کارگردان سریال Squid Game از موفقیت آن و احتمال ساخت فصل دوم می‌گوید

11 October 2021 - 19:34
سریال Squid Game

کارگردان سریال Squid Game از موفقیت جهانی آن، موضوعات مربوط به آن و احتمال ساخت فصل دوم می‌گوید.

هوانگ دونگ هیوک (Hwang Dong-hyuk)، کارگردان سریال بازی مرکب (Squid Game)، اظهار داشته که برای ده سال سعی در ساخت این سریال داشته است. با این حال، هیچ کس پیش بینی نمی‌کرد که این سریال به چنین موفقیتی دست پیدا کند. سریال بازی مرکب محصول سرویس آنلاین نتفلیکس، به موفقیتی بزرگ برای این سرویس تبدیل شده که اصلا قابل پیش بینی نبوده است.

سریال بازی مرکب با اینکه چندان در بخش بازاریابی و تبلیغات حضوری پر رنگ نداشته اما با این وجود، باعث ایجاد شور و هیجان بسیار زیادی در سرتاسر جهان شده است. منتقدان اکثرا به ستایش این سریال پرداختند و برای هفته‌های متوالی، این سریال سر تیتر خبرهای مجلات و سایت‌های سرگرمی بوده است.

گرچه هنوز ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب به طور رسمی تایید نشده اما احتمال بسیار زیادی وجود دارد که در آینده، بینندگان شاهد آن باشند. هوانگ دونگ هیوک با ساخت فیلم ساکت‌شده (Silenced) در سال 2011 و فیلم قلعه (The Fortress) در سال 2017، شهرتی برای خود در سینمای کره جنوبی بدست آورده است. سریال بازی مرکب، اولین سریال تلویزیونی است که هوانگ دونگ هیوک اقدام به ساخت آن کرده است.

هوانگ دونگ هیوک در کره جنوبی، به دلیل ساخت فیلم‌های برجسته، کارگردان شناخته‌شده‌ای است اما سریال بازی مرکب، شهرتی جهانی برای این کارگردان که تمام 9 قسمت فصل اول سریال را نویسندگی و کارگردانی کرده است، به ارمغان آورده است. او در مصاحبه جدید خود بیان کرد:

من در سال 2008 میلادی، نظریه‌هایی برای این سریال در ذهن داشتم. در آن زمان، بحران برادران لیمن رخ داده بود؛ اقتصاد کشور کره جنوبی به شدت تحت تاثیر آن قرار گرفته بود و من نیز دچار مشکلات مالی شدم. در طی ده سال گذشته، مسائل بسیار زیادی وجود داشته است.

یکی از آنها، رونق رمز ارزها بود که مردم در سرتاسر جهان و به خصوص جوانان در کشور کره جنوبی، کلی از ثروت خود را بر روی این رمز ارزها سرمایه‌گذاری کردند. علاوه بر این، در همین حین، شرکت‌های بزرگ آی تی همچون فیسبوک، گوگل و شرکت ناور در کره جنوبی به شدت گسترش یافتند و زندگی ما را دچار دگرگونی کردند.

گرچه این شرکت‌ها باعث ایجاد خلاقیت شدند اما در عین حال، ثروت زیادی بدست آوردند. در همین حین، دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور کشور آمریکا انتخاب شد و من فکر می‌کنم که او به نوعی نمادی از افراد ویژه در سریال بازی مرکب است. این احتمال وجود دارد که او به جای اداره کشور، در حال اجرای یک بازی بوده و به مردم وحشت و ترس می‌داده است. همه این مسائل اتفاق افتادند و من به این فکر کردم که الان زمان آن فرا رسیده که این سریال ساخته و پخش شود.

سریال Squid Game

در آن زمان، مفهوم و داستان سریال بازی مرکب ممکن است عجیب به نظر می‌رسیده است. اما پس از اینکه اقتصاد دگرگون شد، مفهوم اینکه افراد حاضر هستند تا جان خود را به خطر بیاندازند تا از مشکلات مالی و اقتصادی بیرون بیایند، کمتر مضحک و عجیب به نظر می‌رسیده است. در ابتدا قرار بوده که این داستان تبدیل به یک فیلم سینمایی شود اما در نهایت، یک سریال از آن ساخته شده بود. این کارگردان در ادامه افزود:

در ده سال پیش، مفهوم و داستان سریال بازی مرکب، چندان واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسیده است. داستان بسیار عجیب بوده و استودیوها فکر می‌کردند که این داستان نمی‌تواند به یک فیلم با سوددهی مناسب تبدیل شود. علاوه بر این، این داستان، بسیار خشونت‌آمیز بوده و مشکلاتی نیز با رده سنی آن وجود داشته است.

