نظر منتقدین در مورد فیلم Candyman چیست؟

29 August 2021 - 20:00
Candyman

آیا فیلم ترسناک «کندی‌من» توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

این فیلم تا به حال نمرات بسیار خوبی را از طرف منتقدین دریافت کرده است.

ترکیب شدن مضامین مختلف با روال عادی فیلم‌های اسلشر (یک زیرگونه از فیلم ترسناک یا دلهره‌آور است که در آن، قاتلی که معمولاً دچار مشکلات روانی است یک یا چند قربانی را به قتل می‌رساند) در این فیلم، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

علاوه بر این، اکثر منتقدین از کارگردانی نیا داکوستا (Nia DaCosta) و بازی خوب بازیگران حاضر در این فیلم از جمله یحیی عبدالمتین دوم (Yahya Abdul-Mateen II‎) نیز تعریف کرده‌اند.

همچنین بسیاری از منتقدین در نقدهایشان اشاره کرده‌اند که فیلم ترسناک Candyman (این فیلم قسمت چهارم از سری فیلم‌های Candyman به حساب می‌آید) توانسته روح تازه‌ای را به این فرنچایز بدمد و مضامین حساس اجتماعی را نیز به خوبی در خود جای دهد.

از جمله این مضامین حساس و مهم می‌توان به موضوع نژادپرستی اشاره کرد که فیلم Candyman این موضوع را به خوبی مورد بررسی قرار داده است.

با این حال علی‌رغم نظرات مثبت منتقدین درباره این فیلم، انتقاداتی نیز از آن صورت گرفته است. به عنوان مثال تعدادی از منتقدین در نقد‌هایشان، از داستان شلوغ این فیلم انتقاد کرد‌ه‌اند و گفته‌اند که این فیلم سعی کرده‌ که موارد بیش از حدی را در داستان خود جای دهد.

در کل به نظر می‌رسد که منتقدین از فیلم ترسناک Candyman بسیار خوششان آمده و حتی این فیلم از نگاه برخی از آن‌ها نیز، در لیست بهترین فیلم‌های‌ امسال جای گرفته است.

فیلم ترسناک Candyman تا به حال از ۴۶ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره بسیار خوب ۷۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۴۶ نقد، ۳۷ نقد آن مثبت بوده و ۸ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها یک نقد منفی برای آن ثبت شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز، بسیار بهتر از سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۲۱۲ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز فوق‌العاده ۸۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

علاوه بر این، با توجه به میانگین بسیار بالای نمرات منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، این فیلم توانسته عنوان Certified Fresh را نیز در این سایت از آن خود کند.

برخلاف نظرات مثبت منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات بالای آن‌ها به این عنوان، به نظر نمی‌رسد که این فیلم آن‌طور که باید و شاید توجه بینندگان را به خود جلب کرده باشد چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد ۷۶ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۹۱/۱۰۰  Consequence  |   منتقد: اوکلا جونز»

فیلم ترسناک Candyman با ادای احترام به نسخه اورجینالش، توانسته منحصر به فرد بودن (این فرنچایز) را با داستانی تازه و بحث‌برانگیز ترکیب کند.

«۹۱/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: لزلی بایرون پیت»

ادامه‌ی حماسه Candyman توسط نیا داکوستا (کارگردان این فیلم) نه تنها تبدیل به فیلمی بسیار جالب و جذاب شده بلکه نحوه بازگویی وقایع‌اش نیز، بسیار ترسناک از آب درآمده است.

«۸۸/۱۰۰  ABC News  |   منتقد: پیتر تراورز»

درست است که این فیلم دارای صحنه‌های ترسناک بسیاری می‌باشد ولی این صحنه‌ها تنها برای ترساندن مخاطبان استفاده نشده بلکه به عنوان وسیله‌ای جهت منتقل کردن معنای اصلی این فیلم که درباره بی‌عدالتی نژادی می‌باشد، استفاده شده است. ستاره این فیلم یعنی یحیی عبدالمتین دوم و کارگردان آن با نام نیا داکوستا، کاری کرده‌اند که هر چیزی که شما در این فیلم می‌بینید را با دقت مورد بررسی قرار دهید و به آن فکر کنید.

