باکس آفیس هفته: Candyman هالیوود را به وحشت انداخت!

29 August 2021 - 21:17
باکس آفیس هفته: Candyman هالیوود را به وحشت انداخت!

فیلم ترسناک Candyman این هفته موفق شد با عملکردی خوب، صدر جدول باکس آفیس را از آن خود کند. فیلم F9 نیز به یک رکورد مهم دست پیدا کرد.

فیلم کندی‌من (Candyman) که با نام مرد آبنباتی معروف شده است، نسخه جدید مجموعه فیلم‌های ترسناکی با همین نام است که این هفته اکران خود را آغاز کرد و توانست با شکست فیلم موفق مرد آزاد (Free Guy)، در صدر جدول باکس آفیس قرار گیرد.

این فیلم در روز پیش نمایش خود به فروش موفق 1.9 میلیون دلاری دست پیدا کرد تا در کنار فروش روز جمعه، روز نخست اکران خود را با عدد 9.1 میلیون دلاری، به پایان رسانده باشد.

میزان فروش فیلم کندی‌من در روز شنبه، 7.7 میلیون دلار و در روز یکشنبه نیز 5.4 میلیون دلار بود تا در مجموع، این فیلم با فروش 22.3 میلیون دلاری، نخستین آخر هفته خود را سپری کرده باشد.

فیلم کندی‌من تبدیل به یکی از معدود آثار ترسناک اخیر سینما شده است که نظر مثبت منتقدین را جلب کرده است و عملکرد این فیلم در گیشه، مشابه عملکرد فیلم بسیار موفق نفس نکش (Don’t Breathe) است.

فیلم نفس نکش که قسمت دوم آن نیز 2 هفته قبل منتشر شده بود، در چنین روزهایی از ماه اوت سال 2016 اکران شد و با عملکردی مشابه، در نهایت با فروش 89 میلیون دلاری، کار خود را در گیشه آمریکا به پایان رساند. انتظار می‌رود که کندی‌من نیز بتواند عملکرد مشابه و موفقی چون آن فیلم را تجربه کند.

در رده دوم جدول، صدرنشین دو هفته اخیر باکس آفیس قرار گرفت. فیلم مرد آزاد این هفته نیز به عملکرد بسیار خوب خود ادامه داد و تنها 27 درصد افت فروش داشت. این فیلم با فروش 13.5 میلیون دلاری، در رده دوم جدول قرار گرفت.

فیلم مرد آزاد (Free Guy)

انیمیشن گشت پنجه‌ای: فیلم (PAW Patrol: The Movie) که هفته گذشته با عملکردی بسیار خوب، در رده دوم جدول قرار گرفته بود، این هفته با افت فروش حدود 50 درصدی مواجه شد و با 6.6 میلیون دلار فروش، رده دوم جدول را از آن خود کرد.

همچنین فیلم گشت‌وگذار در جنگل (Jungle Cruise) نیز این هفته به فروش 5 میلیون دلاری دست یافت تا به عنوان پنجمین فیلم سال 2021، میزان فروش خود در آمریکا را از مرز 100 میلیون دلا عبور دهد.

گشت‌وگذار در جنگل در طی چند روز آینده، میزان فروش خود را از فیلم گودزیلا در برابر کونگ (Godzilla vs. Kong) که 100 میلیون و 500 هزار دلار در گیشه آمریکا فروش کرده است، عبور خواهد داد تا تبدیل به چهارمین فیلم پرفروش آمریکا در سال 2021 شود.

در این بین اما، قسمت نهم مجموعه سریع و خشمگین (Fast & Furious) نیز این هفته توانست به یک دستاورد مهم دست یافته و میزان فروش جهانی خود را از مرز 700 میلیون دلار عبور دهد. این فیلم تنها سومین فیلم دنیا در طی 2 سال اخیر است که موفق به انجام چنین کاری می‌شود.

البته باید به این موضوع توجه داشت که دو فیلم دیگری که موفق به انجام چنین کاری شده بودند، دو فیلم چینی بودند و فیلم F9 اکنون تنها فیلم هالیوودی محسوب می‌شود که در طی سال‌های 2020 و 2021، مجموع فروش جهانی خود را از مرز 700 میلیون دلار عبور می‌دهد.

فیلم F9

البته در طی این دو سال، هیچکدام از فیلم هالیوودی به جز F9، نتوانسته‌اند فروش جهانی خود را حتی از مرز 500 میلیون دلار عبور دهند.

با این حال این فیلم در نهایت به پرفروش‌ترین فیلم دنیا در طی 2 سال اخیر تبدیل نخواهد شد و این عنوان کماکان در اختیار فیلم چینی سلام مامان (Ni Hao, Li Huan Ying) قرار خواهد داشت.

رتبهنام فیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
۱Candyman22.3 میلیون دلار22.3 میلیون دلار
۲Free Guy13.5 میلیون دلار79.3 میلیون دلار
۳PAW Patrol: The Movie6 میلیون دلار24 میلیون دلار
۴Jungle Cruise۵ میلیون دلار100 میلیون دلار
۵Don’t Breathe 22.8 میلیون دلار24.6 میلیون دلار
۶Respect2.2 میلیون دلار19.7 میلیون دلار
۷The Suicide Squad2 میلیون دلار52.8 میلیون دلار
۸The Protégé1.6 میلیون دلار5.7 میلیون دلار
۹The Night House1.2 میلیون دلار5.1 میلیون دلار
۱۰Black Widow855 هزار دلار181 میلیون دلار
برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.