سریال‌های تلویزیونی اپل رقیبی برای نتفلیکس نخواهند بود

10 February 2017 - 15:00

چندی پیش مشخص شد که شرکت اَپِل (Apple) تصمیم دارد وارد عرصه‌ی ویدئو و سریال‌های تلویزیونی گردد اما نه با در دسترس قرار دادن یک سرویس جدید. در حال حاضر سریال‌های تلویزیونی این غول فناوری کوپرتینویی در دست توسعه قرار دارند و بیشتر با سریال‌هایی نظیر Westworld «جهان غرب» و Stranger Things «چیزهای عجیب» مقایسه می‌شوند. اخیراً در برنامه‌ای به میزبانی جیمز کوردن (James Corden)، نیت واقعی شرکت اپل از ورود به این حوزه مشخص شده است. با سینما گیمفا همراه باشید.

پیش از این خبرهای بسیاری مبنی بر ورود شرکت اپل به عرصه‌ی استریم ویدئو و رقابت با سرشناسان این حوزه نظیر نتفلیکس (Netflix) و آمازون شنیده می‌شُد. اما جیمی لاوین (Jimmy Iovine)، از بخش Apple Music این شرکت، اعلام کرده که دلیل اصلی ورود اپل به این حوزه، جهت در دسترس قرار دادن محتوای اختصاصی بیشتر برای کاربران مشترک سرویس Apple Music است نه رقابت با دیگر شرکت‌های فعال در این زمینه، که البته به طور به خصوص به نتفلیکس اشاره کرد.

وی در جریان مصاحبه‌اش با Variety، بیشتر در این زمینه توضیح داد و بیان داشت که هیچ ارتباطی بین محتوای ویدئویی توسعه داده شده توسط اپل و افزایش قدرت نتفلیکس در حوزه‌ی استریم ویدئو وجود ندارد. وی ادامه داد که اپل تصمیم دارد با این محتوای ویدئویی تولید شده، بخش Apple Music خود را تقویت کند و بیش از پیش گسترش دهد. وی همچنین به برنامه‌ی شش قسمتی در دست ساخت که توسط دکتر درِ (Dr. Dre) خلق شده اشاره کرد و اذعان داشت که این برنامه در راستای همین هدف اشاره شده‌ی اپل خواهد بود.

لاوین در ادامه توضیحاتش اعلام کرد که از مقایسه‌ی پیش آمده بین محتوای ویدئویی اپل و نتفلیکس آگاه است اما به عقیده‌ی وی این دو تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و همه‌ی برنامه‌های اپل جهت پیشرفت سرویس Apple Music خود خواهد بود و این شرکت رقیبی برای فعالین دیگر این عرصه شناخته نمی‌گردد.

اگرچه لاوین به تشریح برنامه‌های اپل در این زمینه پرداخت، اما پرواضح است که اپل برای موفقیت در این زمینه مجبور به خلق محتوای اختصاصی و قدرتمند جهت جلب توجه بینندگان به خود است که در نهایت خواه یا نا‌خواه شاهد رقابت آن با دیگر غول‌های این حوزه نظیر نتفلیکس و آمازون خواهیم بود. باید دید آیا اپل می‌تواند در این زمینه ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشد یا تلاشش به شکست منجر خواهد شد.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.