نقش اصلی و تاریخ اکران فیلم Oppenheimer مشخص شد

8 October 2021 - 23:54
فیلم Oppenheimer

فیلم Oppenheimer به کارگردانی کریستوفر نولان و با حضور کیلین مورفی در راس گروه بازیگران قرار است 30 تیر 1402 در سینماها اکران شود.

کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بالاخره بر شایعات مبنی بر وجود فیلم دیگری جدا از کمپانی برادران وارنر صحه گذاشت. اما این بار پیش از اعلام او بازیگر منتخب نقش اصلی فیلم جدید او یعنی کیلین مورفی (Cillian Murphy) خبر را اعلام کرد. همکاری جدید نولان، مورفی و کمپانی یونیورسال قرار است روی فیلمی به نام Oppenheimer باشد.

در حالی که مورفی در تعدادی از فیلم‌های نولان از جمله تمام سه‌گانه The Dark Knight، Inception و Dunkirk ایفای نقش کرده است، هیچ‌گاه نقش اول فیلم‌های نولان را بر عهده نداشته است.

فیلم Oppenheimer پیرامون جی رابرت اوپنهایمر (J. Robert Oppenheimer) و داستان ساخت بمب اتم در جنگ جهانی دوم توسط او می‌باشد. این فیلم قرار است به صورت IMAX-shot اکران شده و مخاطبان خود را با پارادوکس تپش قلب یک فرد مرموز که برای نجات دنیا باید آن را نابود کند، مواجهه کند.

نولان خود از نویسندگان فیلم‌نامه این فیلم بوده و آن را از رمان برنده جایزه Pulitzer به نام American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer به نویسندگی کای برد (Kai Bird) و مارتین جی شروین (Martin J. Sherwin) اقتباس کرده است. تهیه‌کنندگان این فیلم اما تاموس (Emma Thomas)، چارلز روون (Charles Roven) می‌باشند. تدوینگر فیلم جنیفر لیم (Jennifer Lame) و آهنگساز آن لودینگ گورانسون (Ludwig Göransson) می‌باشند.

رئیس بخش فیلم و سرگرمی کمپانی یونیورسال یعنی دونا لانگلی (Donna Langley) گفت:

فیلم‌های کریستوفر نولان و اما توماس، محدودیت‌هایی را که روایت سینمایی می‌تواند به وجود آورد می‌شکند. ما بسیار خوشحالیم که در کنار آن‌ها در این پروژه استثنایی و فوق‌العاده کار می‌کنیم و از اشتیاق و تعهد آن‌ها به تجربه سینمایی که با ما به اشتراک می‌گذارند سپاس‌گزاریم.

این فیلم در واقع دومین فیلم نولان درباره جنگ در کنار فیلم Dunkirk می‌باشد؛ این در حالی است که او همیشه به عناصر این فیلم‌ها علاقه‌مند بوده است (برای مثال فیلم‌های Tenet، The Dark Knight Rises را در نظر بگیرید).

فیلم Oppenheimer قرار است 21 ژوئیه 2023 معادل 30 تیر 1402 به صورت IMAX در سینما‌ها منتشر شود.

منبع: Collider

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.