رئیس MI6 در زندگی واقعی یک زن است

31 January 2017 - 16:00

هیچ کس نمی تواند مثل یان فلمینگ (Ian Fleming) خالق داستان های مشهور جیمز باند (James Bondکتاب های جاسوسی بنویسد. بیشتر اوقات سایر نویسنده ها از کارهای او کپی کرده اند اما به ندرت توانسته اند مثل او بنویسند. فیلم های این سری کتاب ها در ۵۵ سال گذشته مخاطبین خاص خود را داشته و هر دهه ورژن جدیدی از دنیای دوست داشتنی باند و شخصیت های MI6 (سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا، اطلاعات نظامی، بخش ۶) مانند Q، خانم مانی پنی و حتی خود جیمز باند خلق می شود. با سینماگیمفا همراه باشید.

اگرچه Q شخصیت داستانی دنیای باند است، سرویس اطلاعات مخفی و نظامی اغلب مسئولی با نام Q دارد که مسئول توسعه، حفظ و نگهداری و مدیریت آخرین تکنولوژی ها و تسلیحات می باشد. اخیرا مشخص گردیده فردی که مسئول این کار است، یک زن می باشد.

الکس یانگر (Alex Younger) رئیس سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا در مصاحبه با CNN این خبر را تایید کرد. یانگر اظهار داشت که، “خوشحالم که اعلام کنم Q در زندگی واقعی یک زن است.” البته هنوز اطلاعاتی از هویت واقعی او نداریم ولی این زن در بخش جاسوسی مشغول به کار است.

همیشه بازیگر نقش Q این فیلم ها یک مرد بوده، همانطور که در دو فیلم جدید باند شاهد حضور دو مرد جوان در نقش Q هستیم. اما از طرفی شخصیت جیمز باند که پیش تر زن گریز بود، در فیلم ها مدرن تر شده و تغییر فرهنگی را به خوبی نشان می دهد. مسئله دیگر درباره جیمز باند حضور بتمنی او با گجت ها و سلاح های فوق العاده است. این بخش از باند مدیون شخصیت Q و ابداعات اوست. هرچند فیلم های باند تا چند سال آینده Q زنی را به تصویر نمی کشند اما در بازتاب دنیای مدرن پیشرفت های عمده ای داشته اند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.