بزرگترین حفره‌های داستانی و لحظات توضیح داده نشده فیلم Shang-Chi

17 September 2021 - 10:16
Shang-Chi

در این مقاله به تمام حفره‌های داستانی حاضر در فیلم « شانگ چی و افسانه ده حلقه» و همچنین سؤالات بی‌جواب مطرح شده در آن، خواهیم پرداخت.

پس از تماشای این فیلم ممکن است سؤالات بی‌جواب بسیاری در ذهن مخاطبان به وجود آید که در این مقاله سعی خواهیم کرد که پاسخی را برای این سؤالات فراهم کنیم.

هشدار: این مقاله حاوی اسپویلر برای فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings است.

بزرگترین حفره‌های داستانی فیلم شانگ چی را سؤالات زیر تشکیل می‌دهند:

ماهیت ده حلقه چیست؟

Shang-Chi

بگذارید که با واضح‌ترین سؤال این مقاله را آغاز کنیم. ماهیت حلقه‌های عجیب و غریب و به ظاهر جادویی حاضر در فیلم شانگ چی چیست و نحوه کار آن چگونه است؟

در کمیک بوک‌‌ها، ده حلقه‌ای که کاراکتر ماندارین در اختیار دارد، از بقایای سفینه فضایی سقوط کرده‌ای در کره زمین، یافت شده و هر کدام از این حلقه‌ها، دارای قدرتی کاملاً خاص  و متفاوت هستند.

منشأ این حلقه‌ها و داستان پیدایش آن‌ها در دنیای سینمایی مارول کاملاً با تغییر مواجه شده چرا که از قرار معلوم، هیچ کس از نحوه پیدایش آن‌ها اطلاع دقیقی ندارد و طبق صحبت‌های کاراکتر ونوو (Wenwu)، افسانه‌های مختلفی در این باره مطرح شده است.

برخی‌ها بر این باور هستند که این اشیای جادویی، در مقبره‌ای مخفی یافت شده‌اند و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند که این حلقه‌ها، در دهانه‌ي آتش‌فشانی که به علت سقوط یک شهاب سنگ به وجود آمده‌، پیدا شده‌اند.

کاملاً مشخص است که این حلقه‌‌ها در دنیای سینمایی مارول و فیلم شانگ چی، دارای انرژی‌ای ناشناخته‌ هستند و به قدری قوی هستند که حتی می‌توانند موجود بسیار قوی مانند «ساکن تاریکی (Dweller-in-Darkness)» را نیز از بین ببرند. در پایان این فیلم مشخص شده که این حلقه‌ها، از جنس فلز وایبرنیوم (Vibranium) نیستند و حتی کاپیتان مارول نیز که مدت زیادی را در دیگر سیارت به سر برده، نتوانسته منشأ تکنولوژی به کار رفته در آن‌ها را تشخیص دهد.

علاوه بر این، به محض این‌که کاراکتر شانگ چی در این فیلم مالکیت این حلقه‌ها را به دست آورده، ‌این اشیا به دلیلی نامشخص شروع به فرستادن نوعی سیگنال کرده‌اند و سیگنال فرستاده شده توسط آن‌ها نیز به قدری قوی بوده که با موفقیت به کهکشانی دوردست که مکان جادویی با نام تا لو (Ta Lo) در آن قرار دارد، رسیده‌ است.

چرا شخصیت‌هایی مانند انشنت وان (Ancient One) تا به حال با این حلقه‌ها برخورد نکرده‌اند؟

Shang-Chi

از قرار معلوم کاراکتر ونوو (ماندارین) در این فیلم، به مدت هزاران سال از این حلقه‌ها استفاده کرده و از همه عجیب‌تر، در داستان آن هیچ اشاره‌ای به برخورد این کاراکتر با شخصیت‌هایی مانند انشنت وان نشده است.

عجیب است که انشنت وان تا به حال با این کاراکتر و حلقه‌هایش برخورد نکرده چرا که او به علت در اختیار داشتن چشمان آگاماتو (سنگ زمان)، قادر بوده که خطرات احتمالی که در آینده رخ می‌دهد را تشخیص داده و با آن‌ها مقابله کند ولی به هر دلیلی، او متوجه این کاراکتر و قدرت عظیم حلقه‌هایش، نشده است.

