نظریه فیلم The Matrix Resurrections: نئو در ماتریکس نیست

3 October 2021 - 11:44
فیلم رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

یکی از نظریه‌ها در مورد فیلم The Matrix Resurrections این است که دنیای مجازی که نئو در آن زندگی می‌کند، ماتریکس نیست.

آیا در طی رویدادهای فیلم رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)، نئو واقعا در داخل ماتریکس در حال زندگی است؟ چندی پیش بود که اولین تریلر رسمی برای یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال یعنی چهارمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ماتریکس منتشر شده بود و نیم نگاهی از این فیلم را برای بینندگان و مخاطبان ارائه کرده بود.

با اینکه بسیاری از موارد در مورد این فیلم همچنان ناشناخته باقی مانده است اما نظریه‌های بسیار زیادی در مورد کاراکترها، داستان، مکان‌ها و پیوستگی این فیلم‌ها منتشر شده است. یکی از این نظریه‌ها در مورد این است که نئو در آن واقعیتی که بینندگان انتظار دارند، زندگی نمی‌کند.

پس از اینکه نئو در پایان فیلم انقلاب‌های ماتریکس (The Matrix Revolutions) ظاهرا مرده بود، در اولین تریلر منتشر شده برای فیلم رستاخیزهای ماتریکس، کاملا زنده و خوب است. او بار دیگر تحت نام توماس اندرسون در حال زندگی است و همانند فیلم اول، در داخل یک ساختار مجازی در حال زندگی است. ظاهرا او خاطرات بسیار مبهمی در مورد اتفاقات گذشته و زندگی قبلی‌اش به عنوان شخصیت موعود پیشگویی شده دارد. او یک ناجی بود که زندگی خود را برای آتش‌بسی میان انسان‌ها و ماشین‌های حاکم بر سیاره زمین، فدا کرد.

در تریلر منتشر شده برای فیلم ماتریکس 4، به لطف جلوه‌های بصری و حضور قرص‌های آبی و قرمز شوم ماتریکس کاملا مشخص است که نئو در یک دنیای مجازی در حال زندگی است. با این حال، این به معنای آن نیست که دنیای مجازی که نئو در آن زندگی می‌کند، الزاما ماتریکس باشد. در تریلر منتشر شده، شواهد فراوانی وجود دارد که نمایانگر این است که سازه‌ای که نئو در آن زندگی می‌کند، ممکن است ماتریکس نباشد و به طور کلی، چیز دیگری باشد.

فیلم رستاخیزهای ماتریکس (The Matrix Resurrections)

در پایان تریلر منتشر شده برای فیلم ماتریکس 4، کاراکتر مرموز و ناشناخته‌ای که جاناتان گراف (Jonathan Groff) بازی می‌کند، به نئو می‌گوید که پس از این همه سال، قرار است به جایی که همه چیز از آنجا شروع شده یعنی ماتریکس بازگردی. بر طبق این سخنان، به نظر می‌رسد که نئو در حال آماده کردن خود است تا سفری به ماتریکس داشته باشد و این به معنای آن است که دنیایی که آنها در حال حاضر در آن هستند، ماتریکس نیست.

با اینکه در این تریلر نشان داده نشده اما بر طبق وب سایت ایجاد شده برای فیلم رستاخیزهای ماتریکس، در این صحنه بین نئو و کاراکتر گراف، دهان گراف همانند دهان نئو در فیلم اول ماتریکس، به طرز عجیبی مهر و موم می‌شود. شاید این یک مجازات برای این باشد که او حقیقت و ماهیت واقعی وجود نئو را آشکار کرده است یا اینکه ممکن است مجازاتی برای کمک به نئو برای بازگشت به داخل ماتریکس باشد.

اگر دنیایی که در داخل تریلر منتشر شده برای فیلم ماتریکس 4 دیده می‌شود، ماتریکس نیست، این مکان چیست و چرا نئو به جای ماتریکس، در داخل این دنیا است؟ محتمل‌ترین نظریه در مورد این دنیای مجازی نیز این است که احتمالا اینجا زندانی است که توسط ماشین‌ها برای نئو ساخته شده است. این دنیای مجازی احتمالا مکانی است تا ذهن نئو را مهار کند تا مشکلی برای پردازنده اصلی ماشین‌ها ایجاد نکند.

اگر این نظریه درست باشد، این به معنای آن است که کاراکترهای دیگر درون این دنیا همچون ترینیتی و مورفیس، احتمالا فقط برنامه‌هایی در داخل این زندان مجازی هستند. این احتمال نیز وجود دارد که اینها تنها پژواک‌هایی از خاطرات نئو باشد که لحظاتی آشنا از زندگی قبلی او را به نمایش گذاشته است. در وب سایت فیلم رستاخیزهای ماتریکس، تصاویری وجود دارد که در پشت سر کاراکترها، چندین اتصال و رابط وجود دارد که می‌تواند توضیحی برای وجود یک شبیه‌سازی ثانویه باشد.

منبع: اسکرین رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.