نظر منتقدین در مورد فیلم Spencer چیست؟

19 September 2021 - 12:15
Spencer

با به نمایش گذاشته شدن فیلم «اسپنسر» در هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

این فیلم تا به حال توانسته، نمرات بسیار خوبی را از طرف منتقدین دریافت کند. منتقدینی که موفق به تماشای زودهنگام این فیلم در جشنواره فیلم ونیز شده‌اند (این فیلم قرار است در تاریخ ۱۴ آبان ۱۴۰۰ (۵ نوامبر ۲۰۲۱)، در سینماها به نمایش گذاشته شود)، از این فیلم تعریف بسیاری کرده‌اند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، نقش‌آفرینی کریستن استوارت (Kristen Stewart) در نقش شاهزاده دایانا در این فیلم، مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته چرا که اکثر آن‌ها موافق هستند که او، بازی بسیار خوب و با احساسی را از خود در این فیلم به نمایش گذاشته است.

حتی برخی از منتقدین نیز به قدری از بازی کریستن استوارت در این فیلم خوششان آمده که آن‌ها هنرنمایی این بازیگر را در این فیلم، میخکوب کننده خوانده‌اند.

همچنین اکثر آن‌ها موافق هستند که این فیلم در مقایسه با فیلم قبلی که از شاهزاده دایانا در سال ۲۰۱۴ ساخته شده (فیلم Diana)، فیلمی بسیار بهتر می‌باشد و اصلاً قابل مقایسه با یکدیگر نیست.

تعدادی از منتقدین نیز در نقد‌هایشان این فیلم را با سریال تحسین شده شبکه اینترنتی نتفلیکس با نام The Crown مقایسه کرد‌ه‌اند و گفته‌اند که نحوه‌ی به تصویر کشیده شدن کاراکتر دایانا در این فیلم در مقایسه با سریال The Crown، بسیار خودمانی و صمیمی‌تر می‌باشد.

تنها ایرادی که برخی از منتقدین از فیلم Spencer گرفته‌اند، مربوط به لهجه‌ی بریتانیایی‌ استفاده شده توسط کریستن استوارت در این فیلم می‌باشد.

در کل به نظر می‌رسد که فیلم بیوگرافی Spencer، یکی از بهترین فیلم‌های تولید شده براساس زندگی شاهزاده دایانا می‌باشد و حتی امکان آن نیز وجود دارد که این فیلم در مراسم اسکار سال بعد نیز حضور داشته باشد.

این فیلم از ۱۶ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره بسیار عالی ۸۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۱۶ نقد، ۱۴ نقد آن مثبت بوده و ۲ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و هیچ نقد منفی‌ای نیز تا به حال برای آن ثبت نشده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، بسیار عالی می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۴۳ نقد منتشر شده در این سایت، امتیاز فوق‌العاده ۹۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

علاوه بر این، با توجه به میانگین بالای نمرات منتقدین به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، این فیلم موفق شده عنوان Certified Fresh را نیز در این سایت از آن خود کند.

البته باید این موضوع را مد نظر داشت که این فیلم هنوز در سینماها منتشر نشده، بنابراین امکان دارد که پس از پخش رسمی آن، میانگین نمرات این فیلم دستخوش تغییرات بسیاری شود.

نمونه‌ای از نقد‌های اولیه‌ی منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۱۰۰/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: رابرت دنیلز»

فیلم Spencer را می‌توان نمایشی روان‌شناسانه و ترسناک نامید، فیلمی که با بازی فوق‌العاده و مسحورکننده کریستن استوارت همراه شده است. او در این فیلم بهترین بازی خود در طول حرفه کاری‌اش را به نمایش گذاشته است.

«۱۰۰/۱۰۰  The Guardian  |   منتقد: زان بروکس»

کریستن استوارت در نقش اصلی این فیلم بسیار قانع‌کننده ظاهر شده است. او در به تصویر کشیدن شاهزاده دایانا، نمایشی بی‌لطافت ولی در عین حال استادانه را از خود به نمایش گذاشته و نحوه‌ی نقش‌آفرینی‌اش در این فیلم نیز، دقیقاً با رفتار خود شاهزاده دایانا همخوانی داشته است.

«۹۰/۱۰۰  Slash Film  |   منتقد: کریس ایوانجلیستا»

فیلم Spencer قلب شما را خواهد شکست ولی در عین حال گرما و صمیمیتش نیز، تمام وجود شما را فرا خواهد گرفت.

«۸۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: رافائل معتمایور»

فیلم بیوگرافی Spencer، از لحاظ داستانی عنوانی بسیار جاه‌طلبانه می‌باشد که توانسته با ترکیب کردن واقعیت و افسانه، ما را به ذهن و افکار شاهزاده دایانا ببرد و بیماری ذهنی و ضربه‌ روحی رخ داده در گذشته این شخصیت را نیز به خوبی مورد بررسی قرار دهد. کریستن استوارت در این فیلم، بهترین نقش‌آفرینی که تا به حال در طول حرفه کاری‌اش انجام داده را از خود به نمایش گذاشته و کارگردان آن یعنی پابلو لارائین (Pablo Larrain) نیز با این فیلم ثابت کرده که کارگردانی بسیار مناسب و عالی برای فیلم‌های این‌چنینی است.

«۸۰/۱۰۰  The Hollywood Reporter  |   منتقد: دیوید رونی»

فیلم Spencer فیلمی کامل و همه چیز تمام نیست ولی با این حال این عنوان توانسته داستان غم‌انگیز و آشنای شاهزاده دایانا را به شکلی تازه و بسیار نگران‌کننده تعریف کند.

«۷۵/۱۰۰  RogerEbert  |   منتقد: مونیکا کاستیلو»

فیلم Spencer پابلو لارائین، حکایتی فراموش نشدنی از کریسمسی پرتنش در زندگی شاهزاده دایانا می‌باشد.

«۶۰/۱۰۰  BBC  |   منتقد: نیکلاس باربر»

بازی کریستن استوارت در این فیلم به قدری الهام‌بخش است که مزخرفات بی‌معنی آن را قابل دیدن کرده است.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.