاییز امسال، به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max اکران شوند.

با این حال هنوز هم برخی از فیلم‌ها برای پخش به صورت انحصاری در سینماها برنامه‌ریزی شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلم جدید جیمز باند با نام No Time to Die و فیلم The French Dispatch با کارگردانی وس اندرسن (Wes Anderson) اشاره کرد.

مورد انتظارترین فیلم‌های برنامه‌ریزی شده برای پخش در بخش پایانی سال ۲۰۲۱ را فیلم‌های زیر تشکیل می‌دهند:

Candyman

candyman

این فیلم ترسناک کارگردانی شده توسط نیا داکستا (Nia DaCosta)، در ابتدا قرار بوده که در ماه اکتبر سال گذشته در سینماها منتشر شود ولی مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر، به علت آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در سال گذشته و تعطیلی بسیاری از سینماها، این عنوان نیز با تأخیر مواجه شده است. تصاویر و تریلری که تا به حال از این فیلم منتشر شده، وعده فیلمی بسیار جذاب و ترسناک را داده است.

یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II) که اخیراً برای بازی در سریال Watchmen شبکه HBO، توانسته برنده جایزه امی شود، وظیفه نقش‌آفرینی در نقش اصلی این فیلم را بر عهده داشته است.

علاوه بر این بازیگر، کارگردان و فیلم‌ساز برنده جایزه اسکار با نام جوردن پیل (Jordan Peele) نیز در نوشتن فیلم‌نامه این فیلم با نیا داکستا و وین روزنفیلد (Win Rosenfeld) همکاری کرده است.

این فیلم قرار است در تاریخ ۲۷ اوت امسال (۵ شهریور ماه ۱۴۰۰)، به صورت انحصاری در سینماها به نمایش گذاشته شود.

Cinderella

این فیلم نسخه مدرن و بازسازی شده‌ای از داستان کلاسیک دیزنی با نام سیندرلا می‌باشد. به جای این‌که هدف اصلی کاراکتر سیندرلا در این فیلم، پیدا کردن شاهزاده چارمینگ باشد، او با کمک مادرخوانده پری خود قصد دارد که تبدیل به طراح مد بسیار مشهور و موفقی شود.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به کامیلا کبیو (Camila Cabello)، ایدینا منزل (Idina Menzel)، پیرس برازنان (Pierce Brosnan)، بیلی پورتر (Billy Porter)، نیک گالیتزین (Nick Galitzine)، جیمز کوردن (James Corden) و جان مولانی (John Mulaney) اشاره کرد.

این فیلم برای پخش در تاریخ سوم سپتامبر (۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰)، در شبکه اینترنتی پرایم ویدیو کمپانی آمازون برنامه‌ریزی شده است.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

Shang-Chi

فیلم ابرقهرمانی «شانگ-چی و افسانه ده حلقه»، یکی از جدیدترین فیلم‌های برنامه‌ریزی شده برای پخش از دنیای سینمایی مارول می‌باشد. وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان فیلم تحسین شده Just Mercy با نام دستین دنیل کرتون (Destin Daniel Cretton) بر عهده داشته است.

داستان این فیلم به معرفی ابرقهرمانی مسلط به هنر‌های رزمی با نام شانگ-چی می‌پردازد. وظیفه نقش‌آفرینی این شخصیت را در این فیلم، بازیگری با نام سیمو لیو (Simu Liu) بر عهده داشته است.

از دیگر بازیگران حاضر در این پروژه نیز می‌توان به آکوافینا (Awkwafina)، میشل یئو (Michelle Yeoh) و فلوریان مونتهانو (Florian Munteanu) اشاره کرد.

فیلم Shang-Chi، اولین پروژه‌ای از دنیای سینمایی مارول می‌باشد که اکثر بازیگران آن را، آسیایی‌ها و آسیایی-آمریکایی‌ها تشکیل داده‌اند.

این فیلم قرار است در تاریخ سوم سپتامبر امسال (۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۰)، به صورت انحصاری در سینماها به نمایش گذاشته شود.

Cry Macho

Cry Macho

داستان این فیلم بر روی ستاره سابق رودیو (ورزشی محبوب در کشورهای آمریکایی) و پرورش‌دهنده اسبی با نام مایک میلو تمرکز دارد که تصمیم می‌گیرد کاری که رئیس سابقش به او پیشنهاد داده را قبول کرده و پسر او را از دست مادر سو استفاده‌گرش نجات دهد و به خانه پدرش بازگرداند.

این دو نفر در مسیر خود، با ماجراهای چالش‌برانگیزی روبه‌رو خواهند شد و مایک میلو نیز با آموزش دادن این پسر برای تبدیل شدن به فردی خوب، فرصتی را برای رستگاری در این ماجراها پیدا خواهد کرد.

ستاره افسانه‌ای هالیوود با نام کلینت ایستوود (Clint Eastwood) علاوه بر نقش‌آفرینی در نقش کاراکتر مایک میلو در این فیلم، وظیفه هدایت این پروژه را نیز خودش به تنهایی بر عهده داشته است.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۱۷ سپتامبر امسال (۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰)، به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max برنامه‌ریزی شده است.