این احتمال وجود دارد که کاراکتر انشنت وان با نگاه کردن به آینده‌ی کاراکتر ونوو و عاشق شدن این کاراکتر (البته که انشنت وان اتفاقاتی که پس از مرگش رخ داده را نمی‌توانسته پیش‌بینی کنند)، او را تهدیدی برای کره زمین به حساب نیاورده است.

به غیر این، احتمال دیگری نیز وجود دارد آن هم این‌که، چشمان آگاماتو قادر به شناسایی این حلقه‌ها نبوده‌ است.

داستان فیلم Shang-Chi در کدام بازه‌ زمانی از دنیای سینمایی مارول روایت می‌شود؟

Shang-Chi

در سکانس ابتدایی این فیلم اشاره شده که کاراکتر شانگ چی، مدتی پس از ملاقات پدر و مادرش در سال ۱۹۹۶ به دنیا آمده و داستان این فیلم نیز در سال ۲۰۲۱ و بین ماه‌های مارس و آوریل جریان داشته است.

این تاریخ اصلاً منطقی به نظر نمی‌رسد چرا که داستان این فیلم، در ادامه‌ی اتفاقات رخ داده در فیلم Avengers: Endgame تعریف شده و از آن‌جا که داستان فیلم Avengers: Endgame نیز در سال ۲۰۲۴ روایت می‌شود، بنابراین داستان این فیلم نیز باید در سال ۲۰۲۴ جریان داشته باشد نه در سال ۲۰۲۱!

به هر حال به نظر می‌رسد که استودیوی سازنده این فیلم فراموش کرده که داستان فیلم Avengers: Endgame در سال ۲۰۲۴ روایت شده نه در سال ۲۰۲۱.

چگونه شانگ چی در دوران نوجوانی‌، هویت جدیدی را برای خود ساخته است؟

Shang-Chi

از قرار معلوم کاراکتر شانگ چی در دوران نوجوانی خود، اولین مأموریتی که پدرش به او محول کرده (کشتن شخصی که مسئول مرگ مادرش بوده) را با موفقیت انجام داده و پس از این واقعه تبدیل به شخصی فراری و پسری سرکش شده است.

ظاهراً پس از این واقعه، یکی از قاتلین حاضر در گروه ده حلقه با مقداری پول و اسناد جعلی نزد او فرستاده شده تا او بتواند با استفاده از هویت جدید خود، زندگی تازه‌ای را در سان فرانسیسکو آغاز کند.

با این حال اگر کاراکتر شانگ چی از منابعی که گروه ده حلقه در اختیار او قرار داده استفاده کرده باشد، پدرش از مکان دقیق او خبر داشته و این موضوع، ساده لوح بودن این کاراکتر را می‌رساند.

منشاء گردن بند چشمان اژدها کجاست؟

Shang-Chi

مادر کاراکتر شانگ‌ چی قبل از مرگ خود، دو گردن بند با نشان چشمان اژدها را به او و خواهرش هدیه داده است. قرار دادن این دو نشان در مجسمه‌ای در شهر هونان، نقشه جادویی را آشکار کرده که به آن‌ها نحو رسیدن به مکان جادویی با نام تا لو را نشان داده است.

این گردن بند‌ها دقیقاً از کجا‌ آ‌مده‌اند و با توجه به از دست رفتن قدرت‌های جادویی مادر کاراکتر شانگ چی به علت خارج شدن او از تا لو‌، این دو گردن بند چگونه توانسته‌اند که قدرت جادویی خود را همچنان حفظ کنند؟

در پاسخ به این سؤال می توان گفت که احتمالاً جدایی مادر کاراکتر شانگ چی از مردم شهر خود (تا لو)، به اندازه‌ای که این فیلم نشان داده، جدی نبوده چرا که آن‌ها (به وسیله‌ی این دو گردن بند) راهی را برای بازگشت او و فرزندانش به تا لو فراهم کرده‌اند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که مردم تا لو از مرگ او باخبر بوده‌اند چرا که آن‌ها برای گرامی داشتن یاد او، معبدی را به نام این کاراکتر در تا لو بنا کرده‌اند.