«۸۸/۱۰۰  Chicago Sun-Times  |   منتقد: ریچارد روپر»

از همان لحظات آغازین خونین ولی در عین حال بسیار زیبا و از نظر اجتماعی مرتبط این فیلم، کاملاً مشخص است ما نظاره‌گر فیلمی بسیار ترسناک، فراموش‌نشدنی و جذاب هستیم.

«۸۸/۱۰۰  RogerEbert.com  |   منتقد: اودی هندرسون»

فیلم Candyman بدون نیاز به قربانی کردن دیدگاه و داستان خود، توانسته آرزوی طرفداران فیلم اورجینال این فرنچایز را برآورده کند.

«۸۳/۱۰۰  IndieWire  |   منتقد: کیت اربلند»

با وجود بازی کردن نیا داکوستا با عناصر متداول فیلم‌های ترسناک (در این فیلم) از جمله جامپ اسکر (روشی در فیلم‌های ترسناک که به منظور ترساندن مخاطبان از یک تغییر ناگهانی که معمولاً با صدای بلند و ترسناک همراه است، استفاده می‌شود) و صحنه‌های خونین شوکه کننده، او در دومین فیلم کارگردانی شده توسط خود توانسته به طور غیرمنتظره‌ای، عناصر هنرمندا‌نه‌ای را به آن بیفزاید.

«۸۰/۱۰۰  The Irish Times  |   منتقد: دونالد کلارک»

نیا داکوستا، کارگردان جوان فیلم خوب Little Woods که پشت دوربین این فیلم قرار دارد، توانسته استعداد بسیار خوبی را در به تصویر کشیدن صحنه‌های وحشتناک (در این فیلم) از خود نشان دهد.

«۸۰/۱۰۰  TimeOut  |   منتقد: آمون وارمن»

نحوه فیلم‌برداری عالی Candyman، کمک بسیاری به این فیلم کرده است. درست از همان ابتدا، نیا داکوستا کارهای بسیار جالبی را با دوربین انجام داده است. به هر طرف که نگاه کنید می‌توانید نظاره‌گر داستان‌سرایی بصری بسیار هوشمندانه‌ای باشید.

به عنوان مثال می‌توان به ریتم تند عوض شدن صحنه‌ها، استفاده هوشمندانه از آینه‌ها و مکان‌های طراحی شده برای این فیلم که با ظاهر کاراکتر Candyman به شکل بسیار جالبی هم‌خوانی دارد، اشاره کرد. جامپ اسکرهای بسیار کمی در این فیلم دیده می‌شود چرا که احتیاجی به آن‌ها نبوده و (در کل) تمامی این موارد به افزایش پیدا کردن حس وحشت در این فیلم و رسیدن آن به پایانی جسورانه، کمک کرده است.

«۶۰/۱۰۰  The Telegraph  |   منتقد: تیم روبی»

این فیلم که ادامه‌ای برای فیلم تحسین شده‌ Candyman در سال ۱۹۹۲ می‌باشد، محتوا و مفاهیم بیشتری نسبت به فیلم‌های ترسناک معمولی دارد.

«۶۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: مت میتوم»

با وجود این‌که تفسیر اجتماعی تند و تیز و ترفندهای ماهرانه و ترسناک به کار رفته در این فیلم، این عنوان را تبدیل به تجربه‌ای تأمل‌برانگیز کرده ولی فیلم Candyman هرگز به صورت کامل توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد.

«۶۰/۱۰۰  Vulture  |   منتقد: مت میتوم»

نیا داکوستا و همکارانش، فیلم شکست خورده‌ای را خلق کرده‌اند که مضامین سیاسی‌اش درباره اعیان‌سازی (فرایندی است که در آن محله‌ای قدیمی یا فقیرنشین در یک شهر به محله طبقه متوسط تبدیل می‌شود؛ این کار معمولاً از راه نوسازی و راندن فقیران از محله انجام می‌شود) و نژادپرستی، مناسب و تأمل‌برانگیز از آب درنیامده است.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.