فیلم The Matrix Resurrections پایان سه‌گانه را تغییر خواهد داد

3 October 2021 - 11:05
فیلم The Matrix Resurrections

فیلم The Matrix Resurrections باید به سوالات بسیار بزرگی پاسخ بدهد که یکی از آنها پایان سه‌گانه است.

سه‌گانه اصلی ماتریکس (The Matrix) با مورد بسیار مبهمی به پایان رسید و به آتش‌بسی میان انسان‌ها و ربات‌ها اشاره کرد. پس اگر آتش‌بس همچنان پابرجا است، پس چرا در تریلر جدید منتشر شده برای فیلم رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)، نئو باید به درون ماتریکس بازگردد؟ پاسخ به این سوال ممکن است به معنای بازاندیشی در مورد کل سه‌گانه ماتریکس باشد.

یک نظریه جذاب جدیدی وجود دارد که به این موضوع اشاره دارد که فیلم ماتریکس 4 می‌تواند به خوبی پایان سه‌گانه را ادامه بدهد و در عین حال، اوضاع را اندکی پیچیده‌تر کند تا این دنباله جدید از دنیای ماتریکس، جذاب‌تر گردد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این نظریه بپردازیم.

معمار در برابر اوراکل

سومین فیلم از سه‌گانه اصلی ماتریکس تحت عنوان انقلاب‌های ماتریکس (The Matrix Revolutions)، با گفت‌وگوی عجیبی میان معمار و اوراکل به پایان رسید. پس از اینکه نئو از طرف خودش یک معامله با ماشین‌ها انجام داد، این دو برنامه داخل ماتریکس که دارای ایدئولوژی‌های متفاوتی نسبت به نقش انسان هستند، ظاهرا به یک توافق دست پیدا کردند.

اوراکل از قدرت‌های آینده‌نگری خود استفاده کرد تا به نئو کمک کند و تعادل ماتریکس را بر هم بزند و این در حالی بود که معمار وزنه مقابل او بود و سعی در متعادل نگه داشتن ماتریکس داشت. آنها همچنین در ابتدا با یکدیگر همکاری کردند تا ماتریکس را خلق کنند.

با این حال، در پایان فیلم انقلاب‌های ماتریکس، ظاهرا معمار کوتاه آمده و موافقت کرد تا به انسان‌ها اجازه بدهد تا ماتریکس را ترک کنند. هر چند، در تریلر منتشر شده برای فیلم رستاخیزهای ماتریکس، کاملا مشخص است که همچنان انسان‌های بسیاری در درون ماتریکس هستند. بدتر اینکه، آنها همچنان در حال استفاده از قرص‌های آبی هستند.

پس چه بر سر توافق معمار و اوراکل آمده است؟

ماتریکس 4 و معمار

فیلم The Matrix Resurrections

طرفداران این نظریه را ارائه دادن که معمار، قول و توافق را زیر پا نگذاشته است و فقط برای فرار از این توافق، یک یا چندین راه گریز یا خلاء قانونی پیدا کرده است. اساسا، او از قرص‌های آبی و دیگر حیله‌ها استفاده کرده است تا انسان‌ها را در داخل ماتریکس نگه دارد. احتمالا او از این قرص‌ها یا روش‌های دیگر استفاده می‌کند تا به مردم القا کند که آنها نیازی ندارند تا از ماتریکس خارج شوند و از بودن در اینجا لذت می‌برند.

نظریه دیگری نیز وجود دارد که بیان می‌کند که کاراکتر ترینیتی در داخل ماتریکس، یک حیله دیگری است تا نئو را آرام نگه دارد. ترینیتی در فیلم انقلاب‌های ماتریکس به طور کاملا واضح از ماتریکس خارج شد. و بر خلاف نئو، او دارای قدرت‌های جادویی نیست تا خودش را زنده نگه دارد.

نئو در برابر معمار

فیلم The Matrix Resurrections

اگر این نظریات درست باشد، پس، معمار در فیلم ماتریکس 4، ممکن است شخصیت شرور فیلم باشد. این موضوع را نیز باید اشاره کرد که حضور بازیگر نقش معمار در فیلم‌های قبلی ماتریکس یعنی هلموت باکایتیس (Helmut Bakaitis) در فیلم ماتریکس 4 تایید نشده است. این ممکن است به عنوان یک سوپرایز و شگفتی برای مخاطبان نگه داشته شده است یا اینکه سازندگان فیلم، از بازیگر دیگری برای این نقش استفاده کردند.

بر اساس تریلر منتشر شده برای فیلم رستاخیزهای ماتریکس، جواب مربوط به کاراکتر معمار ممکن است کاملا مشخص باشد. این احتمال وجود دارد که معمار همان روانشناس مرموزی باشد که نئو با او ملاقات می‌کند. نقش این روانشناس را نیل پاتریک هریس (Neil Patrick Harris) به تصویر می‌کشد. این احتمال وجود دارد که معمار، خود را در جلوی چشم همگان مخفی کرده باشد.

فیلم ماتریکس 4 قرار است در تاریخ 22 دسامبر سال 2021 میلادی بر روی پرده سینماها اکران گردد.

منبع: اینورس

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.