باکس آفیس هفته: کارنیج آمد!

3 October 2021 - 21:07
باکس آفیس هفته: کارنیج آمد!

تاخیر یک ساله برای اکران فیلم ونوم: بگذارید کارنیج بیاید (Venom: Let There Be Carnage) کاملا جواب داد و این فیلم شدیدا مورد انتظار، این هفته با رکورد شکنی، اکران خود را در آمریکا آغاز کرد.

قسمت دوم فیلم ونوم، همانطور که پیشتر به شما گفته بودیم، روز پیش نمایش خود را با فروش بسیار خوب 11.6 میلیون دلاری پشت سر گذاشته بود تا در کنار فروش روز جمعه، نخستین روز افتتاحیه خود را با فروش بسیار خوب 37 میلیون دلاری، آغاز کرده باشد.

اما روند موفق فیلم بگذارید کارنیج بیاید در دو روز شنبه و یکشنبه نیز متوقف نشد و به خوبی ادامه داشت. این فیلم در این دو روز نیز به ترتیب فروش‌های 31 و 21 میلیون دلاری را تجربه کرد.

بدین ترتیب مجموع فروش ونوم 2 در نخستین آخر هفته خود، به رقم فوق‌العاده 90 میلیون دلار رسید تا این فیلم با ثبت بهترین رکورد افتتاحیه دوران کرونا، اکران خود را آغاز کرده باشد.

پیش از این، رکورد بهترین افتتاحیه در دوران کرونا، در اختیار فیلم بیوه سیاه (Black Widow) قرار داشت که در نخستین آخر هفته اکران خود، به فروش 80 میلیون دلاری دست پیدا کرده بود.

این میزان فروش در حالی تبدیل به بهترین رکورد دوران کرونا شد که در مجموع، به دومین رکورد برتر تاریخ در ماه اکتبر نیز تبدیل شد. تنها فیلم جوکر (Joker) در سال 2019 و با فروش 96 میلیون دلاری، افتتاحیه بهتری در این ماه داشته است.

لازم به ذکر است که قسمت نخست ونوم در سال 2018، به فروش 80 میلیون دلاری دست یافته بود که در آن زمان یک رکورد محسوب می‌شد. به عبارت دیگر، ونوم 2 در دوران کرونا، فروشی بهتر از قسمت نخست خود کسب کرد!

اما به غیر از ونوم 2، دیگر فیلم جدید این هفته نیز، عملکردی بهتر از حد انتظار داشت. انیمیشن خانواده آدامز 2 (Addams Family 2) که قبل از اکران آن، انتظار افتتاحیه‌ای 15 میلیون دلاری از آن می‌رفت، به فروش بسیار خوب 18 میلیون دلاری دست یافت.

انیمیشن خانواده آدامز 2 (Addams Family 2)

این انیمیشن در حالی با این رکورد در رده دوم جدول باکس آفیس این هفته قرار گرفت که علاقه‌مندان می‌توانستند این فیلم را خریداری کرده و از خانه نیز تماشا کنند. با این حال این موضوع چندان روی فروش این انیمیشن تاثیر نگذاشت و این انیمیشن ترسناک و کمدی، توانست افتتاحیه‌ای موفق را تجربه کند.

عملکرد درخشان این دو فیلم در کنار سایر فیلم‌های این هفته، به این معنی بود که بیش از 10 میلیون نفر در آمریکا، این آخر هفته به سینما رفته و فیلم‌های جدید را تماشا کردند. این عدد، بهترین رکورد دوران کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

دیگر فیلم جدید این هفته نیز، فیلم آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک (The Many Saints of Newark) بود که با فروش 5 میلیون دلاری در رده چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت و نتوانست به مانند دو فیلم جدید دیگر این هفته، عملکرد مناسبی را ارائه دهد.

رده سوم باکس آفیس این هفته، به فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎) رسید که این هفته با افتی 54 درصدی مواجه شد و با فروش 6 میلیون دلاری، مجموع فروش خود در آمریکا را به عدد 206 میلیون دلار رساند.

قبل از بررسی کامل فیلم‌های این هفته باکس آفیس آمریکا، بگذارید به فیلمی که این هفته در خارج از امریکا طوفان به پا کرد نیز، اشاره کنیم.

قسمت جدید مجموعه جیمز باند که بیست و پنجمین قسمت این مجموعه می‌باشد و زمانی برای مردن نیست (No Time To Die) نام دارد، این هفته اکران جهانی خود را به شکلی فوق العاده آغاز کرد و یک رکورد بزرگ دوران کرونا را به نام خود ثبت کرد.

زمانی برای مردن نیست (No Time To Die)

این فیلم در مجموع، نخستین آخر هفته خود در خارج از آمریکا را با فروش حدودا 120 میلیون دلاری آغاز کرد. این در حالی بود که این فیلم در کشور چین نیز اکران نشده است!

برای آن‌که متوجه عملکرد فوق‌العاده قسمت جدید جیمز باند شوید، باید به این نکته اشاره کنیم که این فیلم، به نخستین اثر هالیوود در دوران کرونا تبدیل شد که با وجود عدم اکران در کشور چین، میزان فروش گیشه بین‌الملل خود را از مرز 100 میلیون دلار عبور می‌دهد.

رتبهنام فیلمفروش آخر هفته (در آمریکا)فروش کلی (در آمریکا)
1Venom: Let There Be Carnage90.1 میلیون دلار90.1 میلیون دلار
2The Addams Family 218 میلیون دلار18 میلیون دلار
3Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings‎6 میلیون دلار206 میلیون دلار
4The Many Saints of Newark5 میلیون دلار5 میلیون دلار
5Dear Evan Hansen2.4 میلیون دلار11 میلیون دلار
6Free Guy2.2 میلیون دلار117 میلیون دلار
7Candyman1.2 میلیون دلار58 میلیون دلار
8Jungle Cruise680 هزار دلار116 میلیون دلار
9Chal Mera Putt 3 644 هزار دلار644 هزار دلار
10The Jesus Music560 هزار دلار 560 هزار دلار

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.