نظر منتقدین در مورد فیلم Shang-Chi چیست؟

5 September 2021 - 20:00
Shang-Chi

آیا فیلم ابرقهرمانی جدید مارول با عنوان «شانگ-چی و افسانه ده حلقه»، توانسته نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند؟ در ادامه می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings، تا به حال توانسته نمرات بسیار خوبی از طرف منتقدین دریافت کند.

تقریباً اکثر آن‌ها موافق هستند که سکانس‌های اکشن حاضر در این فیلم، یکی از بهترین سکانس‌های تولید شده در بین تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول می‌باشد.

علاوه بر این، نقش‌آفرینی بازیگران حاضر در این فیلم مخصوصاً ستاره اصلی آن یعنی سیمو لیو (Simu Liu) نیز، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است.

از لحاظ داستان‌سرایی نیز، منتقدین موافق هستند که داستان این فیلم و بار احساسی که در آن وجود دارد، بسیار جالب از آب درآمده و شایسته تحسین می‌باشد. آن‌ها داستان این فیلم را قصه‌ای بسیار احساسی، خانوادگی و تأثیرگذار خوانده‌اند.

تعدادی از منتقدین نیز به‌قدری از فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings خوششان آمده که آن‌ها این عنوان را، بهترین فیلم انفرادی دنیای سینمایی مارول نامیده‌اند.

با وجود نمرات بسیار خوب منتقدین به عنوان و همچنین نظرات مثبت آن‌ها درباره این فیلم، انتقاد‌هایی نیز از این فیلم صورت گرفته که به عنوان مثال می‌توان به رهایی پیدا نکردن این فیلم از فرمول تکراری دنیای سینمایی مارول و داستان گیج‌کننده آن اشاره کرد.

در کل به نظر می‌رسد که فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings، از نظر منتقدین فیلمی بسیار موفق به حساب می‌آید، تا جایی که حتی برخی از آن‌ها این عنوان را، فیلمی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده خوانده‌اند.

این فیلم از ۴۸ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره بسیار خوب ۷۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۴۸ نقد، ۳۸ نقد آن مثبت بوده و ۸ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تنها دو نقد منفی برای آن ثبت شده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، بسیار عالی می‌باشد چرا که این فیلم از ۲۲۸ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز فوق‌العاده ۹۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

علاوه بر این، با توجه به میانگین بسیار بالای نمرات منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، این فیلم توانسته عنوان Certified Fresh را نیز در این سایت از آن خود کند.

درست مانند نظرات مثبت منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات بسیار بالای آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان نیز از این فیلم بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد فوق‌العاده ۹۸ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۸/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی الکسینسکی»

فیلم ابرقهرمانی Shang-Chi، برخلاف فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول، فیلمی تازه و بسیار پرانرژی می‌باشد.

«۸۸/۱۰۰  The Atlantic  |   منتقد: شرلی لی»

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings، هم توانسته فیلمی سر راست در رابطه با هنرهای رزمی و هم فیلمی علمی-‌تخیلی و بسیار بزرگ پر از صحنه‌های دیدنی و داستانی پرجزئیات باشد.

«۸۳/۱۰۰  Consequence  |   منتقد: بن کای»

فیلم Shang-Chi، بهترین فیلم تولیدی دنیای سینمایی مارول از زمان فیلم Guardians of the Galaxy و همچنین بهترین فیلم انفرادی آن‌ها از زمان فیلم Black Panther می‌باشد. در نحوه‌ قصه‌گویی این فیلم بلوغی دیده می‌شود که نشان می‌دهد کمپانی مارول، هنوز هم به اصول اولیه خود اهمیت می‌دهد. علاوه بر این، این عنوان پر از جلوه‌های ویژه‌ی فوق‌العاده و دیدنی است.

