ترتیب صحیح تماشای فیلم‌ های کوئنتین تارانتینو

10 October 2021 - 10:46
Quentin Tarantino

در این مطلب، به ترتیب صحیح تماشای فیلم‌های کارگردانی شده توسط کوئنتین تارانتینو خواهیم پرداخت.

کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) تا به حال ۱۰ فیلم بلند را در حرفه کاری خود با مضامینی مختلف کارگردانی کرده و کسانی که قصد تماشای فیلم‌های این کارگردان را دارند باید بدانند که ترتیب صحیح تماشای این فیلم‌ها به چه شکل است.

تمامی این ده فیلم در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۹ در سینماها منتشر شده و هر کدام از آن‌ها قطعاً ارزش چندین بار مشاهده را خواهند داشت. با این حال اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید برای اولین بار به تماشای این فیلم‌ها بپردازید، باید بدانید که ترتیب صحیح تماشای فیلم‌های این کارگردان به چه شکل است چرا که مشاهده‌ آن‌ها به ترتیب درست، می‌تواند لذت تماشای آن‌ها را چندین برابر کند.

از کوئنتین تارانتینو نمی‌توان تنها به عنوان یک کارگردان نام برد چرا که او در طول حرفه کاری‌اش، کارهای دیگری را نیز مانند نوشتن فیلم‌نامه‌ی چندین پروژه و تولید فیلم‌های مختلف، انجام داده است.

با این حال، ده فیلم بلندی (یا ۹ عدد، بستگی به این دارد که آیا قسمت اول و دوم سری فیلم‌های Kill Bill را مانند خود کوئنتین تارانتینو یک فیلم حساب کنید یا نه) که او در طی ۳۰ سال گذشته کارگردانی کرده، بخش اصلی و بسیار مهمی از حرفه کاری او در صنعت هالیوود به حساب می‌آید.

اولین فیلم بلند کارگردانی شده توسط این کارگردان فیلم جنایی‌ای با عنوان Reservoir Dogs در سال ۱۹۹۲ و آخرین فیلم کارگردانی شده توسط او نیز فیلم کمدی و درام Once Upon a Time in Hollywood در سال ۲۰۱۹ می‌باشد.

چه شما با فیلم‌های این کارگردان آشنایی داشته باشید چه نه، با تماشای این ده فیلم قادر خواهید بود که نحوه‌ی به تکامل رسیدن سبک کارگردانی او در طول این مدت را به وضوح مشاهده کنید.

به عنوان مثال از جمله‌ پیشرفت‌های کوئنتین تارانتینو در طول حرفه کاری‌اش، می‌توان به تشدید پیدا کردن میزان خشونت به کار رفته در فیلم‌های این کارگردان، بیشتر شدن تنش‌ها با ادامه پیدا کردن داستان، ادای احترام به طیف وسیعی از فیلم‌های کالت (فیلم‌هایی که معمولاً جدا از جریان اصلی سینما ساخته شده‌اند و دارای جامعه‌ای از طرفداران بسیار پروپاقرص هستند که هواداران فرقه‌ای را تشکیل داده‌اند) و هوشمندانه شدن هر چه بیشتر دیالوگ‌های به کار رفته توسط او در طول فیلم‌هایش، اشاره کرد.

ترتیب صحیح تماشای فیلم‌های کارگردانی شده توسط کوئنتین تارانتینو به شکل زیر می‌باشد:

  • Reservoir Dogs (محصول سال ۱۹۹۲)
  • Pulp Fiction (محصول سال ۱۹۹۴)
  • Jackie Brown (محصول سال ۱۹۹۷)
  • Kill Bill: Vol. 1 (محصول سال ۲۰۰۳)
  • Kill Bill: Vol. 2 (محصول سال ۲۰۰۴)
  • Death Proof (محصول سال ۲۰۰۷)
  • Inglourious Basterds (محصول سال ۲۰۰۹)
  • Django Unchained (محصول سال ۲۰۱۲)
  • The Hateful Eight (محصول سال ۲۰۱۵)
  • Once Upon A Time In Hollywood (محصول سال ۲۰۱۹)
Quentin Tarantino

همان‌طور که گفته شد با تماشای این فیلم‌ها به ترتیب، می‌توان به راحتی پیشرفت در سبک کارگردانی او و مظامین به کار رفته در فیلم‌هایش را در طول این چند سال مشاهده کرد.

تماشای نحوه‌ی به تکامل رسیدن کوئنتین تارانتینو به عنوان یک کارگردان و داستان‌سرا در طول این سی سال، می‌تواند به مخاطبان او، طرز فکر دقیق این کارگردان در خلق فیلم‌ها و داستان‌هایش را نشان دهد.

البته که ترتیب‌های دیگری نیز برای تماشای فیلم‌های این کارگردان وجود دارد که به عنوان مثال می‌توان به تماشای فیلم‌های او به ترتیب زمان وقوع داستان در آن‌ها اشاره کرد چرا که اتفاقات رخ داده در هر کدام از این فیلم‌ها در زمان‌های مختلفی تعریف شده است.

علاوه بر این، فیلم‌های این کارگردان را می‌توان به ترتیب مضامین به کار رفته در آن‌ها نیز تماشا کرد. با توجه به این‌که خود کوئنتین تارانتینو، علاقه بسیاری به قهرمانان زن در فیلم‌هایش داشته، می‌توان فیلم‌های او را به ترتیب جنسیت قهرمانان در آن‌ها نیز، تماشا کرد.

جهت تماشای فیلم‌های او به این ترتیب باید در ابتدا به تماشای فیلم Jackie Brown پرداخت و سپس به سراغ فیلم‌های Kill Bill رفت و پس از آن فیلم Inglourious Basterds را تماشا کرد و سرانجام در انتها به سراغ فیلم‌های او با محوریت قهرمانان مرد رفت.

از دیگر ترتیب‌ها در نحوه‌ی تماشای فیلم‌های کوئنتین تارانتینو، می‌توان به تماشای فیلم‌های این کارگردان به ترتیب تعداد قتل‌های انجام شده در آن‌ها یا میزان بزرگی صحنه‌های اکشن به کار رفته در این فیلم‌ها، اشاره کرد.

برای تماشای فیلم‌های او به این ترتیب باید در ابتدا فیلم وسترنی Django Unchained را تماشا کرد و سپس پس از تماشای قسمت اول فیلم Kill Bill، به سراغ فیلم The Hateful Eight و دیگر فیلم‌های این کارگردان رفت.

با این حال در کل پیشنهاد می‌شود که مخاطبان فیلم‌های این کارگردان را به ترتیبی که در این لیست آمده، تماشا کنند.

با تماشای فیلم‌های این کارگردان به این ترتیب، در انتها به فیلم Once Upon a Time in Hollywood خواهید رسید که این فیلم را می‌توان جدیدترین و یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های این کارگردان دانست. داستان این فیلم در دهه ۱۹۶۰ جریان داشته و بازیگران بسیار بزرگی در آن از جمله لئوناردو دی‌کاپریو (Leonardo DiCaprio)، برد پیت (Brad Pitt) و مارگو رابی (Margot Robbie) نقش‌آفرینی کرده‌اند.

در مورد پروژه بعدی کوئنتین تارانتینو پس از فیلم Once Upon a Time in Hollywood نیز شایعاتی مطرح شده مبنی بر این‌که احتمال دارد که این پروژه، فیلمی براساس دنیای Star Trek با درجه سنی بزرگسال باشد.

منبع: اسکرین‌رنت

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.