باکس آفیس هفته: فیلم لگو بتمن صدرنشین باکس آفیس شد

14 February 2017 - 21:30

در چند هفته‌ی گذشته با وجودی که فیلم‌های جدیدی در سینماها اکران شد؛ اما شاهد تغییرات چندان زیادی در جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا نبودیم. با این وجود، اوضاع این هفته‌ کاملاً متفاوت است و فیلم‌های تازه اکران با فروش فوق‌العاده‌ی خود، بالای جدول را در اختیار گرفته‌اند. برای مشاهده‌ی لیست کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

این بهترین آخرین هفته‌‌ی باکس آفیس در سال ۲۰۱۷ میلادی بوده است. با اکران آثار جدیدی همچون The LEGO Batman Movie «فیلم لگو بتمن»، Fifty Shades Darker «پنجاه طیف تاریک‌تر» و John Wick: Chapter Two «جان ویک: قسمت دوم» این امر محقق یافته است.

در جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، انیمیشن تازه اکران The LEGO Batman Movie «فیلم لگو بتمن» از سری فیلم‌های لگو قرار گرفته است. این فیلم در هفته‌ی نخست اکران خود توانست فروش ۵۵٫۶ میلیون دلاری را تجربه کند. هرچند که فروش این انیمیشن به مقدار کمی کمتر از انتظار سازندگان بوده است اما بدون شک فروش کنونی هم آمار خوبی برای برادران وارنر و سازندگان این انیمیشن است.  انیمیشن The LEGO Batman Movie «فیلم لگو بتمن» از دیدگاه منتقدین و مخاطبان هم مورد توجه ویژه قرار گرفته است. مخاطبان این اثر در روز نخست اکران در سایت CinemaScore امتیاز -A را به انیمیشن دادند. در بین مخاطبان، ۴۸ درصد مرد و ۵۲ درصد زن بوده‌اند. همچنین ۴۸ درصد بینندگان این عنوان بالای ۲۵ سال داشته‌اند.

با توجه به فروش بسیار خوب هفته‌ی نخست این انیمیشن و همچنین سابقه‌ی خوب فروش انیمیشن The LEGO Movie «فیلم لگو»، انتظار می‌رود که فروش موفقیت‌آمیز «لگو بتمن» در هفته‌های آینده هم ادامه داشته باشد. در گذشته، The LEGO Movie «فیلم لگو» توانسته بود فروش داخلی خود در آمریکا را به ۲۵۷٫۷ میلیون دلار برساند. این آمار می‌تواند برای لگو بتمن هم تکرار شود و انتظار می‌رود این انیمیشن بتواند فروش داخلی خود در آمریکا را به بیش‌از ۲۰۰ میلیون دلار برساند.

در خارج از آمریکای شمالی، The LEGO Batman Movie «فیلم لگو بتمن» توانست از ۶۰ بازار مختلف بین‌المللی، ۳۷ میلیون دلار فروش کند که در مجموع فروش کلی و جهانی این عنوان را به ۹۲٫۶ میلیون دلار می‌رساند. این انیمیشن توانست در انگلستان ۹٫۳ میلیون دلار فروش کند که بهترین فروش این اثر در بازار بین‌المللی است. همچنین در بازارهای مکزیک (۲٫۶ میلیون دلار)، آلمان (۲٫۳ میلیون دلار)، روسیه (۲٫۲ میلیون دلار)، برزیل (۲ میلیون دلار)، فرانسه (۱٫۶ میلیون دلار)، اسپانیا (۱٫۵ میلیون دلار) و ایتالیا (۱٫۲ میلیون دلار) فروش کرده است. این عنوان در آینده‌ای نزدیک در بازارهای بزرگ چین، استرالیا و ژاپن اکران خواهد شد. لازم به ذکر است که بودجه‌ی ساخت این انیمیشن ۸۰ میلیون دلار بوده است.

فیلم جدید شرکت یونیورسال یعنی Fifty Shades Darker «پنجاه طیف تاریک‌تر»، توانسته رتبه‌ی دوم جدول باکس آفیس این هفته را در اختیار خود بگیرد. این فیلم کار خود را بسیار قوی‌تر از چیزی که فکر می‌کردیم، آغاز کرد. Fifty Shades Darker «پنجاه طیف تاریک‌تر» توانست در هفته‌ی اول اکران خود از مجموع ۳۷۱۰ سالن سینما فروش ۴۶٫۶ میلیون دلاری را تجربه کند. مخاطبان این فیلم در روز نخست اکران فیلم، امتیاز +B را در سایت CinemaScore به این فیلم داده‌اند. ۷۰ درصد مخاطبان فیلم زن و ۳۰ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. همچنین از نظر تفکیک سنی، ۵۶ درصد مخاطبان این اثر زیر ۳۰ سال داشته‌اند. فروش هفته‌ی اول این عنوان، تقریباً ۴۰ میلیون کمتر از فروش Fifty Shades of Grey بوده است. با این وجود، فرصت خوبی برای Fifty Shades Darker «پنجاه طیف تاریک‌تر» محیا است تا بتواند فروش خود را در هفته‌ی آینده تثبیت و همچنین افزایش دهد.

