برترین فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌ های ویدیویی

1 October 2021 - 21:12
best video game movies

در این مقاله به معرفی برترین فیلم‌هایی که تا به حال براساس بازی‌های ویدیویی ساخته شده‌اند، خواهیم پرداخت.

اولین فیلم اقتباس شده‌ی هالیوود از بازی‌های ویدیویی، فیلمی با عنوان Super Mario Bros در سال ۱۹۹۳ می‌باشد. این فیلم، اقتباسی نیمه‌کاره از سری بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب Mario است که هم از لحاظ تجاری و هم از لحاظ منتقدین، فیلمی شکست خورده به حساب می‌آید.

با وجود شکست این فیلم، فیلم‌سازان هالیوودی همچنان به تلاش‌های خود در این باره ادامه داد‌ه‌اند و از آن طرف نیز، طرفداران همچنان امیدوار هستند که آن‌ها بتوانند درست و حسابی‌ای را از بازی‌هایی ویدیویی تولید کنند.

در ادامه می‌توان لیستی از بهترین فیلم‌های تولید شده (هالیوودی) براساس بازی‌های ویدیویی را مشاهده کرد.

این لیست براساس نمرات منتقدین به این فیلم‌ها در وب‌سایت راتن تومیتوز طبقه‌بندی شده است.

۱۰. The Angry Birds Movie

The Angry Birds

فیلم انیمیشنی «پرندگان خشمگین»، محصول سال ۲۰۱۶ کمپانی سونی پیکچرز می‌باشد. این فیلم براساس سری بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب Angry Birds ساخته شده است.

فیلم کمدی و ماجراجویی The Angry Birds Movie، داستان سه پرنده با نام‌های رد، چاک و بامب را روایت می‌کند که مشغول رسیدگی به نحوه‌ی ورود گروهی از خوک‌های سبز به جزیره‌شان هستند.

از صداپیشگان مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به جیسون سودیکیس (Jason Sudeikis) در نقش کاراکتر رد، جاش گد (Josh Gad) در نقش کاراکتر چاک، دنی مک‌براید (Danny McBride) در نقش کاراکتر بامب و مایا رودولف (Maya Rudolph) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان‌هایی با نام‌های کلی کیتیس (Clay Kaytis) و فرگال ریلی، با همکاری یکدیگر بر عهده داشته‌اند.

این فیلم از ۱۶۱ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره ضعیف ۴۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی دهم این لیست قرار گیرد.

اکثر منتقدین موافق هستند که فیلم انیمیشنی The Angry Birds Movie، بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم اقتباس شده از یک بازی موبایلی می‌باشد.

۹. Mortal Kombat

Mortal Kombat

فیلم فانتزی و رزمی «مورتال کامبت» محصول سال ۱۹۹۵ کمپانی New Line Cinema می‌باشد. داستان این فیلم از سری بازی‌های ویدیویی بسیار مشهور Mortal Kombat و نسخه‌ی اورجینال این بازی در سال ۱۹۹۲، اقتباس شده است.

فیلم Mortal Kombat، داستان سه قهرمان مسلط به هنر‌های رزمی را روایت می‌کند که برای نجات دادن دنیای خود، باید با دشمنانی اهریمنی از دنیاهای دیگر مبارزه کنند.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند می‌توان به رابین شو (Robin Shou)، لیندن اشبی (Linden Ashby)،‌ بریجت ویلسون (Bridgette Wilson) و کری هیرویوکی تاگاوا (Cary-Hiroyuki Tagawa) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مطرح بریتانیایی با نام پل دبلیو. اس. اندرسون (Paul W.S. Anderson) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به سری فیلم‌های Resident Evil اشاره کرد.

این فیلم از ۴۳ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره ضعیف ۴۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی نهم این لیست قرار گیرد.

