کریستوفر نولان کمپانی یونیورسال را برای فیلم بعدی خود انتخاب کرد

15 September 2021 - 10:59
Christopher Nolan

طبق گزارش اخیر منتشر شده توسط وب‌سایت ددلاین، کریستوفر نولان برای ساخت فیلم بعدی‌ خود به جای کمپانی برادران وارنر با کمپانی یونیورسال همکاری خواهد کرد.

این کارگردان مطرح که از سال ۲۰۰۱ تا به حال، برای ساخت فیلم‌هایش با کمپانی برادران وارنر همکاری کرده، اکنون قرار است پروژه‌ی بعدی خود را با همکاری کمپانی یونیورسال تولید کند.

در گزارش اخیر منتشر شده توسط وب‌سایت ددلاین گفته شده که کمپانی یونیورسال با موفقیت توانسته حق توزیع و تأمین مالی پروژه‌ی بعدی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) را به دست آورد.

از قرار معلوم فیلم بعدی کریستوفر نولان، درباره رابرت اوپنهایمر (J. Robert Oppenheimer) و ساخت اولین بمب اتم می‌باشد. رابرت اوپنهایمر در جهان، به عنوان «پدر بمب اتمی» شناخته می‌شود.

کریستوفر نولان مانند همیشه، علاوه بر نوشتن فیلم‌نامه این پروژه، وظیفه کارگردانی آن را نیز خودش به تنهایی بر عهده خواهد داشت. اکنون که کمپانی یونیورسال وظیفه تأمین مالی این پروژه را به عهده گرفته و به ساخت آن چراغ سبز نشان داده است، انتظار می‌رود که روند تولید آن در اوایل سال ۲۰۲۲ به صورت رسمی کلید بخورد.

علاوه بر این، طبق گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت ددلاین به غیر از کمپانی یونیورسال، از دیگر کمپانی‌هایی که برای به دست آوردن حق توزیع این پروژه با یکدیگر رقابت کرده‌‌اند، می‌توان به کمپانی‌های MGM و Sony Pictures اشاره کرد.

کاملاً مشخص است که کریستوفر نولان همچنان از تصمیم کمپانی برادران وارنر مبنی بر منتشر کردن تمام فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود به صورت هم‌زمان در سینماها و شبکه اینترنتی HBO Max دلخور و ناراحت است.

این کمپانی اخیراً اعلام کرده که تمام فیلم‌های سال ۲۰۲۲ خود را تنها به صورت انحصاری در سینماها منتشر خواهد کرد. علی‌رغم این موضوع و این‌که آن‌ها به تصمیم کریستوفر نولان مبنی بر پخش فیلم Tenet به صورت انحصاری در سینماها در سال ۲۰۲۰، احترام گذاشته‌اند ولی به نظر می‌رسد که کریستوفر نولان همچنان از دست این کمپانی ناراحت است.

باید به این موضوع اشاره کرد که کمپانی یونیورسال نیز مانند کمپانی برادران وارنر، دارای شبکه اینترنتی مخصوص به خود با نام Peacock می‌باشد ولی با این حال، آن‌ها تا جایی که توانسته‌اند از پخش فیلم‌های خود به صورت هم‌زمان در این شبکه اینترنتی خودداری کرده‌اند.

به عنوان مثال می‌توان به فیلم پرفروش F9 اشاره کرد. این فیلم که در ماه ژوئن امسال در سینماها به نمایش درآمده، هنوز هم برای تماشا در دسترس مشترکین شبکه اینترنتی Peacock قرار نگرفته است. قطعاً فیلم جدید کریستوفر نولان نیز مانند این فیلم، برای مدتی طولانی تنها در سینماها اکران خواهد شد.

کمپانی برادران وارنر مدت‌هاست که رفتار بسیار دوستانه‌ای با فیلم‌ساز‌هایی مانند کریستوفر نولان و کلینت ایستوود (Clint Eastwood) داشته و به آن‌ها احترام بسیاری گذاشته است.

با این حال، بسیار جالب خواهد بود تا ببینم که کمپانی یونیورسال نحوه‌ی توزیع فیلم بعدی کریستوفر نولان را چگونه اداره خواهد کرد.

بدون شک فیلم بعدی این کارگردان نیز مانند دیگر پروژه‌هایش، هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ نمرات منتقدین، فیلمی بسیار موفق خواهد بود و با توجه به این‌که داستان فیلم بعدی او در دوران جنگ جهانی دوم روایت می‌شود، امکان قرار گرفتن آن در بین فیلم‌های نامزد دریافت جایزه اسکار نیز وجود دارد.

منبع: کولایدر

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.