این فیلم در بازار خارجی آمار بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است. «پنجاه طیف تاریک‌تر» در ۵۷ بازار‌ بین‌المللی توانست به میزان ۱۰۰٫۱ میلیون دلار فروش داشته باشد که در واقع این فیلم را به چهارمین عنوان پرفروش با درجه‌ی سنی بزرگسال در هفته‌ی نخست اکران در بازارهای بین‌المللی تبدیل می‌کند. فیلم‌هایی نظیر Fifty Shades of Grey (157.1 میلیون دلار)، Deadpool (۱۳۲٫۲ میلیون دلار) و The Matrix Revolutions (۱۱۷٫۶ میلیون دلار) از این حیث آمار بهتری دارند. بهترین عملکرد این فیلم در بازارهای بین‌المللی، مربوط به کشور‌های آلمان (۱۱ میلیون دلار)، انگلستان (۹٫۷ میلیون دلار)، فرانسه (۸٫۷ میلیون دلار)، برزیل (۷٫۵ میلیون دلار)، روسیه (۶٫۷ میلیون دلار)، ایتالیا (۶٫۵ میلیون دلار)، استرالیا (۵٫۹ میلیون دلار)، اسپانیا (۵٫۶ میلیون دلار) و مکزیک (۲٫۷ میلیون دلار) می‌شود.

به این ترتیب، فروش جهانی و کلی فیلم Fifty Shades Darker «پنجاه طیف تاریک‌تر» در هفته‌ی اول اکران خود، به ۱۴۶٫۷ میلیون دلار رسید که آمار بسیار خوبی است. لازم به ذکر است که بودجه‌ی ساخت این فیلم ۵۵ میلیون دلار بوده است.

مکان سوم پرفروش‌ترین فیلم این هفته‌ی آمریکای شمالی، متعلق به یکی دیگر از فیلم‌های تازه اکران این هفته‌ است که از محبوبیت خاصی نیز در بین طرفداران برخوردار است. فیلم John Wick: Chapter Two «جان ویک: قسمت دوم» که این هفته توسط شرکت Lionsgate اکران شده است، توانست تقریباً دو برابر قسمت قبلی فروش کند. این فیلم با فروش ۳۰ میلیون دلاری در این جایگاه قرار گرفته است. لازم به ذکر است که فیلم «جان ویک: قسمت دوم» در ۳۱۱۳ سالن سینما نمایش داده شد. با توجه به این که فیلم John Wick: Chapter Two یک اثر اکشن با رده‌ی سنی بزرگسال است، می‌توان گفت فروش هفته‌ی نخست آن بسیار عالی بوده است. مخاطبان قسمت دوم فیلم جان ویک در سایت CinemaScore امتیاز -A را به این اثر داده‌اند (فیلم نخست امتیاز B را دریافت کرده بود).  همچنین میانگین امتیازات این فیلم در سایت متاکریتیک، ۷۶ است. امتیاز اولین قسمت فیلم جان ویک در متاکریتیک ۶۸ است. ۶۴ درصد مخاطبان این فیلم مرد و ۳۶ درصد آن‌ها زن بوده‌اند که دقیقاً با آمار فیلم اول یکسان است.

اکنون سوال مهم این است که آیا John Wick 2 می‌تواند به فروش داخلی ۹۰ میلیون دلاری در آمریکا برسد. با توجه به فروش خوب این فیلم در هفته‌ی ابتدایی خود، این اتفاق بعید نیست اما احتمال دارد جان ویک ۲ نتواند بیش‌تر از ۸۰ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فروش کند. باید منتظر ماند و نتیجه‌ی نهایی را دید.

فیلم John Wick: Chapter Two «جان ویک: قسمت دوم» در ۴۱ بازار بین‌المللی توانسته ۱۰٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. در بین این بازارها، فقط روسیه یک بازار بزرگ به حساب می‌آید که فیلم جان ویک ۲ در این بازار توانسته ۲٫۵ میلیون دلار فروش کند. «جان ویک: قسمت دوم» در آینده‌ی نزدیک در بازارهای بزرگی همچون برزیل، آلمان، فرانسه، و انگلستان اکران خواهد شد.