اما پس از گذشت ده سال و پیشنهاد داستان به کمپانی نتفلیکس همه چیز تغییر کرد. سرویس آنلاین نتفلیکس نسبت به صنعت سینما متفاوت است؛ این سرویس محدودیت‌های کمتری دارد، پس من می‌توانستم با خیال راحت به ساخت این فیلم با ذهنیت کامل و باز بپردازم. از همین رو، فشار کمتری بر روی من وجود داشته است.

سریال Squid Game

هوانگ دونگ هیوک در ادامه اضافه کرد:

من می‌خواستم یک کنایه را به نمایش بگذارم. چراکه بسیاری از آثار با موضوع بازی و بقاء، دارای بازی‌های بسیار پیچیده هستند و شرکت کنندگان باید بسیار باهوش باشند. از آنجا که بازی‌ها بسیار دشوار هستند، شما کاملا درک می‌کنید که چرا آنها جان خود را به خطر می‌اندازند.

من می‌خواستم خلاف این جهت حرکت کنم و بازی‌ها را آسان نشان دهم و این سوال را برای بینندگان ایجاد کنم که چرا این افراد باید جان خود را برای چنین بازی‌های ساده‌ای به خطر بیاندازند. زمانی که این داستان را به عنوان یک فیلم نوشتم، باید تنها بر روی بازی‌ها تمرکز می‌کردم چراکه فیلم تنها دو ساعت است. اما با وجود یک سریال نه قسمتی، من می‌توانستم تا به روابط بین افراد و همچنین داستان پس‌زمینه هر کدام از آنها بپردازم.

این کارگردان در ادامه افزود:

در گذشته، برای اینکه یک فیلم از یک کشور در کشورهای دیگری به نمایش بیاید، موانع بسیار زیادی وجود داشته است. به عنوان مثال، یک فیلم کره‌ای برای پخش در کشور آمریکا باید در جشنواره‌های فیلم شرکت کند و در آنجا، یک توزیع‌کننده برای اکران فیلم در آمریکا پیدا کند. اما امروزه، سرویس‌های آنلاین این امکان را فراهم آوردند تا ما، فیلم‌های خود را به بینندگان جهانی ارائه کنیم. من بر این باور هستم که اگر محتوای خوبی وجود داشته باشد، مطمئنا بینندگان جهانی خواهان تماشای آن هستند. فکر می‌کنم سریال بازی مرکب نمونه خوبی از آن است.

سریال بازی مرکب (Squid Game)

هوانگ دونگ هیوک در پاسخ به این سوال که آیا فصل دوم سریال ساخته می‌شود، اظهار داشته است:

فشار زیادی برای ساخت فصل دوم سریال بازی مرکب به من وارد می‌شود. من همچنان داستانی در مورد پیشرو و رابطه‌اش با برادرش را دارم. علاوه بر این، بیننده‌ها در مورد سرنوشت جی هان در صحنه پایانی فصل اول سریال و نرفتنش به داخل هواپیما، سوالاتی دارند. به نظرم، من به طرفداران متعهد هستم تا این سوالات را پاسخ بدهم و در مورد فصل دوم سریال بازی مرکب فکر کردم. اما در آن زمان، به قدری از ساخت فصل اول سریال خسته شدم که اصلا به فصل دوم فکر نمی‌کردم.

اما حالا که این سریال به چنین موفقیت بزرگی دست پیدا کرده، اینکه فصل دوم سریال را نسازم، مطمئنا طرفداران از من متنفر خواهند شد، بنابراین، من فشار زیادی را احساس می‌کنم. موفقیت فصل اول سریال بازی مرکب، پاداش بسیار عظیمی برای من بوده است اما به طور همزمان، فشار زیادی را به من وارد کرده است.

منبع: ایندی وایر

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.