کاراکتر شانگ چی چگونه توانسته سطح بالای مهارت‌های خود را حفظ کند؟

Shang-Chi

با توجه به این‌که کاراکتر شانگ چی‌، چندین دهه از زندگی خود را در شهر سان فرانسیسکو سپری کرده و هیچ نشانه‌ای نیز از تمرین کردن او در این مدت دیده نمی‌شود، او چگونه توانسته که سطح بالای مهارت‌های رزمی خود را همچنان حفظ کند؟

علاوه بر این، به محض درگیر شدن او با قاتلی از گروه ده حلقه، این کاراکتر میزان مهارتی را از خود نشان داده که انگار هر روز برای به دست آوردن این مهارت‌ها تمرین کرده است.

این سؤال را می‌توان یکی از بزرگترین حفره‌های داستانی حاضر در فیلم شانگ چی نامید.

مردم تا لو چگونه توانسته‌اند که کاراکتر Dweller-In-Darkness را زندانی کنند؟

Shang-Chi

از قرار معلوم کاراکتر Dweller-In-Darkness در ابتدا، به وسیله‌ی اژدهای جادویی‌ای با نام Great Protector (محافظ تا لو) و قدرت ساکنین این مکان، مغلوب و زندانی شده است.

قصه‌ی پیروز شدن آن‌ها بر این کاراکتر، مقداری عجیب و غریب و باورنکردنی است چرا که این کاراکتر به قدری قوی بوده که شانگ چی در این فیلم، تنها به وسیله‌ی قدرت ده حلقه و قدرت کاراکتر Great Protector توانسته که این موجود را شکست دهد.

احتمالاً در زندانی شدن این کاراکتر، قدرت‌های دیگری نیز دخیل بوده‌‌اند. شاید اساتید هنر‌های جادویی (مانند کاراکتر انشت وان و …) در تا لو آموزش دیده‌‌‌اند و بدین ترتیب در زندانی کردن کاراکتر Dweller-In-Darkness به آن‌ها کمک کرده‌اند.

چگونه کاراکتر Dweller-In-Darkness به سراسر جهان دسترسی داشته است؟

Shang-Chi

با وجود زندانی بودن این کاراکتر، او به انسان‌هایی که در سراسر جهان تشنه‌ی قدرت بوده‌اند دسترسی داشته و با دادن وعده‌ی برآورده کردن آرزویشان، آن‌ها را گول زده تا او را آزاد کنند. میزان قدرت‌های این کاراکتر دقیقاً مشخص نیست چرا که او با وجود زندانی بودن توانسته به نحوی از برخی از قدرت‌های خود استفاده کرده و انسان‌هایی مانند پدر کاراکتر شانگ چی را گول بزند.

علاوه بر این، با توجه به این‌که ده حلقه به مدت هزاران سال در اختیار کاراکتر ونوو (پدر شانگ چی) بوده، مشخص نیست که چرا Dweller-In-Darkness از همان ابتدا تمام تمرکز خود را بر روی این کاراکتر قرار نداده است.

چرا اساتید هنر‌های جادویی تا به حال با کاراکتر Dweller-In-Darkness برخورد نکرده‌اند؟

Shang-Chi

از قرار معلوم اساتید هنر‌های جادویی به مدت هزاران سال از کارهای پنهانی این موجود و کسانی که قصد آزاد کردن او را داشته‌اند، بی‌اطلاع بوده‌اند.

با توجه به این موضوع، می‌توان سؤال نگران کننده‌ دیگری را نیز مطرح کرد آن هم این‌که، به غیر از کاراکتر Dweller-In-Darkness، آن‌ها چند موجود خطرناک دیگر را نیز به این شکل نادیده گرفته‌اند؟

چرا کاراکتر Dweller-In-Darkness برای آزادی خود تا به حال اعضای گروه اونجرز را هدف قرار نداده است؟

Shang-Chi

اگر کاراکتر Dweller-In-Darkness برای آزادی خود به مدت هزاران سال در جست و جوی شخصیت‌هایی قدرتمند بوده، پس چرا تا به حال تمرکز خود را روی اعضای گروه اونجرز قرار نداده است؟ مخصوصاً این‌که اعضای این گروه هر کدام قدرت لازم جهت آزاد کردن این کاراکتر را در خود داشته‌اند و علاوه بر این، با توجه‌ به لحظات تاریکی که هر کدام از آن‌ها در زندگی خود سپری کرده‌اند، کاراکتر Dweller-In-Darkness به راحتی می‌توانسته که آن‌ها را در آسیب‌پذیرترین برهه از زندگی‌شان هدف قرار دهد.