The Eyes of Tammy Faye

The Eyes of Tammy Faye

فیلم «چشمان تامی فی» با نقش‌آفرینی اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) و جسیکا چستین (Jessica Chastain) در نقش‌های اصلی، براساس داستانی واقعی ساخته شده است. این فیلم به بررسی زندگی پرفراز و نشیب شخصیت‌های بسیار مشهوری با نام جیم و تمی فی بیکر می‌پردازد.

به لطف گریم انجام شده بر روی اندرو گارفیلد و جسیکا چستین در این فیلم، آن‌ها ظاهر غیرقابل تشخیصی را خواهند داشت تا بتوانند روند توسعه شخصیتشان را در این پروژه به خوبی نشان دهند.

فیلم The Eyes of Tammy Faye برای پخش در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰) در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

Everybody’s Talking About Jamie

Everybody's Talking About Jamie

این فیلم، اقتباسی از تئاتر موزیکال بسیار مشهوری با نام «همه درباره جیمی صحبت می‌کنند» می‌باشد که قرار است مخاطبان خود را به جهان شخصیت اصلی این فیلم با نام جیمی نیو ببرد. جیمی نیو، نوجوانی از شهر شفیلد کشور انگلستان می‌باشد که آرزو دارد به صحنه موسیقی برود.

گروه بازیگری حاضر در این فیلم را مکس هاروود (Max Harwood) در نقش کاراکتر جیمی نیو، سارا لانکاشایر (Sarah Lancashire)، لورن پاتل (Lauren Patel)، شبنا گولاتی (Shobna Gulati)، رالف اینسسون (Ralph Inseson)، عادل اختر (Adeel Ahktar)، ساموئل باتوملی (Samuel Bottomely)، شارون هورگان (Sharon Horgan) و ریچارد ئی. گرانت (Richard E. Grant) تشکیل داده‌اند.

این عنوان قرار است در تاریخ ۱۷ سپتامبر امسال (۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰)، در شبکه اینترنتی پرایم ویدیو کمپانی آمازون به نمایش گذاشته شود.

Dear Evan Hansen

Dear Evan Hansen

این عنوان نیز مانند فیلم Everybody’s Talking About Jamie، براساس تئاتر موزیکال برنده جایزه‌ای با نام Dear Evan Hansen ساخته شده است. داستان این فیلم بر روی دانش‌آموز دبیرستانی مضطرب و تنهایی با نام ایوان هانسن تمرکز دارد که پس از خودکشی یکی از هم‌کلاسی‌‌هایش، در دروغی پیچیده گرفتار می‌شود.

این فیلم برای پخش در تاریخ ۲۴ سپتامبر امسال (دوم مهر ماه ۱۴۰۰) در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

The Many Saints of Newark

The Many Saints of Newark

فیلم درام جنایی «آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک»، پیش‌درآمدی برای یکی از بهترین سریال‌های تاریخ با نام The Sopranos می‌باشد. داستان این فیلم به شورش سال ۱۹۶۷ شهر نیو‌آرک ایالت نیوجرسی آمریکا و تنش به وجود آمده بین جامعه سیاه‌پوستان و ایتالیایی‌های این شهر، می‌پردازد.

این فیلم توسط کارگردان چندین قسمت از سریال The Sopranos با نام آلن تیلور (Alan Taylor) کارگردانی شده است. علاوه بر او، خالق این سریال با نام دیوید چیس (David Chase) نیز در ساخت این عنوان، به عنوان نویسنده و تولید‌کننده نقش داشته است.

از بازیگران مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به آلساندرو نیوولا (Alessandro Nivola)، لسلی اودم جونیور (Leslie Odom Jr)، جان برنثال (Jon Bernthal)، کوری استول (Corey Stoll)، بیلی مگنوسن (Billy Magnussen)، جان ماگارو (John Magaro)، میشلا دی روسی (Michela De Rossi)، ری لیوتا (Ray Liotta) و ورا فارمیگا (Vera Farmiga) اشاره کرد.

این عنوان قرار است در تاریخ یکم اکتبر (۹ مهر ماه ۱۴۰۰)، به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max پخش شود.

Titane

Titane

پس از برنده شدن در جشنواره فیلم کن امسال، فیلم ترسناک جدید ژولیا دوکورنو (Julia Ducournau) با عنوان «تیتان» قرار است که در فصل پاییز، وحشت را به دل مخاطبان ‌آمریکایی بیندازد. از کارهای قبلی این کارگردان، می‌توان به فیلم مهیج و تحسین شده Raw در سال ۲۰۱۶ اشاره کرد.

این فیلم برای پخش در تاریخ یکم اکتبر امسال (۹ مهر ماه ۱۴۰۰) در سینماها برنامه‌ریزی شده است.

Diana: The Musical

Diana: The Musical

این تئاتر موزیکال که درباره شاهزاده دایانا ساخته شده، قرار است به‌زودی برای تماشا در دسترس مخاطبین قرار گیرد. با وجود این‌که پروژه‌هایی مانند سریال The Crown و رسوایی‌های واقعی، همچنان یاد این شاهزاده را در ذهن مردم نگه داشته، شبکه نتفلیکس هم تصمیم گرفته که با تولید تئاتری موزیکال براساس این شخصیت، به جمع این پروژه‌ها بپیوندد.

این عنوان قرار است در تاریخ یکم اکتبر امسال (۹ مهر ماه ۱۴۰۰)، در شبکه اینترنتی نتفلیکس به نمایش گذاشته شود.

منبع: ورایتی

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.