فیلم Split «شکاف» پس از سه هفته صدرنشینی در باکس آفیس، این هفته با اکران فیلم‌های جدید به مکان چهارم سقوط کرد. فیلم سینمایی Split «شکاف» که به کارگردانی ام. نایت شامالان (M. Night Shyamalan) ساخته شده است، این هفته توانست فروشی معادل ۹٫۳ میلیون دلار را تجربه کند که در واقع نشان دهنده‌ی کاهش ۳۵٫۴ درصدی فروش فیلم است. فروش این هفته‌ی «شکاف» باعث شد که فروش داخلی این اثر در بازار داخلی آمریکای شمالی به ۱۱۲٫۳ میلیون دلار برسد. به زودی فیلم «شکاف» فروش داخلی فیلم The Village را پشت سر خواهد گذاشت و به پرفروش‌ترین فیلم ام. نایت شامالان در بازار داخلی آمریکا تبدیل خواهد شد.

جایگاه پنجم این لیست در اختیار فیلم Hidden Figures «افراد پنهان» است. این فیلم که در گذشته برای دو هفته‌ توانسته بود صدرنشین جدول باکس آفیس باشد، این هفته با یک پله سقوط نسبت به هفته‌ی گذشته، این جایگاه را کسب کرده است. فروش این هفته‌ی فیلم «افراد پنهان» به میزان ۸ میلیون دلار بوده است. این آمار نشان می‌دهد که فروش فیلم با ۲۱٫۵ درصد کاهش نسبت به هفته‌ی گذشته رو به رو شده است. به این ترتیب فروش داخلی این فیلم در آمریکای شمالی به ۱۳۱٫۴ میلیون دلار رسید. این درحالی است که بودجه‌ی ساخت فیلم ۲۵ میلیون دلار بوده است. نکته‌ی بسیار جالب این است که در بین نامزدهای بهترین فیلم اسکار امسال، فیلم «افراد پنهان» بهترین فروش داخلی در آمریکا را تجربه کرده است.

بالاخره فیلم تحسین‌شده‌‌ی La La Land «لا لا لند» که از اصلی‌ترین شانس‌های جوایز اسکار امسال است، از لیست پنج فیلم پرفروش هفته خارج شد و این هفته به رتبه‌ی هشتم سقوط کرده است. La La Land «لا لا لند» توانست در این هفته ۵ میلیون دلار فروش داشته باشد که این نشان‌دهنده‌ی کاهش ۳۲٫۲ درصدی فروش فیلم نسبت به هفته‌ی گذشته است. با این وجود، فروش داخلی این اثر زیبا در آمریکا به ۱۲۶ میلیون دلار رسید. البته، لا لا لند در این هفته توانست در بازارهای بین‌المللی هم ۱۱٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. در مجموع، فروش کلی و جهانی این فیلم به ۲۹۴٫۳ میلیون دلار رسیده است. این درحالی است که بودجه‌ی ساخت این فیلم فقط ۳۰ میلیون دلار بوده است.

در بین آمار موفق‌ترین ناشرها، شرکت یونیورسال به لطف موفقیت فیلم‌های خود، به خصوص فیلم «پنجاه طیف‌ تاریک‌تر» توانست همچون هفته‌ی گذشته برترین ناشر باشد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده هم شاهد اکران گسترده چند فیلم جدید خواهیم بود. شرکت یونیورسال هفته‌ی آینده فیلم The Great Wall «دیوار بزرگ چین» را در ۳۲۰۰ سالن سینما اکران خواهد کرد. این فیلم که در بازار بین‌المللی کمی زودتر اکران شده است، تاکنون توانسته ۲۲۴٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشد. اکنون باید منتظر میزان فروش این فیلم در آمریکا باشیم.

از دیگر فیلم‌های جدید هفته‌ی آینده می‌توان به فیلم کمدی Fist Fight و همچنین فیلم ترسناک A Cure for Wellness اشاره کرد. Fist Fight توسط برادران وارنر در ۳۰۰۰ سالن سینما و A Cure for Wellness  توسط شرکت فاکس در ۲۷۰۰ سالن سینما اکران خواهند شد.

قطعاً این فیلم‌ها می‌توانند جذابیت و رقابت در باکس آفیس را بیش‌تر کنند.

 

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.