نظر منتقدان در مورد فیلم Titane

5 October 2021 - 19:08
فیلم Titane

فیلم Titane که برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن امسال شده بود، توانسته تا امتیازات خوبی از منتقدان دریافت کند.

فیلم تیتان (Titane)، اثری در ژانر ترسناک، درام و رازآلود است. این اثر به کارگردانی و نویسندگی ژولیا دوکورنو (Julia Ducournau) است. از جمله دیگر آثار این فیلمساز فرانسوی نیز می‌توان به فیلم خام (Raw) محصول سال 2016 و فیلم مرض (Mange) محصول سال 2012 میلادی اشاره کرد.

فیلم تیتان، یک اثر فوق‌العاده طوفانی، دیوانه‌وار و اصیل است. فیلم تیتان با بازی وینست لیندون (Vincent Lindon)، اگت روسل (Agathe Rouselle)، گارانس ماریلیر (Garance Marillier)، لایس سالامه (Laïs Salameh)، میریم آکیدو (Myriem Akheddiou)، برتراند بولنلو (Bertrand Bonello) و سلین کاریر (Céline Carrère) است.

این فیلم یکی از جدیدترین آثار کمپانی نئون به شمار می‌رود و زبان اصلی آن، فرانسوی است. فیلم تیتان در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد و توانست جایزه نخل طلا را از آن خود نماید. این فیلم در تاریخ 1 اکتبر سال 2021 میلادی نیز بر روی پرده سنیماها به اکران در آمده است.

تا به این لحظه، 108 نقد برای فیلم تیتان در سایت راتن تومیتوز منتشر شده است که از میان این نقدها، این فیلم امتیاز 85 درصد را بدست آورده است که امتیاز نسبتا بالایی است. فیلم تیتان در وب سایت متاکریتیک امتیاز 74 درصد را از منتقدان بدست آورده است. برای این فیلم، تاکنون 34 نقد در این وب سایت منتشر شده است که 28 نقد مثبت، 5 نقد متوسط و 1 نقد منفی بوده است.

به طور کلی، اکثر نقدهای این فیلم، مثبت و روبه بالا بوده است. بسیاری از منتقدان، این اثر را یک فیلم بسیار مهیج با داستانی بدیع و تازه عنوان کردند و برخی دیگر نیز آن را یکی از شگفت‌انگیزترین فیلم‌های سال خطاب کردند. در ادامه، برخی از نقدهای منتشر شده برای این فیلم را مشاهده می‌کنید.

فیلم Titane

«91/100 The Playlist | منتقد: جسیکا کیانگ»

فیلم تیتان در ارجاعات خود بسیار جسور است و هیچ حد و مرزی در رویکردش نسبت به برخی از مسائل داغ روز ندارد. این فیلم همچنین در تصویرسازی مبتکرانه و وحشتناک خود، بسیار بی‌پروا و گاهی اوقات خنده‌دار است.

«91/100 IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

بدون شک، فیلم تیتان، یک اثر بصری دیوانه‌وار از ذهن طوفانی کارگردان و نویسنده است. این فیلم را می‌توان یک ترکیب دیوانه‌وار از فیلم تصادف (Crash) به کارگردانی دیوید کراننبرگ (David Cronenberg) و فیلم تتسوئو: مرد آهنین (Tetsuo: The Iron Man) به کارگردانی شینیا تسوکاموتو (Shinya Tsukamoto) دانست. این فیلم در مورد این است که مردم به دیگران برای مراقب از آنها بسیار نیازمند هستند.

«90/100 The Hollywood Reporter | منتقد: بوید ون هویج»

فیلم تیتان می‌خواهد تا بیننده را شوکه و غافلگیر نماید، دو کاری که فیلم‌های معاصر هیچ تلاشی برای انجام آن نمی‌کنند. این فیلم همچنین سعی دارد تا داستانی عجیب از رابطه بین دو فرد را بازگو نماید که با وجود نداشتن هیچ پیوند خونی، یک رابطه پدر و پسری را شکل دادند.

«90/100 IGN | منتقد: کریستی پوچکو»

نویسنده و کارگردان ژولیا دوکورنو، یک اثر برجسته ارائه داده است که نسبتا به فیلم خام سال 2016 خودش، دارای محتوای برانگیزنده و خنده‌های پیچیده‌تری است. بازیگر اگت روسل، یک استعداد فوق‌العاده است و خودش را به درون خشونت‌های وحشتناک و بخش‌های بسیار احساسی پرتاب می‌کند.

«88/100 RogerEbert.com | منتقد: شیلا اومالی»

فیلم تیتان که برنده امسال جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن بوده است، یک فیلم افراطی، خشن، بی‌رحم و سرگرم‌کننده است اما فضایی که در این فیلم برای عطوفت و همچنین تفکر فراهم شده است، سبب شده تا این فیلم، یک اثر به شدت تامل‌برانگیز باشد.

«83/100 Entertainment Weekly | منتقد: لیا گرینبلات»

در دوره‌ای که تقریبا هر سبک و روشی در فیلم‌ها انجام شده است، فیلم تیتان، چیزی احساسی از جسم و روان شکل می‌دهد و آن را تازه می‌سازد.

«70/100 Variety | منتقد: پیتر دیبرو»

گاهی اوقات، بینندگان فیلم تیتان مجبور می‌شوند تا خود را به دست نیروی محرکه دیوانه‌وار فیلم بسپارند. ژولیا دوکورنو تمایل دارد تا حد و مرزها را جلو ببرد و بینندگان نیز می‌توانند به سبب آن، لذت‌های بسیاری ببرند.

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.