بسیاری از منتقدین از جو فوق‌العاده این فیلم و جلوه‌های ویژه‌ی بسیار خوبش (در آن زمان)، تعریف کرده‌اند. علی‌رغم این موارد، آن‌ها این فیلم را به علت دیالوگ‌های افتضاح، نقش‌آفرینی ضعیف بازیگران حاضر در آن و طرح داستانی بسیار ضعیفش، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

۸. Final Fantasy: The Spirits Within

final fantasy spirits within

فیلم انیمیشنی و علمی‌-تخیلی «فاینال فانتزی: ارواح درون»، محصول سال ۲۰۰۱ کمپانی سونی پیکچرز می‌باشد. این انیمیشن که براساس سری بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب Final Fantasy ساخته شده، یکی از گران‌ترین فیلم‌های ساخته شده براساس بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آيد.

فیلم انیمیشنی Final Fantasy: The Spirits Within، داستان دانشمندی با نام آکی راس و گروهی از سربازان را روایت می‌کند که باید در مقابل حمله‌ی گروهی از بیگانگان به کره زمین ایستادگی کرده و جلوی آن‌ها را بگیرند.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم صداپیشگی کرده‌اند می‌توان به مینگ-نا ون (Ming-Na) در نقش کاراکتر آکی راس، الک بالدوین (Alec Baldwin)، وینگ ریمز (Ving Rhames) و استیو بوشمی (Steve Buscemi) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را خالق فرنچایز Final Fantasy، با نام هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi) بر عهده داشته است.

فیلم انیمیشنی Final Fantasy: The Spirits Within، از ۱۴۴ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره ضعیف ۴۴ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی هشتم این لیست قرار گیرد.

منتقدین از تکنیک‌های فوق‌العاده‌ی به کار رفته در ساخت این انیمیشن تعریف کرده‌اند ولی آن‌ها در کل این فیلم را به علت داستان کسل‌کننده، بی‌روح و بدون احساسش، فیلمی ضعیف خطاب کرده‌اند.

۷. Monster Hunter

Monster Hunter

فیلم هیولایی و فانتزی «شکارچی هیولا»، محصول سال ۲۰۲۰ کمپانی Screen Gems می‌باشد. این فیلم براساس سری بازی‌های ویدیویی بسیار محبوب کمپانی Capcom با نام Monster Hunter ساخته شده است.

فیلم شکارچی هیولا، داستان کاپیتانی از نیروی زمینی ارتش آمریکا با نام ناتالی آرتمیس و سربازان بسیار ماهرش را روایت می‌کند که به سرزمینی عجیب و غریب و پر از هیولا تلپورت شده‌اند.

از بازیگران مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به میلا یوویچ (Milla Jovovich) در نقش کاراکتر ناتالی آرتمیس، ران پرلمن (Ron Perlman)، تونی جا (Tony Jaa) و دیه‌گو بونتا (Diego Boneta) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را مانند فیلم Mortal Kombat در سال ۱۹۹۵، پل دبلیو. اس. اندرسون (Paul W.S. Anderson) بر عهده داشته است.

فیلم فانتزی Monster Hunter، از ۹۵ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره ضعیف ۴۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی هفتم این لیست قرار گیرد.

بسیاری از منتقدین از سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز این فیلم تعریف کرده‌اند ولی گفته‌اند که دیالوگ‌ها و طرح داستانی ضعیف آن، مانع از تبدیل‌ شدن این فیلم به فیلمی خوب شده است.

۶. Rampage

rampage

فیلم علمی-تخیلی و اکشن «رمپیج»، محصول سال ۲۰۱۸ کمپانی برادران وارنر می‌باشد. این فیلم براساس سری بازی‌های ویدیویی با همین نام ساخته شده است.

فیلم Rampage، داستان یک گرگ، یک تمساح و گوریلی با نام جورج را روایت می‌کند که با آزمایش‌های ژنتیکی انجام شده بر روی آن‌ها، تبدیل به هیولاهایی بسیار بزرگ شده‌اند و به جان یکدیگر افتاده‌اند.

بازیگران بزرگی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به دوئین جانسون (Dwayne Johnson)، نائومی هریس (Naomie Harris)، الین اکرمن (Malin Akerman) و جفری دین مورگان (Jeffrey Dean Morgan) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان کانادایی با نام برد پیتون (Brad Peyton) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم San Andreas در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

فیلم علمی-تخیلی Rampage، از ۲۸۴ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره متوسط ۵۱ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی ششم این لیست قرار گیرد.

