پایان دعوی قضایی اسکارلت جوهانسون و دیزنی با پرداخت غرامت سنگین

1 October 2021 - 13:18
پایان دعوی قضایی اسکارلت جوهانسون و دیزنی با پرداخت غرامت سنگین

در اوایل مرداد ماه بود که به شما گفتیم که اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) از کمپانی دیزنی به دادگاه شکایت کرده است و اکنون و با گذشت حدود 2 ماه از آن شکایت، این دعوای حقوقی با موفقیت تیم حقوقی جوهانسون به پایان رسیده است.

جوهانسون در شکواییه خود گفته بود که کمپانی دیزنی دستمزد وی در فیلم بیوه سیاه (Black Widow) را در حالی براساس میزان فروش این فیلم در گیشه تنظیم کرده است که این فیلم قرار بوده تنها در سینماها منتشر شود.

با این حال، این کمپانی فیلم بیوه سیاه را برخلاف توافق قبلی، به صورت همزمان از طریق سرویس استریم دیزنی پلاس نیز منتشر کرد که این موضوع ضربه سنگینی به فروش این فیلم در گیشه زد و باعث کاهش دستمزد جوهانسون شد. بیوه سیاه در گیشه تاکنون به فروش 377 میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

قرار بود تا نخستین جلسه دادگاه این شکایت، چند روز قبل انجام شود اما این دادگاه به مدت چند ماه به تعویق افتاد و طرفین از همین فرصت برای مذاکره استفاده کردند و در نهایت کمپانی دیزنی با قبول نقض مفاد قرارداد، حاضر به پرداخت خسارت به جوهانسون شده است.

اسکارلت جوهانسون که سال‌ها با کمپانی دیزنی همکاری کرده است، در بیانیه‌ای درباره توافق خود با کمپانی دیزنی گفت:

بابت رفع اختلافات خود با کمپانی دیزنی، خوشحالم. به همکاری که در طی این ‌سال‌ها با کمپانی دیزنی داشتم، افتخار می‌کنم.

همیشه از نظر هنری، از رابطه‌ای که با تیم این کمپانی داشتم، لذت بردم و مشتاق همکاری‌های بیشتر در طی سال‌های آینده هستم.

در طی چند هفته اخیر، مدیران مختلف کمپانی دیزنی بارها علیه جوهانسون و بابت شکایت وی، مصاحبه کرده بودند. اما آلن برگمن (Alan Bergman)؛ رئیس هیئت مدیره این کمپانی، این‌بار و در بیانیه خود، تنها به تعریف از جوهانسون پرداخت:

از این‌که با اسکارلت جوهانسون برای فیلم بیوه سیاه به توافقی دو جانبه دست پیدا کردیم، مفتخر و خوشحالم.

ممنون تمام زحمات وی برای دنیای سینمایی مارول هستیم و مشتاقانه، منتظر همکاری‌های آینده خود با وی در فیلم‌هایی چون برج وحشت (Tower of Terror) هستیم.

گرچه و به مانند روال مرسوم، هیچکدام از دو طرف درباره جزئیات توافق صورت گرفته صحبت نکرده‌اند اما منابع نزدیک به این پرونده گفته‌اند که کمپانی دیزنی برای راضی کردن اسکارلت جوهانسون، حاضر به پرداخت حداقل 40 میلیون دلار به وی به عنوان خسارت شده است.

رقمی که البته قرار است در چند نوبت پرداخت شود اما نشان می‌دهد چرا جوهانسون نه تنها شکایت خود از این کمپانی را پس گرفت که مشتاق همکاری مجدد در فیلم‌های بیشتر با این کمپانی شده است!

منبع: hollywoodreporter

برچسب‌ها: ، ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.