به عنوان مثال می‌توان به نسخه‌ افسرده‌ی‌ کاراکتر ثور در فیلم Avengers: Endgame اشاره کرد چرا که Dweller-In-Darkness به راحتی می‌توانسته که با دادن وعده‌ی بازگرداندن ازگارد نابود شده، او را به شکستن Great Seal (قفل زندانی که کاراکتر Dweller-In-Darkness در آن قرار دارد) گول بزند.

چرا کاراکتر ونوو برای رد کردن جنگل هزارتو از بالگرد استفاده نکرده است؟

Shang-Chi

دروازه ورود به مکان جادویی تا لو، پشت جنگل جادویی به شکل یک هزارتو (که دائم در حال تغییر است) قرار گرفته و تنها به کمک یکی از موجودات جادویی حاضر در این مکان می‌توان به صورت امن از این جنگل عبور کرد.

با این حال عبور کردن از آن در قرن بیست و یکم مخصوصاً برای کاراکتری بسیار ثروتمند مانند ونوو نباید کار سختی باشد چرا که او به راحتی می‌توانسته با یک بالگرد از این جنگل عبور کند.

در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که احتمالاً یا این راه حال تا به حال به ذهن کاراکتر ونوو (با تمام قدرت و ذکاوتش!) خطور نکرده یا این‌که دروازه ورود به شهر تا لو با چیز‌های دیگر مانند یک آبشار (که قابل دیدن از آسمان نیست) مخفی شده است.

چرا ده حلقه کاراکتر شانگ چی را انتخاب کرده است؟

Shang-Chi

در ابتدا به نظر رسیده که تلاش کاراکتر شانگ چی برای متوقف کردن پدرش (که قصد داشته کاراکتر Dweller-In-Darkness را از زندانش آزاد کند) بی‌نتیجه بوده، چرا که قدرت ده حلقه در اختیار پدرش قرار داشته است. با این حال در صحنه‌ای عجیب، به یک باره حلقه‌ها به سمت کاراکتر شانگ چی رفته‌اند و نتیجه مبارزه‌ی بین آن‌ها را تغییر ‌داده‌اند.

با وجود این‌که علت رفتن حلقه‌ها به سمت کاراکتر شانگ چی در این فیلم توضیح داده نشده ولی می‌توان فرض کرد که ده حلقه با نگاه کردن به تعادل درونی حاضر در کاراکتر شانگ چی (و شایسته بودن این کاراکتر)، سرانجام او را به عنوان مالک جدید خود انتخاب کرده‌اند.

چگونه کاراکتر کیتی در این فیلم تبدیل به تیراندازی بسیار ماهر شده است؟

Shang-Chi

در اصل می‌توان گفت که کاراکتر Dweller-in-Darkness را در این فیلم، کیتی شکست داده نه شانگ چی چرا که این کاراکتر با استفاده از مهارت بسیار بالای خود در تیراندازی، توانسته در لحظه‌ای بسیار حساس، تیری را به سمت گلوی Dweller-in-Darkness پرتاب کند.

با وجود این‌که او در این فیلم تمرین آنچنانی با تیر و کمان نداشته ولی توانسته چنان مهارتی را از خود به نمایش بگذارد که برای کاراکتری مانند او غیرممکن به نظر می‌رسد.

کاراکتر شانگ چی چگونه توانسته در آسمان معلق بماند؟

Shang-Chi

در قسمتی از این فیلم کاراکتر شانگ چی برای زدن ضربه‌ای نهایی به Dweller-in-Darkness، ناگهان به آسمان رفته تا بتواند ضربه‌ کشند‌ه‌‌ای را به او وارد کند.

با وجود این‌که این صحنه بسیار تماشایی از آب درآمده ولی پیش از این نشان داده نشده که از این حلقه‌ها می‌توان برای شناور شدن در آسمان استفاده کرد! حتی خود کاراکتر ونوو نیز از این حلقه‌ها، تنها به عنوان یک نیروی محرک جهت پرتاب شدن به آسمان استفاده کرده بود نه پرواز کردن!

امکان دارد که این صحنه بیانگر این موضوع باشد که کاراکتر ونوو از تمام قدرت‌های ده حلقه خبر نداشته و کاراکتر شانگ چی توانسته کاری را به این حلقه‌ها انجام دهد که پدرش هرگز موفق به انجام آن نشده است.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.