منتقدین در نقد‌هایشان گفته‌اند که با وجود این‌که این فیلم در حد و اندازه‌های منبع اقتباسش ظاهر نشده ولی سکانس‌های اکشن عظیم و سرگرم‌کننده‌‌اش، بسیار جذاب و هیجان‌انگیز از آب درآمده است.

۵. Tomb Raider

tomb raider

فیلم اکشن و ماجراجویی «مهاجم مقبره»، محصول سال ۲۰۱۸ کمپانی برادران وارنر می‌باشد. این فیلم براساس بازی بسیار موفق استودیو Square Enix در سال ۲۰۱۳ با نام Tomb Raider، ساخته شده است.

فیلم Tomb Raider، داستان کاراکتری با نام لارا کرافت را روایت می‌کند که برای حل کردن معمای ناپدید شدن پدرش، راهی ماجراجویی بسیار خطرناک می‌شود.

از بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آلیسیا ویکاندر (Alicia Vikander) در نقش لارا کرافت، دومینیک وست (Dominic West)، والتون گاگینز (Walton Goggins) و دانیل وو (Daniel Wu) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان نروژی با نام رور اوثاگ (Roar Uthaug) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم درام The Wave در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

فیلم ماجراجویی Tomb Raider، از ۳۲۰ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره متوسط ۵۲ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی پنجم این لیست قرار گیرد.

اکثر منتقدین از نقش‌آفرینی بسیار خوب آلیسیا ویکاندر در نقش لارا کرافت تعریف کرده‌اند و رویکرد این فیلم در به نمایش گذاشتن ماجراجویی‌ای واقع‌گرایانه را نیز تحسین کرده‌اند. با این حال، آن‌ها گفته‌اند که این دو مورد نتوانسته این فیلم را از داستان بی‌روح و تکراری‌اش، نجات دهد.

۴. Mortal Kombat (2021)

Mortal Kombat

فیلم فانتزی «مورتال کامبت»، ریبوتی از سری فیلم‌های Mortal Kombat در دهه ۱۹۹۰ به حساب می‌آید.

داستان این فیلم بر روی کاراکتری با نام کول یانگ تمرکز دارد که پس از تحت تعقیب قرار گرفتن توسط شخصیتی با نام ساب-زیرو، راهی ماجراجویی برای پیدا کردن قوی‌ترین قهرمانان کره زمین می‌شود تا با شرکت کردن در مسابقاتی با نام Mortal Kombat، بتواند جهان را به کمک آن‌ها نجات دهد.

از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به لوئیس تان (Lewis Tan)، جاش لاوسون (Josh Lawson)، جسیکا مک‌نامی (Jessica McNamee) و جو تسلیم (Joe Taslim) اشاره کرد.

این فیلم توسط فیلم‌ساز استرالیایی با نام سیمون مک‌کوئید (Simon McQuoid) کارگردانی شده است. فیلم Mortal Kombat، اولین فیلم بلند کارگردانی شده توسط این کارگردان به حساب می‌آید.

این فیلم از ۲۸۶ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره متوسط ۵۵ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی چهارم این لیست قرار گیرد.

اکثر منتقدین سکانس‌های اکشن حاضر در این فیلم را جزو نکات برجسته‌اش خوانده‌اند و از میزان خشونت حاضر در آن نیز، به عنوان نکته‌ای مثبت یاد کرده‌اند. با این حال آ‌ن‌ها از شخصیت‌پردازی‌ و دیالوگ‌های ضعیف به کار رفته در این فیلم، بسیار ناامید شده‌اند.

۳. Sonic the Hedgehog

Sonic the Hedgohoge

فیلم اکشن-کمدی «سونیک خارپشت»، محصول بسیار موفق کمپانی Paramount Pictures در سال ۲۰۲۰ می‌باشد. این فیلم براساس سری بازی‌های ویدیویی بسیار مشهور کمپانی ژاپنی Sega با نام Sonic the Hedgehog، ساخته شده است.

این فیلم داستان خارپشت دوست داشتنی‌ای با نام سونیک را روایت می‌کند که باید جلوی نقشه‌های شیطانی شخصیتی با نام دکتر اگمن را بگیرد.