«۸۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: نیل اسمیت»

فاز چهار دنیای سینمایی مارول (و فیلم Shang-Chi)، توانسته زمان به هدر رفته (بین فاز سوم و چهارم) را با داستان پیدایشی جذاب، غنی و سرگرم‌کننده جبران کند.

«۸۰/۱۰۰  Empire  |   منتقد: لورا سیریکول»

فیلم Shang-Chi توانسته به لطف لحظات سرگرم‌کننده، خنده‌دار و دوست‌داشتنی‌‌ خود و همچنین سکانس‌های اکشن فوق‌العاده‌اش، در به تصویر کشیدن داستانی درباره یک خانواده و اندوه آن‌ها، بسیار موفق عمل کند. سیمو لیو، آکوافینا (Awkwafina) و تونی لیانگ (Tony Leung)، ‌کاراکترهای چند وجهی خود را در این فیلم به‌ خوبی به تصویر کشیده‌اند و علی‌رغم ریتم داستانی پر از اشکال آن، این فیلم توانسته برای آسیایی‌ها، قدمی بسیار بزرگ باشد.

«۷۵/۱۰۰  ReelViews  |   منتقد: جیمز براردینلی»

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings، به عنوان فیلمی مجزا و انفرادی، فیلمی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب می‌باشد. باید منتظر ماند و دید که برنامه مارول برای این ابرقهرمان در آينده چگونه خواهد بود.

«۷۵/۱۰۰  Associated Press  |   منتقد: مارک کندی»

در پس خشونت و زیبایی این فیلم، داستانی در رابطه با پیوند یک خواهر و برادر، انتظارات پدرانه، مطالبات جهان مدرن در مقابل سنت‌ها و میراث افراد، نهفته است.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: پیتر هارتلاب»

فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings توانسته کاراکتری بسیار دوست داشتنی، هیجان‌انگیز و درنهایت ابرقهرمانی بسیار خوب و جدید را به دنیای سینمایی مارول معرفی کند.

«۷۰/۱۰۰  Los Angeles Times  |   منتقد: جاستین چانگ»

لذت‌بخش‌ترین لحظات این فیلم زمانی است که این عنوان، کلیشه‌های خسته‌کننده این فرنچایز (دنیای سینمایی مارول) را دور انداخته و به جای آن مسیر خود را دنبال کرده است.

«۶۵/۱۰۰  Slash Film  |   منتقد: هوآی تران-بوئی»

در بین فیلم‌های مارولی، فیلم Shang-Chi جزء فیلم‌های موفق به حساب می‌آید. درست است که این فیلم به لحاظ سبکی مانند فیلم Black Widow قوی نیست و قطعاً مانند فیلم Black Panther نیز فیلمی تأثیرگذار و تکان‌دهنده نمی‌باشد ولی به لطف سکانس‌های مبارزه بسیار جذاب و بازی بسیار خوب بازیگرانش مخصوصاً تونی لیانگ، فیلمی بسیار تماشایی از آب درآمده است.

«۶۰/۱۰۰  We Got This Covered  |   منتقد: اسکات کمپبل»

با وجود این‌که فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings را نمی‌توان یکی از فیلم‌های درجه یک دنیای سینمایی مارول قلمداد کرد ولی به لطف بازی عالی سیمو لیو و تونی لیانگ و همچنین صحنه‌های اکشن فوق‌العاده‌اش، این فیلم توانسته داستانی بسیار قوی و اورجینال را تعریف کند.

«۶۰/۱۰۰  The Guardian  |   منتقد: پیتر بردشاو»

هرچند که فرمول کلیشه‌ای و تکراری به کار رفته در ساخت Shang-Chi کمی واضح می‌باشد ولی با این حال این فیلم، تفریحی بسیار سرگرم‌کننده است.

«۳۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: مایا فیلیپس»

این فیلم بدون ارائه کردن چیزی خاص در داستان خود، تنها از تکنیک‌های سطحی برای نشان دادن فرهنگ آسیایی‌ها و فیلم‌سازی آن‌ها استفاده کرده است.

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.