نظر منتقدین در مورد فیلم Don’t Breathe 2 چیست؟

31 August 2021 - 20:00
Don't Breathe 2

با به نمایش درآمدن قسمت دوم فیلم «نفس نکش» در سینماها، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

این فیلم که ادامه‌ای برای قسمت اول فیلم تحسین شده و بسیار موفق Don’t Breathe می‌باشد، تا به حال نمرات متوسط و ضعیفی را از طرف منتقدین دریافت کرده است.

بیشترین انتقادی که از این فیلم صورت گرفته، مربوط به کاراکتر اصلی این فیلم یعنی «مرد نابینا» می‌باشد. اکثر منتقدین موافق هستند که کاراکتر «مرد نابینا» در قسمت دوم این فیلم، کاراکتری غیر جذاب از آب درآمده است.

کسانی که قسمت اول این فیلم را مشاهده کرده‌اند می‌دانند که کاراکتر نورمن (مرد نابینا)، قهرمان داستان نبوده چرا که او کارهای فجیعی (از جمله قتل) را در این فیلم انجام داده است ولی با این حال و علی‌رغم این موضوع، او در قسمت دوم این فیلم، در جایگاه قهرمان داستان قرار گرفته و مشکل اصلی منتقدین با این فیلم نیز دقیقاً همین موضوع می‌باشد.

علاوه بر این، به غیر از این مورد که در اکثر نقد‌ها به آن اشاره شده، منتقدین از تکراری بودن و عدم وجود خلاقیت در صحنه‌های ترسناک این فیلم نیز نسبت به قسمت اولش انتقاد کرده‌اند. با این حال، برخی از منتقدین نیز گفته‌اند که صحنه‌های ترسناک این فیلم همچنان حس هیجان را در تماشاگران به وجود خواهد آورد.

به غیر از منتقدین، طرفداران قسمت اول این فیلم نیز از نحوه‌ی به تصویر کشیده شدن کاراکتر نورمن در قسمت دوم آن، راضی نیستند.

در کل به نظر می‌رسد که فیلم ترسناک Don’t Breathe 2 نسبت به قسمت اولش، فیلمی شکست خورده به حساب می‌آید و همچنین از نظر منتقدین، فیلمی نیست که ارزش وقت مخاطبین را داشته باشد. نمرات منتشر شده برای این فیلم نیز کاملاً بازتاب‌دهنده این موضوع می‌باشد.

فیلم ترسناک و مهیج Don’t Breathe 2، از ۱۹ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط (و تاحدودی ضعیف) ۴۶ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۱۹ نقد، ۷ نقد آن مثبت بوده و ۷ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز به عدد ۵ رسیده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، تاحدودی مشابه سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۶۲ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز ضعیف ۴۰ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال برخلاف نظرات منفی منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات پایین آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان از قسمت دوم فیلم Don’t Breathe خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۸۵ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۷۵/۱۰۰  IndieWire  |   منتقد: جود درای»

درست است که در فیلم Don’t Breathe 2، لحظات خونین کمتری نسبت به دیگر فیلم‌های این ژانر یافت می‌شود ولی این لحظات به اندازه کافی خونین و ناخوشایند هستند که بتوانند در ذهن مخاطبان مانند یک زخم باقی بمانند.

«۷۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: نوئل موری»

(کارگردان این فیلم یعنی) رودو سایگاس (Rodo Sayagues) و (نویسنده آن با نام) فده آلوارز (Fede Álvarez‎)، اثر هنری خونینی را خلق کرده‌اند که هیچ نبوغی در آن دیده نمی‌شود ولی با این حال، بسیار بهتر از فیلم‌های معمولی (این ژانر) است.

«۶۳/۱۰۰  RogerEbert  |   منتقد: کریستی لمیر»

تلاش گروهی دیگر از افراد نادان برای وارد شدن به خانه مرد نابینا و دزدیدن چیزی ارزشمند از او، طرح داستانی قسمت دوم این فیلم را تشکیل داده است، داستانی که نمی‌تواند خلاقیت و هیجانی که در قسمت اول این فیلم وجود داشت را دوباره تکرار کند.

«۶۰/۱۰۰  Variety  |   منتقد: اوون گلیبرمن»

قسمت دوم فیلم Don’t Breathe علی‌رغم تمام صحنه‌های وحشتناک و اغلب احمقانه به تصویر کشیده شده در یک دوم انتهایی‌اش، قابل مقایسه با قسمت ابتدایی این فرنچایز نیست چرا که در قسمت اول آن، اثری از دستپاچگی دیده نمی‌شود.

«۵۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: جان دیفور»

قسمت اول این فیلم، صحنه‌های ترسناک بسیار خوب و حس ترس واقعی را تحویل مخاطبین خود داده بود، در حالی که قسمت دوم آن در بهترین حالت، هیجان‌انگیز و در بدترین حالت (فیلمی) تمسخرآمیز است.

«۵۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: کریس ایوانجلیستا»

شاید فیلم Don’t Breathe 2 برای کسانی که قسمت اول آن را تماشا نکرده‌اند، فیلمی بهتر باشد چرا که آن‌ها (برخلاف کسانی که نظاره‌گر قسمت اول این فیلم بوده‌اند)، از رویکرد حاضر در قسمت دوم این فیلم متحیر نخواهند شد و شاهد تغییر کاراکتر «مرد نابینا» از قاتلی بی‌رحم به ناجی مشکل‌دار نخواهند بود.

«۵۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: آرون پرونر»

این فیلم پر از دیالوگ‌های از مد افتاده، کاراکترهای توسعه نیافته و سناریوهای باورنکردنی می‌باشد و حتی هنرنمایی (خوب) استیون لانگ (Stephen Lang) در این فیلم نیز نتوانسته این عنوان را از تبدیل شدن به فیلمی متوسط نجات دهد.

«۴۰/۱۰۰  The Wrap  |   منتقد: ویلیام بیبیانی»

فیلم Don’t Breathe 2 اولین فیلمی نیست که تلاش می‌کند تا کاراکتری بسیار بد را تبدیل به یک ضدقهرمان کند ولی بسیار سخت است که فیلم دیگری را تصور کنیم که در این کار، بدین شکل ناموفق ظاهر شده باشد.

«۳۸/۱۰۰  Movie Nation  |   منتقد: راجر مور»

به غیر از وحشی‌گری حاضر در صحنه‌های مبارزه این فیلم، هیچ چیز لذت بخشی در این فیلم وجود ندارد، فیلمی که به علت نداشتن ایده‌ای (جذاب)، تنها به خون و خونریزی و خشونت روی آورده است.

«۳۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: لنا ویلسون»

با وجود این‌که فیلم Don’t Breathe 2 پر از خشونت و صحنه‌های اکشن می‌باشد ولی روایت داستانی ترشیده و بعضاً برخی از دیالوگ‌های افتضاحش، فیلم‌نامه آن را سرکوب کرده است.

«۲۰/۱۰۰  The Austin Chronicle  |   منتقد: جنی نالف»

فیلم Don’t Breathe 2 ‌ادامه‌ای افتضاح و بیهوده برای قسمت اول این فیلم می‌باشد، قسمت اولی که می‌دانست چه موقع صحنه‌های جذاب و بزرگی را (در داستان) معرفی کند تا مخاطبان خود، به کاراکتر اصلی و دوست نداشتنی‌اش (مرد نابینا) اهمیت دهند.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.