از بازیگران بزرگی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به جیمز مارسدن (James Marsden)، جیم کری (Jim Carrey)، بن شوارتز (Ben Schwartz) و تیکا سومپتر (Tika Sumpter) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را فیلم‌ساز نامزد دریافت جایزه اسکار با نام جف فاولر (Jeff Fowler) بر عهده داشته است.

فیلم اکشن-کمدی Sonic the Hedgehog، از ۲۴۴ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره خوب ۶۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی سوم این لیست قرار گیرد.

اکثر منتقدین از این فیلم، به عنوانی فیلمی بسیار سرگرم‌کننده برای خانواده‌ها یاد کرده‌اند و گفته‌اند که نقش‌آفرینی جیم کری در نقش منفی اصلی این فیلم، بسیار دیدنی و جذاب از آب درآمده است.

۲. Pokémon Detective Pikachu

Detective Pikachu

فیلم «کارآگاه پیکاچو»، محصول سال ۲۰۱۹ کمپانی برادران وارنر با نقش‌آفرینی رایان رینولدز (Ryan Reynolds) می‌باشد. این فیلم، اقتباسی از بازی‌ ویدیویی Detective Pikachu در سال ۲۰۱۸ است.

فیلم Pokémon Detective Pikachu، داستان مرد جوانی با نام تیم گودمن را روایت می‌کند که برای حل کردن معمای ناپدید شدن پدرش، باید با موجودی با نام پیکاچو که یک کارآگاه است، همکاری کند.

به غیر از رایان رینولدز، از دیگر بازیگران مطرح حاضر در این فیلم می‌توان به جاستیس اسمیث (Justice Smith)، کاترین نیوتون (Kathryn Newton) و بیل نیی (Bill Nighy) اشاره کرد.

وظیفه هدایت این فیلم را کارگردان مشهور آمریکایی با نام راب لترمن (Rob Letterman) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان می‌توان به فیلم فانتزی و کمدی Gulliver’s Travels در سال ۲۰۱۰ و انیمیشن بسیار موفق Monsters vs. Aliens در سال ۲۰۰۹ اشاره کرد.

فیلم Pokémon Detective Pikachu، از ۳۱۲ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره خوب ۶۸ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در رتبه‌ی دوم این لیست قرار گیرد.

منتقدین از این فیلم تعریف بسیاری کرده‌اند و گفته‌اند که تماشای این فیلم، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده برای طرفداران فرنچایز Pokémon خواهد بود. با این حال آن‌ها از محقق نشدن کامل طرح داستانی عجیب و غریب این فیلم در آن، انتقاد کرده‌اند.

۱. The Angry Birds Movie 2

angry birds 2

فیلم «پرندگان خشمگین ۲»، ادامه‌ای مستقیم برای قسمت اول این فیلم در سال ۲۰۱۶ می‌باشد.

داستان این فیلم، این بار بر روی همکاری پرندگان دوست داشتنی حاضر در قسمت اول آن با خوک‌های سبز، جهت شکست دادن پرنده‌هایی مهاجم که قصد حمله کردن به جزیره‌ی آن‌ها را دارند، تمرکز دارد.

از صداپیشگان جدید حاضر در قسمت دوم این فیلم می‌توان به لزلی جونز (Leslie Jones) و تیفانی هدیش (Tiffany Haddish) اشاره کرد.

وظیفه کارگردانی این فیلم را برخلاف قسمت اول آن، انیماتور و تهیه‌کننده‌‌ آمریکایی با نام توروپ ون اورمان (Thurop Van Orman) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی او می‌توان به سریال Rick and Morty اشاره کرد.

فیلم The Angry Birds Movie 2، از ۱۱۰ نقد منتشر شده در سایت راتن تومیتوز، توانسته نمره بسیار خوب ۷۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد و در مکان اول این لیست قرار گیرد.

منتقدین از این فیلم به عنوان انیمیشنی بسیار سرگرم‌کننده، شادی‌بخش، جذاب و در عین حال بسیار خنده‌دار یاد کرده‌اند.

منبع: راتن تومیتوز

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.