جان ویلیامز بار دیگر موفق به کسب گرمی شد

13 February 2017 - 16:30

برای طرفداران اهمیت زیادی داشت که جان ویلیمز (John Williams) قبول کرد تا موسیقی متن فیلم Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: بیداری نیرو» را بسازد و بازگشت او طرفداران این فرانچایز بزرگ را بسیار خوشحال کرد؛ به عقیده‌ی بسیاری، فرانچایز جنگ ستارگان بدون موسیقی متن جان ویلیمز به این اندازه موفق نمی‌شد. موسیقی متن فیلم Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: بیداری نیرو» به حق برای کسب جایزه‌ی اسکار کاندید شد، ولی جان ویلیامز این رقابت را به دوست قدیمیش، انیو موریکونه (Ennio Morricone)، که موسیقی متن فیلم The Hateful Eight «هشت نفرت‌انگیز» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) را ساخته بود باخت. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

موسیقی متن فیلم جنگ ستارگان: بیداری نیرو نتوانست در بردن جایزه اسکار موفق شود، ولی امسال در مراسم گرمی توانست برای جان ویلیامز یک مجسمه‌ی طلایی دیگر به ارمغان بیاورد. این بار ویلیامز بود که با گرفتن جایزه‌ی گرمی توانست انیو موریکونه را شکست دهد. جان ویلیامز توانست موفق به دریافت جایزه‌ی گرمی در بخش بهترین موسیقی متن فیلم برای رسانه تصویری را کسب کند و جز انیو موریکونه با توماس نیومن (Thomas Newman) از فیلم Bridge Of Spies «پل جاسوس‌ها»، آلوا نوتو (Alva Noto) و ریوایچی ساکاموتو (Ryuichi Sakamoto) از فیلم the revenant «بازگشته» و کایل دیکسون (Kyle Dixon) و مایکل استین (Michael Stein) از سریال Stranger Things نیز رقابت داشت.

این پنجمین گرمی جان ویلیامز برای کار بر روی فرنچایز جنگ ستارگان است؛ سه تا از این جایزه‌ها برای کار بر روی سه گانه‌ی اول بود و چهارمی برای فیلم The Empire Strikes کسب کرد. همچنین این جایزه بیست و سومین گرمی جان ویلیامز بود که از ۶۶ بار کاندید شدن به دست آمده است. جان ویلیامز اولین جایزه‌ی گرمی خود را برای فیلم Jaws «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۵ کسب کرد. البته ویلیامز در مراسم حاضر نبود تا جایزه‌ی خود را دریافت کند و برای این کار دلیل قانع کننده‌ای نیز داشت؛ چون مشغله‌ی کاری زیادی دارد و در حال کار برروی فیلم بعدیش است.

منبع: screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.