دنیس ویلنو فیلم The Dune را پروژه تمام زندگی‌اش خواند

12 February 2017 - 19:00

یکی از کارگردان حال حاضر هالیود که علاقه‌مندان به سینما، کارهایش را به شدت دنبال می‌کنند دنیس ویلنو (Denis Villeneuve) کارگردان کانادایی تبار است. او امسال با یک نامزدی اسکار برای فیلم ورود (Arrival) و بازسازی فیلم کلاسیک علمی  تخیلی  ریدلی اسکات با نام بلید رانر ۲۰۴۸ (Blade Runner 2049)  و فیلم علمی تخیلی تله ماسه (The Dune) خبر ساز شد. دیروز هم در مصاحبه با ورایتی، فیلم تله ماسه را فیلمی عنوان کرده که در تمام زندگی‌اش منتظر آن بوده،  که آن‌را بسازد.  در ادامه مطلب با سینما گیمفا همراه باشید.

قاعدتا ساخت دو فیلم علمی تخیلی بزرگ با فاصله خیلی کم باید کار مشکلی برای ویلنو باشد و ممکن است کیفیت کار برای هر دو فیلم پایین بیاید. او در مصاحبه با خبرگزاری ورایتی به این موضوع اشاره کرد. صحبت‌های او را در ادامه می توانید بخوانید :

آره، مدتی است که این ذهن من مشغول کرده، ولی به هر حال من قبول کردم که دوتا پروژه را به سرانجام برسونم. فعلا در حال حاضر تمام تمرکز خودم را روی بلید رانر ۲۰۴۸ قرارداده‌ام. با تجربیاتی که در این  چند سال گذشته به دست آورده‌ام، به نظر خودم چالش بسیار بزرگی پیش روی من نیست اما به هرحال خستگی یک پروژه در سطح الف، ناخواسته اثرگذار است. راستش را بخواهید من از قبل می دانستم با چنین  مشکلاتی روبه رو می‌شویم، اما می‌خواهم که این را بدانید من به هیچ وجه حاضر نبودم و نیستم که بازسازی دو تا از فیلم های کلاسیک سینما را که با آن‌ها خاطره‌های بسیاری دارم، کنار بگذارم.

هالیوود مدتی است که می‌خواهد جهت ساخت بازسازی فیلم کلاسیک تل‌ماسه، محصول سال ۱۹۸۴ اقدام کند. در یک بازه زمانی استودیوی پارامونت تصمیم گرفت این نسخه بازسازی را به کارگردانی پیتر برگ (Peter Bergg)  در سینماها به نمایش در بیاورد، اما هزینه بالا و ریسک‌پذیر بودن این پروژه، مانع از این کار شد. پس از دریافت حقوق این رمان علمی تخیلی که توسط فرانک هربرت (Frank Herbert) به نگارش درآمده، توسط استودیوی لجندری، ساخت بازسازی آن بار دیگر به جریان افتاد. فیلم تله ماسه قدرت این را دارد که شروعی بر یک مجموعه فیلم جدید باشد و با توجه به این نکته که در دست افراد کاربلدی قرار گرفته است، می‌توان به شکست نخوردن آن امید داشت. حال سوال اصلی این است که آیا دنیس ادامه فیلم را هم کارگردانی می‌کند یا فقط کارگردانی فیلم آغازین را پذیرفته است.

منبع : SCREEN RANT

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.